שני ניצחונות ישראלים במקביל: איתמר איינהורן ועודד קוגוט עשו היסטוריה

play
איתמר איינהורן רוכב אופניים ישראלי עם החולצה הצהובה בטור הצ'כי | אתר רשמי, ספרינט סייקלינג
מייק וודס רוכב אופניים קנדי, ישראל פרמייר טק, מנצח הקטע התשיעי של טור דה פראנס 2023 00:18

אלוף ישראל ניצח בפתיחת הטור הצ'כי ("מה שעשינו לא הגיע במקרה"), חברו ניצח בשלב השני בטור הפולני ונקבע רצף של חמישה ניצחונות ישראלים בשבוע

(גודל טקסט)

הספרינטרים הישראלים חתומים על היסטוריה חדשה בענף רכיבת האופניים. איתמר איינהורן, אלוף ישראל, ניצח הערב (חמישי) בפתיחת הטור הצ'כי בעזרת כריס פרום ויתר חבריו מקבוצת ישראל פרמייר טק, ודקות לאחר מכן עודד קוגוט ניצח בשלב השני של הטור הפולני והשלים רצף של חמישה ניצחונות ישראלים השבוע. זו גם הפעם הראשונה ששני רוכבים ישראלים זוכים במקביל בשני מרוצים.

הניצחון של איינהורן הוא האיכותי מבין השניים משום שהושג בטור מקצועני ברמה גבוהה, בהשתתפות כמה קבוצות מהפרו טור, ביניהן יומבו-ויסמה. איינהורן הגיע לטור הצ'כי בכושר מצוין, אחרי שני ניצחונות בפולין בשבוע האחרון (בשורות נבחרת ישראל) ונהנה מתמיכה של הרכב רוכבים חזק בקבוצתו "ישראל פרמייר טק", כולל ריק זאבל וכריס פרום.

למרות פתיחה אינטנסיבית במיוחד, איינהורן הוכיח שהוא מסוגל להתמודד גם עם עליות מדורגות. "סבלתי מאוד בהתחלה, אבל כאשר הדברים נרגעו, הצלחתי להתאושש ולהתכונן לסיום. ריק זאבל עזר לי לעלות קדימה בקילומטר האחרון. ידעתי שמה שיכריע הוא הפנייה האחרונה ואם אכנס אליה ראשון, אוכל לקחת את כל הקופה. זה בדיוק מה שקרה. אני חושב שזה היה אחד הספרינטים הכי ארוכים שעשיתי. מהפניה ועד הסיום לא הסתכלתי אחורה".

איתמר איינהורן רוכב אופניים ישראלי
איתמר איינהורן ברגע הניצחון | אתר רשמי, ספרינט סייקלינג

כמה דקות אחר כך, בפולין, השיג קוגוט הצעיר ניצחון בספרינט בשלב השני של טור דוקולה במדי נבחרת ישראל. קוגוט שניצח גם בשלב בפתיחה בטור אתמול – מוביל את הטור כולו כמובן.

מדובר ברצף ניצחונות כמעט בלתי נתפס של שני המאיצים הישראלים. איינהורן ניצח בשני מרוצים חד יומיים בפולין בשבוע האחרון לפני הניצחון שהשיג היום בצ'כיה, ואילו קוגוט שאתמול חתם על חוזה מקצועני בקבוצה הבוגרת של "ישראל פרמייר טק" – העלה את סיכום הניצחונות לחמישה.

"אני גאה בהם ובהישג הזה שבא בעקבות הרבה עבודה קשה של השניים", אמר הדירקטור הישראלי של הקבוצה, דרור פקץ'. "אני מקווה ומאמין שההצלחה הזו – תעניק השראה להרבה רוכבים ישראלים צעירים"".

איינהורן: "אין ספק שעברנו כברת דרך ארוכה. לפני כמה שנים לא היינו מעזים אפילו לחלום על זה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי