למרות ההשעיה: איתמר לוי ממשיך לעבוד במרכז ספורט בירושלים

play
איתמר לוי | טיבור יגר
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 30.7 07:04

לוואלה! נודע כי זורק הדיסקוס, שהורחק לשנתיים מפעילות ומלקיחת חלק בארגוני ספורט, מפר את פסק הדין שגזרה עליו WADA עקב שימוש בחומר אסור. המשמעות עלולה להיות קטלנית עבור עיריית ירושלים

(גודל טקסט)

אלוף ישראל בזריקת דיסקוס איתמר לוי הושעה לשנתיים מכל פעילות ספורטיבית אחרי שנתפס בבדיקת סמים שגרתית. למרות שגם הערעור שהגיש נדחה בשבוע שעבר, הוא ממשיך לעבוד בעיריית ירושלים כמנהל במרכז ספורט בולט.

הספורטאי ההישגי, שאף קבע בעבר שיא, נתפס לפני כשנה באליפות ישראל באתלטיקה בבדיקה שגרתית שערכה הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט (WADA). תוצאות הבדיקה העלו כי הוא חיובי לחומר האסור "אימפמורלין" – המהווה "הורמון גדילה" מוכר ואסור על פי התקנות הבינלאומיות בתחום הסמים וחומרים אסורים לספורטאים.

WADA החליטה לתבוע אותו בבית הדין בעקבות השימוש, ולדרוש ארבע שנות השעיה מכל פעילות ספורטיבית. בית הדין קבע כי העונש יעמוד על שנתיים בלבד, אך לא התיר לנתבע לקחת חלק בארגוני ספורט כפעיל: "העולה מן האמור הוא שהוראות התקנון ברורות ותקופת ההשעיה חלה בעניינו גם על פעילות ניהול או אימון, לרבות ביחס לתפקידו של הנתבע כראש מנהל מחלקת האתלטיקה במכבי תל אביב", נכתב בפסק הדין בעניינו.

אלא שמידע שהגיע לידי וואלה! ספורט מספר כי למרות ההוראה המפורשת, לוי מצא עבודה אחרת והועסק באין מפריע בעיריית ירושלים, כמנהל מתחם הספורט בגבעת רם – מהמוכרים והמקצועיים בעיר, מקום בו מתאמנים זורקי דיסקוס רבים ומתאמני אתלטיקה.

איתמר לוי
מפר את פסק הדין. איתמר לוי | יח"צ – חד פעמי, מכבי תל אביב, מחלקת האתלטיקה

המשמעויות של העסקתו עבור WADA עלולות להיות קטלניות עבור עיריית ירושלים ועבור האצטדיון. לפי עו"ד כרמל נפתלי, מדובר בעניין תקדימי ולו עשויות להיות השלכות רבות: "יכולים להגיע למצב ש-WADA תודיע שהאצטדיון לא מורשה לתחרויות ופעילות בינלאומית. לא היינו במצב שהיינו צריכים לפעול נגד הגוף שמעסיק ונותן ידו להפרת התקנון של הוועד העולמי, לעניות דעתי – זה לא תקין".

במכתב ששלח עו"ד נפתלי מטעם WADA בישראל לעירייה כתב: "למרבה הצער וחרף פסק הדין, נמצא כי מר איתמר לוי מועסק על ידכם בניהול ספורט. בכך, אתם נותנים ידכם להפרת פסק דין על כל המשתמע מכך".

מעיריית ירושלים נמסר: "איתמר לוי זכה במכרז לתפקיד מנהל תפעולי למתקן אצטדיון גבעת רם, שעוסק אך ורק בצרכים השוטפים לתפעול המתקן כמו בדיקת תקינותו, בדיקת בלאי ציוד, רכישת ציוד חדש ככל שנדרש, ניהול משרדי המתקן וכד'. פסק הדין של הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט הגיע רק היום לעיריית ירושלים, הוא יילמד, והעירייה תתייחס לטענות המועלות בו ככל שיידרש".