גילי שריר הפסידה בקרב על מדליית הארד במאסטרס הונגריה

הג'ודאית (עד 63 ק"ג) הפסידה בניקוד זהב ליפנית הוריקאווה. כרם פרימו ומאיה גושן הודחו בסיבוב השני, שגיא מוקי הפסיד בקרב הראשון

(גודל טקסט)

טורניר המאסטרס בהונגריה בג'ודו הניב מדליה ישראלית ביום הראשון עם ארד לגפן פרימו, והיום (שבת) קיוו במשלחת הישראלית לסיים את היום השני של התחרויות עם עוד פודיום אחד, אבל גילי שריר.

מבין שלוש הישראליות שהתחרו בקטגוריית משקל עד 63 ק"ג, גילי שריר העפילה לרבע הגמר עם ניצחונות על מיילין דל טורו קרבחאל הקובנית וקטרינה כריסטו הקרואטית, אך אז עצרה אותה מיקו טקאיצ'י מיפן. היא עברה לבית הניחומים ונתקלה ביפנית אחרת, נאמי נאבקורה, אבל ידעה להכריע עם איפון בניקוד הזהב ובקרב על מדליית הארד פגשה עוד יפנית: מגומי הוריקאווה. אחרי קרב טקטי שארך כמעט שבע דקות, שריר הייתה זו שקיבלה עונש שלישי והפסידה.

כרם פרימו, אחותה של המדליסטית הטרייה גפן, גברה על כריסטינה קבאנה פרס מספרד בזכות שני ווזארי, ובסיבוב השני הפסידה ללאורה פאזליו מקוסובו. ענבל שמש סיימה את דרכה בקרב הראשון כשנכנעה לגקה ואן דן ברג ההולנדית.

בקטגוריית המשקל עד 70 ק"ג עלתה מאיה גושן לסיבוב השני, לאחר שיריבתה האוזבקית גולנוזה מאטיניאזובה ספגה שלושה עונשים. בסיבוב השני פתחה עם ווזארי תוך חמש שניות מול מיכאלה פולרס, אבל האוסטרית החזירה עם ווזארי חמש שניות לסיום ובניקוד הזהב ניצחה והדיחה את גושן מהתחרות.

טוהר בוטבול ג'ודוקא ישראלי
טוהר בוטבול ג'ודוקא ישראלי | שלומי גבאי

בגברים, טוהר בוטבול הודח בסיבוב השני בקטגוריית משקל עד 73 ק"ג. הספיק לישראלי כדי להדיח את קן אויושי היפני, ולאחר מכן נכנע באיפון להידאיאט היידארוב מאזרבייג'אן.

שגיא מוקי (עד 81 ק"ג) הפסיד בקרב הראשון ליפני קניה קוהרה, שביצע ווזארי ולאחר מכן הכריע בזכות עונש שלישי שספג הישראלי.