המהירה בתבל: שקארי ריצ'רדסון הדהימה בגמר 100 נשים באליפות העולם

האמריקאית עלתה לגמר כמפסידה הכי טובה והפתיעה את ג'קסון ופרייזר פרייס עם שיא אליפות אדיר (10.65 שניות). זהב שלישי ברציפות להולוואי ב-110 משוכות, זאנגו עשה היסטוריה בקפיצה משולשת, סטול עם שיא אליפות בדיסקוס

(גודל טקסט)

יומה השלישי של אליפות העולם באתלטיקה 2023 סיפק הערב (שני) דרמת ענק בריצת 100 מטר נשים, כאשר שקארי ריצ'רדסון האמריקאית הדהימה את הפייבוריטיות וזכתה בזהב עם שיא אליפות נפלא של 10.65 שניות. לפני כן נרשמה היסטוריה עם זהב ראשון לבורקינה פאסו, תוצרת קופץ המשולשת פבריס זאנגו. גרנט הולוואי חגג זהב שלישי ברציפות ב-110 מטר משוכות אצל הגברים ודניאל סטול השבדי החזיר לעצמו את התואר בזריקת דיסקוס.

שקארי ריצ'רדסון, אצנית אמריקאית, אלופת העולם בריצת 100 מטר נשים
המלכה החדשה. שקארי ריצ'רדסון | רויטרס

100 מטר, נשים

בניגוד לזכייה הדי צפויה של נואה ליילס, אצל הנשים הייתה הפתעת ענק בריצה המסקרנת מכולן. שלי-אן פרייזר-פרייס רצתה להיות היחידה פרט לסרגיי בובקה עם שש מדליות זהב באותו מקצוע באליפויות העולם, בת ארצה שריקה ג'קסון הגיעה עם תוצאת השנה (10.65 שניות) ומארי ז'וזה טה לו מחוף השנהב לא הפסידה ב-2023. אבל מהקצה הימני של המסלול התגנבה לפתע שקארי ריצ'רדסון, שבכלל עלתה לגמר כמפסידה הכי מהירה, ומבלי שאף אחת תשים לב הצליחה לעקוף בצורה נהדרת ולקטוף את הזהב עם שיא אליפות של 10.65 שניות. ג'קסון הגיעה אחריה עם 10.72 ופרייזר-פרייס בת ה-36 הסתפקה בארד עם 10.77, בעוד טה לו נותרה רביעית וללא מדליה.

ריצ'רדסון בת ה-23, שלפני שנתיים הושעתה בגלל שימוש במריחואנה ולכן לא השתתפה גם באולימפיאדת טוקיו, כשלה במבחנים לאליפות העולם בשנה שעברה ביוג'ין, אבל הפעם חזרה בגדול והפכה לנציגת ארה"ב הראשונה שזוכה בזהב ב-100 מטר מאז הניצחון ב-2017 של טורי בואי, שהלכה לעולמה לפני כשלושה חודשים וחצי בגיל 32 בלבד.

שלי-אן פרייזר-פרייס אצנית ג'מייקנית עם אלופת העולם שקארי ריצ'רדסון
העבירה את הכתר. שלי-אן פרייזר-פרייס עם האלופה החדשה | רויטרס
גרנט הולוואי רץ משוכות אמריקאי
סופר עד שלוש. גרנט הולוואי | רויטרס

110 מטר משוכות, גברים

גרנט הולוואי השלים זכייה שלישית ברציפות באליפות העולם (השני בהיסטוריה שעושה את זה, אחרי בן ארצו גרג פוסטר) ובשנה הבאה ינסה לקטוף לראשונה גם את הזהב האולימפי. האמריקאי בן ה-25 הוביל מהרגע הראשון ולא ספר אף אחד בדרך לתוצאת השנה שלו: 12.96 שניות. האנסל פרצ'מנט הג'מייקני סיים שני עם 13.07 ודניאל רוברטס סידר עוד מדליה לארה"ב עם 13.09.

פבריס זאנגו קופץ משולשת בורקינה פאסו
התקדמות מופלאה. פבריס זאנגו | רויטרס

קפיצה משולשת, גברים

פבריס זאנגו, האתלט הראשון מבורקינה פאסו שזכה במדליה באליפות העולם, הפך גם לאלוף העולם הראשון של מדינתו. ב-2019 הוא זכה בארד בדוחא, ב-2022 שיפר לכסף ביוג'ין וכעת התקדם לראש הפודיום עם זהב מרגש, כשבתווך גם לקח מדליה אולימפית בטוקיו. זאנגו בן ה-30 קפץ למרחק של 17.64 מטר והקדים את הצמד מקובה: לסארו מרטינס (17.41) שפסל בניסיון האחרון שלו וכריסטיאן נאפולס (17.40). הג'מייקני בן ה-18 ג'יידון היברט, שנחשב לפייבוריט בתחרות אחרי שקבע את תוצאת השנה (17.87) נפגע בשריר הירך האחורי במהלך הריצה לקפיצה הראשונה, קיבל טיפול ונאלץ לפרוש.

דניאל סטול, זורק דיסקוס שבדי
הכרעה בזריקה האחרונה. דניאל סטול | רויטרס

זריקת דיסקוס, גברים

דניאל סטול, האלוף האולימפי המכהן ומדליסט הזהב מדוחא 2019, כבש מחדש את תואר אלוף העולם בזכות שיא אליפות חדש, בזריקה האחרונה של התחרות. האלוף מיוג'ין כריסטיאן צ'ה הסלובקי הוביל עם 70.02 מטר, אבל אז הגיע השבדי האדיר וניפץ את השיא עם 71.46. מיקולש אלנקה הליטאי השיג את הארד עם 68.85.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי