טאמברי זכה לראשונה בזהב בקפיצה לגובה, טאוסאגה עשתה היסטוריה

play
טאמברי זכה לראשונה בזהב בקפיצה לגובה, טאוסאגה עשתה היסטוריה |
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 22.8 03:49

הקופץ האיטלקי הגיע ל-2.36 מטרים ועקף את האריסון ועיסא בראשים שאכזב בדרך למקום הראשון באליפות העולם באתלטיקה. זורקת הדיסקוס הפכה לאלופת העולם האמריקאית הראשונה בענף, אל בקאלי ניצח ב-3,000 מ' משוכות, קיפייגון ראשונה בפעם השלישית ברצף ב-1,500 מ'

(גודל טקסט)

יומו הרביעי של אליפות העולם באתלטיקה 2023 סיפק הערב (שלישי) הפתעה גדולה בגמר זריקת הדיסקוס אצל נשים, כאשר לאולאוגה טאוסאגה הפכה לאלופת העולם האמריקאית הראשונה בענף. ג'יאנמרקו טאמברי השיג את הזהב בקפיצה לגובה בפעם הראשונה אחרי הזהב בטוקיו, פיית' קיפייגון הפכה לאלופת העולם בפעם השלישית ברציפות בריצה ל-1,500 מטרים משוכות וסופיאן אל בקאלי עשה זאת ב-3,000 מטרים משוכות בפעם השנייה ברצף.

ג'יאנמרקו טאמברי קפיצה לגובה
אלוף העולם בפעם הראשונה אחרי הזהב בטוקיו. טאמברי | אימג'בנק GettyImages

קפיצה לגובה, גברים

מועתז עיסא בראשים קיווה להשיג את מדליית הזהב בפעם הרביעית, אבל נפסל כבר ב-2.33 מטרים וסיים עם מדליית הארד. האלוף האולימפי שחלק במחווה יוצאת דופן את מדליית הזהב עם ג'יאנמרקו טאמברי, ראה הפעם את הקופץ האיטלקי קוטף את המקום הראשון והופך לאלוף העולם בפעם הראשונה עם 2.36 מטרים. גם ג'בון האריסון עבר את הגובה, אך נפסל בקפיצה הראשונה והעניק את מדליית הזהב לטאמברי שחגג את ההישג.

לאולאגה טאוסאגה זורקת דיסקוס
האמריקאית הראשונה לזכות באליפות העולם בזריקת דיסקוס. טאוסאגה | אימג'בנק GettyImages

זריקת דיסקוס, נשים

סנסציה ענקית בגמר זריקת הדיסקוס אצל נשים עם שיא אישי חדש ללאולאוגה טאוסאגה שהפכה לאלופת העולם הראשונה מארצות הברית בענף עם תוצאה אדירה של 69.49 מטרים. האמריקאית הקדימה את ואלרי אולמן שסיימה עם תוצאה של 69.23 מטרים ואת בין פנג, אלופת העולם היוצאת שסיימה עם 67.41 מטרים.

פיית' קיפייגון ריצת 1,500
עשתה היסטוריה ותוכל להוסיף דאבל בריצה ל-5,000 מטרים. קיפייגון | אימג'בנק GettyImages

ריצת 1,500 מטרים, נשים

בפעם הראשונה בהיסטוריה, וללא הפתעה של ממש, פיית' קיפייגון הפכה לאלופת העולם במקצה ל-1,500 מטרים בפעם השלישית ברציפות. אלופת העולם והאלופה האולימפית מטוקיו עשתה זאת שוב עם ריצה נהדרת וסיימה ראשונה עם התוצאה 3:54.87 דקות, כאשר היא הקדימה את סיפאן חסן ההולנדית שסיימה במקום השלישי עם פריצה אדירה לקראת הסיום בזמן של 3:56.00 דקות ואת דריבה וולטג'י האתיופית שסיימה עם מדליית הכסף בזמן של 3:55.69 דקות. הקנייתית תוכל להפוך לראשונה לרשום דאבל באליפות העולם כשתתחרה גם בריצה ל-5,000 מטרים.

סופיאן אל בקאלי ריצה
אלוף עולם בפעם השנייה ברציפות. אל בקאלי | אימג'בנק GettyImages

ריצת 3,000 מטרים מכשולים, גברים

בזכות פיניש גדול של סופיאן אל בקאלי, הרץ המרוקאי קטף בפעם השנייה ברציפות את הזהב באליפות העולם, ואחרי הזהב גם במשחקים האולימפיים בטוקיו, הוא שם את עצמו בין הגדולים ביותר במקצה עם תוצאה של 8:03.53 דקות. מיד אחריו הגיע לאמצ'ה גירמה האתיופי עם 8:05.44 דקות ואברהם קיביווט הקנייתי סיים עם הארד בתוצאה של 8:11.98 דקות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי