טנטוגלו עשה היסטוריה, זהב ראשון לפמקה בול, ערב מוצלח לג'מייקה

play
פמקה בול, רצה הולנדית | רויטרס
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 24.8 04:11

אליפות העולם באתלטיקה: היווני ניצח בקפיצה לרוחק בניסיון האחרון והשלים זכיות בכל התחרויות, ההולנדית חגגה ב-400 משוכות. ווטסון ו-וויליאמס שימחו את הג'מייקנים. למרות תאונת קלנועית ביזארית: ליילס בגמר ה-200 מטר

(גודל טקסט)

חגיגת האתלטיקה בבודפשט, הונגריה, נמשכה הערב (חמישי) עם יומה השישי של אליפות העולם. הפעם קיבלנו דרמה גדולה והיסטוריה בקפיצה לרוחק אצל הגברים, ניצחונות לג'מייקה ב-400 מטר גברים וב-100 מטר משוכות נשים וזהב ראשון לפמקה בול ההולנדית ב-400 מטר משוכות. כמו כן, הייתה השלמת דאבל קנדי ביידוי הפטיש ודאבל ספרדי כפול בהליכה.

רגע ביזארי התרחש לפני חצאי הגמר ב-200 מטר, כאשר קלנועית ובה נואה ליילס, אלוף העולם ב-100 מטר, הייתה מעורבת בתאונה עם רכב נוסף. האמריקאי יצא ללא פגע, בעוד אנדרו הדסון הג'מייקני נפצע בעינו מחתיכת זכוכית ועוד ארבעה אצנים נזקקו לטיפול.

צפו בתאונה המוזרה

קפיצה לרוחק, גברים

מילטיאדיס טנטוגלו עשה היסטוריה כשהפך לקופץ לרוחק הראשון שזוכה בכל התארים הגדולים. לאלוף האולימפי מיוון הייתה חסרה רק אליפות העולם, והוא עשה את זה הערב בסטייל, אחרי דרמת ענק ובקפיצה האחרונה שלו. ויין פינוק היה בדרך לזכייה עם 8.50 מטר, אבל אז טנטוגלו הדהים עם 8.52 בניסיון האחרון וקטף את הזהב מידיו של הג'מייקני. האלוף מ-2019 טג'איי גייל, גם הוא מג'מייקה, הסתפק בארד.

מילטיאדיס טנטוגלו, קופץ לרוחק יווני
מילטיאדיס טנטוגלו, קופץ לרוחק יווני | רויטרס

400 מטר, גברים

הבריטי מת'יו הדסון-סמית' היה בדרך לזהב אחרי הארד ביוג'ין, אבל מאחור הגיע הג'מייקני בן ה-21 אנטוניו הודסון, הפייבוריט ערב הגמר, שהתגנב ב-50 המטרים האחרונים של הריצה והפך לאלוף העולם לראשונה בקריירה עם 44.22 שניות. הדסון-סמית' נותר עם הכסף, קווינסי הול מארה"ב לקח את הארד.

אנטוניו ווטסון, רץ ג'מייקני
עוד זהב ג'מייקני. אנטוניו ווטסון | רויטרס

100 מטר משוכות, נשים

שמונה שנים אחרי הזהב שלה באליפות העולם בבייג'ינג, דניאל וויליאמס בת ה-30 החזירה לעצמה את התואר עם ריצה אדירה. הג'מייקנית לא הייתה בין הפייבוריטיות לזכייה, רצה בשביל השני והובילה מהזינוק, כאשר בסופו של דבר קבעה 12.43 שניות והקדימה במאית בלבד את ג'זמין קמאצ'ו-קווין מפוארטו ריקו. שיאנית העולם הקודמת, קנדרה הריסון מארה"ב, הסתפקה בארד והשיאנית הנוכחית טובי אמוסאן מניגריה סיימה רק שישית.

פמקה בול, רצה הולנדית
כמה היא חיכתה לזה. פמקה בול | רויטרס

400 מטר משוכות, נשים

פמקה בול, הטאלנטית ההולנדית שמעדה לקראת הסיום ב-4X400 מעורב בתחילת האליפות, השיגה תיקון עם זהב ראשון בקריירה באליפויות העולם. הסגנית מ-2022 לא הפסידה אפילו פעם אחת בריצה הזו בכל 2023 ולא נתנה לאף אחת סיכוי למנוע ממנה את הניצחון הפעם, כשעצרה את השעון על 51.70 שניות. שאמיר ליטל האמריקאית הגיעה יותר משנייה אחריה וראשל קלייטון מג'מייקה סיימה שלישית.

דניאל ווילאמס, אצנית ג'מייקנית
שמונה שנים בין זהב לזהב. דניאל וויליאמס | רויטרס

חצי גמר 200 מטר, גברים

בעקבות התאונה, המקצה הראשון של ליילס נדחה לשני, אבל שום דבר לא מנע ממנו לשעוט לניצחון בחצי הגמר שלו עם 19.76 שניות, לפני אלכסנדר אוגנדו מהרפובליקה הדומיניקנית. האמריקאי קני בדנארק, סגנו של ליילס ב-200 מטר ביוג'ין ומדליסט הכסף מטוקיו, קבע את התוצאה השנייה בטיבה בחצי הגמר: 19.96 שניות.

שריקה ג'קסון (מימין), מארי ז'וזה טה לו, שקארי ריצ'רדסון בחצי גמר 200 מטר
יהיו יחד גם בגמר ה-200. שריקה ג'קסון, מארי ז'וזה טה לו, שקארי ריצ'רדסון | רויטרס

חצי גמר 200 מטר, נשים

אחרי שזכתה בזהב ב-100, שקארי ריצ'רדסון רוצה להשלים דאבל והעפילה לגמר עם 22.20 שניות, כשסיימה שנייה במקצה השלישי אחרי סגניתה ב-100 שריקה ג'קסון הג'מייקנית, ואילו מארי ז'וזה טה לו מחוף השנהב עלתה כאחת המפסידות המהירות. מי שקבעה את התוצאה הטובה ביותר בחצי הגמר היא גבריאל תומאס האמריקאית, מדליסטית הארד מאולימפיאדת טוקיו, שעצרה את השעון על 21.97 שניות והקדימה את הבריטית דינה אשר-סמית', אלופת העולם מ-2019 שתופיע גם היא בגמר מחר ב-22:40 שעון ישראל.

קמרין רוג'רס, אלופת העולם ביידוי פטיש, בין ג'ני קסאנבויד (מימין) לבין דיאנה פרייס
אחוות צפון אמריקאיות בגמר יידוי הפטיש. קמרין רוג'רס, במרכז | רויטרס

יידוי פטיש, נשים

שליטה קנדית במקצוע יידוי הפטיש, כאשר קמרין רוג'רס הצטרפה לבן ארצה אית'ן קצברג שניצח אצל הגברים. רוג'רס, שהייתה סגנית העולם ביוג'ין, הבטיחה לעצמה את הזהב בזכות הניסיון הראשון שלה, בו קבעה 77.22 מטרים. מי שסיימה שלישית אז, האמריקאית ג'ני קסאנבויד, לקחה הפעם את מדליית הכסף עם 76.36 מטרים. בת ארצה דיאנה פרייס עם 75.41 שסידרו לה את הארד.

מריה פרס עם אלברו מרטין, אלופי העולם בהליכה
שליטה אבסולוטית של ספרד בהליכה. מריה פריס עם אלברו מרטין | רויטרס

הליכה

דאבל ספרדי כפול נרשם בצהרי היום. אלברו מרטין זכה במדליית הזהב בהליכה ל-35 ק"מ אצל הגברים עם שיא לאומי של 2:24:30 שעות והשלים דאבל אחרי שעשה את זה גם ב-20 ק"מ ביום הראשון של האליפות. בריאן פינטאדו מאקוודור לקח את מדליית הכסף והיפני מסאטורה קוואנו את הארד. גם בת ארצו של מרטין, מריה פרס, עשתה בדיוק אותו דבר, כשניצחה אצל הנשים עם שיא אליפות של 2:38:40 שעות והקדימה את קימברלי גרסיה הפרואנית ואת אנטיגוני נטריסמפיוטי מיוון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי