צפו במארו טפרי מקבל את מדליית הכסף באליפות העולם, הנשיא הרצוג: "פסגת העולם"

play
הרץ הישראלי מארו טפרי מקבל את מדליית הכסף באליפות העולם באתלטיקה | אימג'בנק GettyImages, ANTONIN THUILLIER/AFP
הרץ הישראלי מארו טפרי מקבל את מדליית הכסף באליפות העולם באתלטיקה 00:25

הרץ הפך למדליסט הישראלי הרביעי באליפות העולם אי פעם, הראשון במרתון הגברים, והבטיח את מקומו בפריז 2024 יחד עם צ'מטאי-סלפטר: "שמח להביא כבוד למדינה, 'התאבדתי' על זה". בענף חוגגים: "היום נפל דבר בישראל, הפכנו למעצמה עולמית"

(גודל טקסט)

מארו טפרי עשה היסטוריה הבוקר (ראשון) כשרשם את הישג השיא של ישראל במרתון הגברים באליפות העולם בכל הזמנים: הרץ חצה שני את קו הסיום אחרי 2:09.12 שעות, וזכה במדליית כסף – הראשונה אי פעם למרתוניסט ישראלי.

טפרי הוא הזוכה הישראלי הרביעי במדליה באליפות העולם באתלטיקה. קדמו לו הקופץ במוט אלכס אברבוך שזכה במדליית הארד ב-1999 ובמדליית הכסף ב-2001, חנה קנייזבה-מיננקו שסיימה כסגנית אלופת העולם בקפיצה משולשת ב-2015 ולונה צ'מטאי-סלפטר שגרפה את הארד בריצת מרתון ב-2022.

בעקבות המיקומים טפרי וצ'מטאי-סלפטר (שסיימה רביעית אתמול) באליפות העולם בבודפשט, השניים הבטיחו את מקומם במשחקים האולימפיים בפריז 2024, זאת על פי דרכי ההכרעה שנקבעו בין איגוד האתלטיקה, היחידה לספורט הישגי והוועד האולימפי בישראל.

המרתוניסט מארו טפרי אחרי הזכייה במדליית הכסף באליפות העולם
המרתוניסט מארו טפרי אחרי הזכייה במדליית הכסף באליפות העולם | רויטרס
הרץ הישראלי מארו טפרי מקבל את מדליית הכסף באליפות העולם באתלטיקה
| אימג'בנק GettyImages, ANTONIN THUILLIER/AFP

"אני כל כך מתרגש ושמח לייצג את המדינה שלי על במה גדולה ולהביא כבוד לעצמי, למדינת ישראל ולמשפחה שלי", סיפר טפרי רגעים אחרי ההישג הנהדר.

ממש במטרים האחרונים של המירוץ, הוא עקף את לאול גברסילאסי אחרי שהיה שלישי במשך רוב המרתון: "חשבתי על 'להתאבד' שם, ראיתי שהוא נחלש בקילומטר האחרון וחשבתי שאולי אני אתפוס אותו. בסוף תפסתי אותו. התקדמתי והיינו שישה-שבעה אתלטים, שם הבנתי שאפשר להשיג משהו", סיפר.

כשנשאל מה הייתה תכנית הריצה שעבדה כל כך טוב, טפרי השיב: "להיכנס לטופ 10 ולא להשתגע בהתחלה עם האינטרוולים, לשמור על עצמי עד הקילומטר ה-30 ואז לתת מה שיש לי".

לסיום התייחס לאפשרות לשחזר את ההישג במשחקים האולימפיים: "אי אפשר לדעת, צריך לעבוד קשה כמו שעבדתי עכשיו ולהתרכז. חגיגות? בינתיים אני לא קולט את זה, אולי בהמשך".

מנכ"ל איגוד האתלטיקה גל לוי עם סגן אלוף העולם בריצת מרתון מארו טפרי
טפרי עם גל לוי, מנכ"ל איגוד האתלטיקה | אתר רשמי, איגוד האתלטיקה

נשיא המדינה יצחק הרצוג בירך את טפרי: "מאוד מאוד גאים בך. עם ישראל גאה בך מאוד, הישג יוצא דופן. עלה והצלח". אשת הנשיא מיכל אמרה למדליסט: "אני זוכרת אותך בהתחלה, בריצות בטווחים אחרים לגמרי בבן שמן – ותראה לאן הגעת. באמת לפסגת העולם".

גל לוי, מנכ"ל איגוד האתלטיקה אמר: "הישג היסטורי, נפל דבר בישראל, ישראל הפכה היום למעצמה גם בעולם, לא רק באירופה בריצות המרתון. אנחנו מקווים להתקדם עוד ועוד ולהכניס עוד אנשים למעגל של הרצים הבכירים בעולם".

"יש לנו שני מרתוניסטים אמיתיים, יש לנו דור חזק מאוד לעתיד בגברים. יש ציפיות לקראת פריז, אשקר אם לא, אבל הדרך עוד ארוכה. צריך לתקן את הטעויות שלנו, לבנות תכנית עבודה ולהתנהל באחריות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי