פמקה בול הדהימה ב-4X400 נשים, זהב לארה"ב אצל הגברים

דרמה ביום האחרון של אליפות העולם בבודפשט: בול הקפיצה את ההולנדיות מהמקום השלישי לראשון, האמריקאים שמרו על השליטה בגברים. ניצחון למהוצ'יך בקפיצה לגובה, זהב היסטורי להודו

(גודל טקסט)

אליפות העולם באתלטיקה הגיעה הערב (ראשון) לסיומה אחרי שמונה ימי ספורט נהדרים בבודפשט, הונגריה, כולל מדליית כסף ישראלית הבוקר של המרתוניסט מארו טפרי. את החותמת הניחה פמקה בול, עם פיניש פנטסטי שהעניק להולנד את הזהב ב-4X400 לנשים, כשארה"ב ניצחה לפני כן אצל הגברים. ירוסלב מהוצ'יך ניצחה בגמר הקפיצה לגובה, נראי צ'ופרה הביא להודו זהב היסטורי בהטלת הכידון ויקוב אינגבריגטסן שמר על התואר ב-5,000.

רביעיית השליחות של הולנד עם פמקה בול (משמאל)
איזה סיום דרמטי לאליפות. רביעיית השליחות של הולנד | רויטרס
רצי ארה
רצי ארה"ב ב-4X400: ריי בנג'מין (מימין), ג'סטין רובינסון, ורנון נורווד, קווינסי הול | רויטרס

4X400, נשים

ללא ארה"ב, שהרביעייה שלה פסלה אתמול במוקדמות ולא יכלה להמשיך את רצף הזכיות מאז 2015, התחרות נפתחה לחלוטין והגיבורה הגדולה הייתה פמקה בול האדירה. זו שנפלה במטרים האחרונים ב-4X400 מעורב ביום הראשון, הביאה להולנד את הזהב ביום האחרון. היא הייתה במקום השלישי, אבל במטרים האחרונים עקפה את הרצה הבריטית ואז גם את הג'מייקנית שהייתה בדרך הבטוחה לזכייה. תיקון נהדר מבחינתה וזהב שני בתחרות, אחרי שעשתה את זה גם באופן אישי ב-400 משוכות.

4X400, גברים

ארה"ב הגנה על התואר שלה ואספה זהב מספר 12 בתחרות בהונגריה עם שליטה מוחלטת בריצה וזמן של 2:57.31 דקות, אותו קבעו קווינסי הול, ורנון נורווד, ג'סטין רובינסון וריי בנג'מין שהיה הרץ הרביעי. צרפת סיימה שנייה עם 2:58.45 ובריטניה עם מדליית הארד בזמן של 2:58.71 דקות.

נראי צ'ופרה, מטיל כידון הודי
הגיבור החדש של הודו. נראי צ'ופרה | רויטרס

5,000 מטר, גברים

אחרי שהופתע בגמר ה-1,500, יקוב אינגבריגטסן בכל זאת השיג זהב בבודפשט ושמר על תוארו מיוג'ין. זה קרה בגמר מותח ב-5,000, כאשר הנורבגי הקדים ב-14 מאיות בלבד את מוחמד קאטיר הספרדי וחצה את קו הסיום אחרי 13:11.30 דקות. ג'ייקוב קרופ הקנייתי, סגן אלוף העולם מיוג'ין, הסתפק הפעם במדליית הארד.

הטלת כידון, גברים

זהב היסטורי להודו באליפויות העולם ועל ההישג חתום נראי צ'ופרה, שהטיל את הכידון למרחק של 88.17 מטרים בניסיון השני שלו והוכתר לאלוף החדש. ארשד נאדים הביא גאווה לפקיסטן עם מדליית הכסף (87.82 מטרים) והצ'כי יקוב ודלייץ' לקח את הארד (86.67).

יקוב אינגבריגטסן רץ נורבגי
שמר על התואר. יקוב אינגבריגטסן | רויטרס

קפיצה לגובה, נשים

בפעם הראשונה בקריירה, ירוסלבה מהוצ'יך היא אלופת העולם גם באצטדיון. האוקראינית, שסיימה ביוג'ין בשנה שעברה כסגנית של אלינור פטרסון, הקדימה הפעם את האוסטרלית כשהייתה היחידה שעברה את הרף בגובה של 2.01 מטרים. פטרסון כשלה ונותרה עם 1.99, כמו בת ארצה ניקולה אוליסלייגרס שהסתפקה במדליית הארד.

800 מטר, נשים

כולם היו בטוחים שאת'ינג מו תשייט שוב בבטחה אל הזהב, אבל מרי מורה הדהימה אותה ושינתה את הסדר לעומת אליפות העולם בשנה שעברה. הקנייתית קבעה 1:56.03 ולקחה את הזהב אחרי ארד ביוג'ין, קילי הודג'קינסון הבריטית שוב סיימה כסגנית ובפיגור 31 מאיות בלבד אחרי המנצחת, והאלופה האמריקאית מו נותרה עם הארד הפעם (1:56.61).

ירוסלבה מהוצ'יך, קופצת לגובה אוקראינית
עשתה את זה. ירוסלבה מהוצ'יך | רויטרס

3,000 מטר מכשולים, נשים

פודיום שכולו קניה במקצוע הזה, אבל הזהב הולך לראשונה לבחריין. הקנייתית בת ה-23, ווינפרד מוטילה יאבי, שמייצגת את בחריין מגיל 15, שברה את שיאה האישי וקבעה את תוצאת השנה בעולם בדרך לניצחון: 8:54.29 דקות. היא הקדימה את חברותיה שמייצגות את קניה: ביאטריס צ'פקואץ (8:58.98) ופיית' צ'רוטיץ' (9:00.69, שיא אישי) שהשיגו כסף וארד, בהתאמה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי