מו פראח פרש מריצה: "הספורט הציל אותי, לא הייתי פה בלעדיו"

play
מו פראח | GettyImages
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 10.9 04:37

האתלט הבריטי בעל תואר האבירות סיים רשמית את הקריירה אחרי אינספור מדליות אולימפיות ואליפויות עולם במרוץ פרידה: "זה הזמן לקחת הפסקה, להנות מהמשפחה ומארסנל"

(גודל טקסט)

אחרי קריירה מקצוענית של יותר מ-20 שנים, מו פראח פרש באופן רשמי מריצה, אחרי שסיים היום (ראשון) במקום הרביעי במרוץ "Great North Run" בו השתתף במקצה לחצי מרתון ועצר את השעון על התוצאה של 1:06.58 ששמה אותו מחוץ לפודיום.

האתלט הבריטי שנולד בסומלילנד בשם חוסיין עבדי קאהין, נחטף בגיל צעיר לבריטניה, שם החל לעסוק באתלטיקה בעקבות המורה שלו לחינוך גופני. מהר מאוד הפך תחת הדגל הבריטי לייצג את המדינה ולהגיע להישגים, שיאי עולם ואישיים עם 4 מדליות זהב בריצות למרחק 5,000 ו-10,000 מטרים, עוד 6 מדליות זהב באליפות העולם באתלטיקה לאותם מקצים, 2 מדליות כסף באליפות העולם, זתי מדליות זהב בריצת 3,000 מטרים באליפות העולם באתלטיקה באולם, 5 מדליות זהב באליפות אירופה באתלטיקה ועוד מדליית כסף אחת באליפות הראשונה בה השתתף ב-2006 כבוגר. בנוסף למדליות הרבות, לפראח גם 2 שיאי עולם, 5 שיאי אירופה ועוד 5 שיאים של אתלטים מהאי הבריאי.

האצן הבריטי מו פראח
קריירה מופלאה. פראח בפוזה מוכרת | אימג'בנק GettyImages

בריצה האחרונה, אותה קיים על האדמה שהוא כה אוהד בבריטניה, פראח התרגש עד כדי דמעות והודה לקהל ולכל מי שליווה אותו לאורך הקריירה: "אחרי מה שעברתי כילד, הספורט הציל אותי והפך אותי לגבר שאני היום. בלי הספורט והמשפחה שלי, לא הייתי נמצא כאן היום. זה היה מסע מדהים ואני מאושר ומודה לכל מי ששלחו לי הודעות מסביב לעולם. זה הזמן שלי לעצור, לקחת הפסקה, להנות מהחיים, מהמשפחה ולצפות בארסנל משחקת".

האתלט הבריטי מו פראח
"הספורט הציל אותי". פראח | רויטרס

פראח (40) שנפצע לעתים קרובות לקראת סוף הקריירה, פציעות שמנעו ממנו להשתתף בחלק מהתחרויות הגדולות בשנים האחרונות, קיבל תואר מפקד במסדר האימפריה הבריטית על תרומתו לאתלטיקה ב-2013, וב-2016 הוענק לו תואר אבירות שהביא לו את התואר הרשמי – "סר מו פראח".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי