הגולש נמרוד משיח פרש מהמרוץ להשגת הכרטיס לפריז 2024

שנה וחצי אחרי שהודיע על חזרה לענף במטרה להגשים את חלומו להשתתף במשחקים האולימפיים, הגולש בן ה-35 נפרד סופית: "הים חוזר להיות מקום שקט ונעים בחיים שלי"

(גודל טקסט)

כחמש שנים לאחר שפרש מפעילות תחרותית ושנה וחצי אחרי שהודיע על קאמבק מקצועי שמטרתו הייתה להגשים את חלומו הגדול – לייצג את ישראל במשחקים האולימפיים בפריז 2024, הודיע היום (שני) נמרוד משיח (35), פחות משנה לפני המשחקים האולימפיים, על החלטתו לוותר על החלום הגדול שלו ולפרוש.

משיח, סגן אלוף העולם ופעמיים מדליסט הארד, הגולש הישראלי היחיד שעמד על הפודיום שלוש פעמים ברציפות באליפויות העולם' אמר היום: "אהבתי הגדולה לים ולרוח האולימפית הם שמתחו אותי לקצוות חדשים בהיבטים מנטליים ופיזיים. האתגר הגדול שחוויתי היה להשקיט את המאמן שבי, את החלק שרואה ומרגיש את הסביבה ומנגד להיכנס מודעות העצמית שלי כמתחרה ששום דבר לא מסיח את דעתי מלבד היעד הקרוב.

"בהגה המקצועית קוראים לזה ראיית מנהרה. כשזכיתי להיכנס לממד הזה שוב לאחר יותר מארבע שנים שלאחר הפרישה, נזכרתי בקסם הגדול. לא בכדי מחקרים מוכיחים שזהו מצב מנטלי הממכר ביותר שקיים באנושות, הכל נהיה זניח והמיקוד נהיה ספציפי", שיתף משיח.

נמרוד משיח גולש ישראלי
פורש סופית. נמרוד משיח | ניב אהרונסון

ההתגייסות הטוטאלית שלו אותה הוא מכיר וגם מכור אליה פתאום פגשה מציאות חדשה שהתנגשה עם עולם הערכים שלו כשהפך לאבא. "כדי לסגור את הפער ולהשתלב בטופ העולמי, זה חייב אותי לנסיעות רבות לחו"ל ולימים שלמים של אימונים בארץ, להתרחק מהנישואים שלי או לפספס את ההתפתחות של הבן שלי, עבורי זה לא פחות מכישלון. זה רגע שבא לבחון כמה אני נאמן למהות שלי ולדרך בה אני מאמן אחרים. ההחלטה לעצור את המסע כעת, כמו גם ההחלטה לחזור לספורט האולימפי – שתיהן הכריחו אותי לפעול באומץ רב".

"מעולם, בשום שלב עוד בילדותי, לא הייתי במעמד של האנדרדוג. הפעם, התחלתי את הפעילות בפיגור גדול מול הסטאנדרט של הטופ ועשיתי דרך מהתחתית כלפיי מעלה, תהליך שהחזיר לי את הריגוש, בשילוב הגלשן החדש שעף מעל המים במהירויות שלא הכרתי מעולם קודם לכן. עמדתי מול אתגר חדש שחייב אותי להימתח לקצה גבול היכולת שלי מידי יום. זה היה מרתק ועדיין מהדהד לתוך העשייה היומיומית שלי", אמר משיח בגילוי לב.

לסיכום הוסיף: "זהו, הים חוזר להיות מקום שקט ונעים בחיים שלי. את הפרק האולימפי סיימתי סופית. תודה ענקית לקרגו אמרפורד ולכל אלה שהסכימו להכיל את ההחלטה המשוגעת שלי ולתמוך בי כפי יכולתם, למועדון השייט והבית שלי מכמורת עמק חפר, לאיגוד השייט, למאמני נבחרת ישראל גל פרידמן ולדדי אושר על הסטנדרטים הבלתי מתפשרים והקצב המסחרר ולגולשים חברי נבחרת ישראל על רגעים מדהימים ומאתגרים. למדתי המון מהטוב וגם מהרע".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי