חן פומרנץ נפרד: "אני אסיר תודה על הכישרון שקיבלתי במתנה"

play
חן פומרנץ | אתר רשמי, הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 21.9 05:55

שחקן הכדוריד הפורש נאם באירוע פתיחת העונה של ליגת העל. סער פרנקל וגלעד מאור התמנו למאמני הנבחרות, ג'ו מתתיה וירמי סידי נבחרו בהתאמה למאמן ושחקן העונה שעברה

(גודל טקסט)

ליגת העל בכדוריד תצא מחר (שישי) לדרך עם עונת משחקים חדשה, והיום התקיים אירוע פתיחת העונה: ג'ו מתתיה וירמי סידי נבחרו למאמן ולשחקן העונה, אחרי שהובילו את מכבי ראשל"צ לזכייה בתואר האליפות – כאשר בשביעייה נכללו – השוער גרדימיר צ'נבסקי, שחקני הפינות איתי סורקיס ונדב ניזרי. הפיבוט פיליפ לאובץ ושחקני הקו האחורי אור לוי, איבן קראצ'יץ' ואלכסנדר באביץ', כאשר גיא גרא נבחר למשבצת פריצת העונה. אירוע פתיחת העונה נגם במשימות הצפויות לנבחרות הגברים והנשים, שאליהן התמנו סער פרנקל וגלעד מאור, כמאמנים לאומיים.

בפרידה מרגשת מאחד מגדולי המשחק – חן פומרנץ, שפורש באופן רשמי לאחר קריירה מרתקת ששיאה היה בליגות הבכירות בגרמניה (בשיא – השתתף באולסטאר של הבונדסליגה), ובספרד ובשוויץ, לצד שנות משחק בישראל (ברמת השרון, אס"א ת"א, מכבי ת"א ומכבי ראשל"צ), ותרומה גדולה לנבחרת ישראל לאורך שנים רבות שממנה כבר פרש. אגב, פומרנץ על רקע הפרידה מהמשחק זכה רק ביומיים האחרונים לשתי הצעות להמשיך לשחק, אחת מישראל ואחת מספרד.

"תודה על ההוקרה של הקריירה, תמיד ידעתם להוקיר לאורך השנים. אני רוצה לברך את השחקניות ואת השחקנים שקיבלו אותות ופרסים – אנחנו הולכים קדימה", פתח פומרנץ. "קיבלתי כישרון במתנה, אני אסיר תודה עליו, ועוד יותר אסיר תודה על ההכוונה והיכולת שלי למצות את הפוטנציאל. בתור ספורטאי, הרצון להתחרות הוא תמיד שם ותמיד בוער. אני כבר עובד על דברים חדשים שיאפשרו לי להמשיך להתחרות בקונסטלציה אחרת, ועל ההעברת הידע שצברתי ב-20 השנה האחרונות לדור ההמשך, ברמת הלאומית של הנבחרות והמועדונים, כדי לעזור להם להיות שחקנים. אני אאחל הצלחה למועדונים ולנבחרות ישראל. רגעי השיא? כל משחק שיכולתי להיות בין כושר לשיא לקצת לפני פציעה – זה אחד ההישגים הכי גדולים שהשגתי בקריירה. המשחקים גם בישראל גם באירופה, וכמובן בנבחרת ישראל, יחד עם גיל (האח), שהמשפחה רואה – זה היילייט. האולסטאר בגרמניה בו השתתפתי היה הכתר, סימן להצלחה להיות שם בטופ. הכי חשוב זה הילדים, והם נולדו לי במהלך הקריירה".

מאמן הכדוריד גלעד מאור
| אתר רשמי, הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד

ליגת ווינר כאמור תתנהל בפורמט משחקים חדש – שני סיבובי משחקים (22 מחזורים בסה"כ). בסיומם – הקבוצות יתחלקו לבית עליון (1-6) ותחתון (7-12) ויקיימו עוד 5 מחזורי משחקים מכריעים – על ההעפלה לחצי גמר הפליאוף (4 הראשונות) וכנגד הירידה (שתי האחרונות). הליגה תחל מחר עם 5 מפגשים (15:00) כאשר נס ציונה תארח את הפועל ראשל"צ, האלופה מכבי ראשל"צ את הפועל ר"ג, מ.כ חולון את אס"א ת"א, רמת השרון את מכבי קרית מוצקין, ובמשחק המרכזי – בני הרצליה את מכבי תל אביב, ששבה לבמה הראשית בליגה הבכירה (16:00). המשחק בין הפועל קרית אונו למחזיקת גביע המדינה הפועל אשדוד יתקיים במוצ"ש (20:00 באשדוד), וישלים מחזור שיוביל כבר ביום רביעי הבא אל השני – במרכזו הדרבי הראשוני.

כאמור, שינויים רבים נעשו בקבוצות הליגה – ועדיין מוטיבים שייחודיים כנראה רק לכדוריד נשמרו. ב-10 קבוצות נרשם המשכיות בעמדת המאמן, כאשר בשתיים התבצעו שינויים – נלה מאטיץ' הסרבי עבר מקרית מוצקין להפועל אשדוד (כמחליפו של אנדראה ווקוייביץ'), ואותה החליף בקבוצה הצפונית ניר חלימה. עוד נתון, לא סטנדרטי בעידן של 4 זרים, אס"א ת"א, אחת מהפתעות העונה שעברה, פותחת עונה שנייה עם סגל על טהרת שחקנים ישראלים וללא זרים, כאשר חלק מקבוצות הליגה בחרו לפתוח עונה עם מצבת של שניים עד שלושה זרים.

מאמן הכדוריד סער פרנקל
| אתר רשמי, הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד

אחרי עונה שהסתיימה באופן דרמטי עם סדרת גמר משובחת, בה מכבי ראשל"צ זכתה באליפות אחרי שהפתיעה בחצי הגמר את רמת השרון, ובסדרת הגמר כבר הוליכה 0:2 על הפועל אשדוד, שלראשונה בהיסטוריית גמר הפליאוף השוותה – ולבסוף מצאה את עצמה מודחת מהתואר על חודו של שער בתום משחק חמישי – קשה לסמן פייבוריטית לזכייה באליפות. רמת השרון, שזכתה בתואר הראשון של העונה – גביע ווינר-שופטים – תמשיך להיות מודרכת על ידי עידן מימון – והשינויים שביצעה ובמרכזם צירופו של ריסטו וויאצ'יץ' – מי שהיה שחקן העונה לפני שנתיים והוביל את אשדוד לתארים – מציבים אותה כמועמדת רצינית לעשות היסטוריה, אחרי שבשנים האחרונות איכזבה ולא זכתה באליפות או בגביע המדינה. מכבי ראשל"צ האלופה שמרה על מרבית הסגל שלה. באשדוד התבצעו לא מעט שינויים, ובהפועל ראשל"צ רעבים מתמיד לתואר – אחרי שהזכייה האחרונה שלהם הייתה בדאבל בעונת 2017-2018, ובשנתיים האחרונות היא לא הצליחה להעפיל למעמדי הגמר. מי תהיה ההפתעה? בחולון ובהרצליה מכוונים מאבק מול הגדולות, במטרה להגיע לחצי גמר הפליאוף (לאחר ביטול שלב רבע הגמר שהיה נהוג בשנים האחרונות).

עוד שינוי מרענן – צמד שופטות בליגת העל – שרון בן שושן, שחקנית נבחרת ישראל לשעבר, תצטרף אל מורן קלוו כחלון, והשתיים ישפטו מחר את המפגש בין מכבי ראשל"צ להפועל ר"ג.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי