ויתר על הלוויית בנו בן ה-7 בשביל אליפות העולם: הכוכב שריגש, והסעיר

כוכב נבחרת פיג'י התבשר על מות בנו, החליט להישאר בטורניר וקרוב להוליך את מולדתו לשלב הבא. האוהדים חלוקים: גיבור מרגש או החלטה מוגזמת?

(גודל טקסט)

אחד מכוכבי אליפות העולם בראגבי, ג'וסואה טויסובה, החמיץ את הלווייתו של בנו בן ה-7 והמשיך לשחק בטורניר עבור נבחרת פיג'י, גם לאחר שהתבשר על מותו של הילד שעות ספורות לפני הניצחון של פיג'י על גיאורגיה. הוא יישאר בצרפת להמשך אליפות העולם כדי לעזור לנבחרת לפני המשחק האחרון שלה בשלב הבתים מול פורטוגל.

בפיג'י טענו כי טויסובה הודיע לאביו כי לא יוכל להשתתף בהלוויה של בנו, שנפטר לאחר מאבק ממושך במחלה. פיג'י צריכה רק נקודה במשחק האחרון מול פורטוגל ביום ראשון כדי להגיע לרבע הגמר בצרפת, שם כנראה תתמודד מול אנגליה.

ג'וסואה טויסובה, נבחרת פיג'י
קשה לשפוט אדם בצערו. טויסובה | GettyImages, Catherine Ivill

אביו של טויסובה היה זה שמסר לו את הבשורה קורעת הלב וארגן את ההלוויה בבית בפיג'י בזמן שבנו, אחד השחקנים החשובים ומי שנחשב לכוכב גדול בפיג'י, ממשיך בהכנות למשחקים, למרות הטרגדיה האישית.

"בלב כבד, אנו מודיעים על פטירתו של אהובנו טיטו מיגברף דונזל ראטולבו", נאמר בהצהרה. "הוא בנם של מר ג'וסואה טויסובה וגברת קתרינה לאדוגה ראמוצ'ה. הילד הידוע בשם החיבה 'טיטו' הלך לעולמו בשלווה לאחר מאבק ממושך במחלה מתישה בבית החולים".

טקס ההלוויה התקיים בכנסייה בעיירה שבה הוא מתגורר ביום שישי, כאשר הקהילה ועולם הראגבי הרחב שלחו את תנחומים לטויסובה ומשפחתו.

למרות זאת טויסובה שיחק כמעט את כל המשחק ועזר לנבחרתו לנצח 12:17. זה העמיד אותם על סף העפלה לשלבי הנוקאאוט בפעם השלישית בתולדותיהם. טויסובה זכה במדליית זהב באולימפיאדת 2016 בזמן שהתחרה עבור ארצו בראגבי-7 ונחשב לגיבור נערץ במדינה. בסיום המשחק נשאר במגרש שעה ארוכה, והצטלם עם אוהדים, שהביעו בפניו הערכה והזדהות.

התגובות היו חצויות להחלטה של השחקן, כשרבים ברשת היללו, אבל עבור רבים זו נראתה החלטה מוגזמת. "קשה לשפוט אדם בצערו", כתב עיתונאי מקומי, "אבל עם כל הכבוד להצלחת הנבחרת ולמחויבות של השחקן, יש בחיים דברים גדולים יותר מראגבי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי