גילי שריר זכתה במדליית כסף באליפות אירופה בג'ודו

הישראלית (עד 63 ק"ג) שזכתה בארד ב-2022, שיפרה את ההישג עם מדליה יוקרתית יותר למרות הפסד דרמטי בגמר מול לסקי הסלובנית. גושן הפסידה בבית הניחומים, הדחות מוקדמות למוקי ובוטבול

(גודל טקסט)

המשלחת הישראלית ציינה היום (שבת) מדליה ראשונה באליפות אירופה בג'ודו הנערכת במונפלייה, צרפת, כאשר גילי שריר עלתה על הפודיום עם מדליית הכסף בקטגוריית משקל עד 63 ק"ג.

שריר בת ה-23, זוכת מדליית הארד באליפות אירופה הקודמת, שיפרה את ההישג שלה בזכות הגעה לגמר. היא עשתה את העבודה בסיבוב השני מול סראי פדייה גררו מספרד עם ווזארי בניקוד הזהב וברבע הגמר פגשה את ההולנדית בת ה-20 יואנה ואן ליסהאוט, מדליסטית הארד מאליפות העולם. הישראלית גרמה ליריבתה לצבור שלושה עונשים ועלתה לחצי הגמר, שם חיכתה לה הפולנייה אנג'ליקה שימנסקה. המאזן ביניהן היה לטובת שריר (2:4) והיא שיפרה אותו לאחר מאבק עיקש שבמהלכו גם ניצלה מריתוק וניצחה בניקוד הזהב לאחר עונש שלישי לשימנסקה.

בגמר ניצבה מול שריר הסלובנית אנדרייה לסקי, שניצחה בחצי הגמר את לאורה פאזליו לאחר שזו הדהימה את יקירת הקהל קלריס אגבניינו. לסקי היא סגנית אלופת העולם (פעמיים) והשיא שלה באליפות אירופה היה המקום השלישי ב-2021. את שריר היא ניצחה בשני העימותים הקודמים, וכך גם הפעם. הסלובנית הייתה עדיפה, שריר הצליחה להימלט פעמיים מתרגילים מסוכנים, אך כחצי דקה לסיום הקרב כבר לא יכלה למנוע ווזארי שהכריע את הגמר.

גילי שריר ג'ודאית ישראלית (משמאל) מול אנדרייה לסקי הסלובנית
הופעה מרשימה. גילי שריר בגמר, משמאל | אימג'בנק GettyImages, SYLVAIN THOMAS/AFP

מאיה גושן (עד 70 ק"ג) החלה את דרכה עם קרב מול אי טסונדה רוסטנט הספרדייה בסיבוב השני. הישראלית הצליחה להשיג ווזארי שהעלה אותה לסיבוב השלישי, בו חיכתה לה מרים צ'נטוריה מגאורגיה. גושן הייתה דומיננטית יותר והשיגה הכרעה הודות לשלושה עונשים של יריבתה, אך ברבע הגמר נעצרה על ידי אליזבת טלצידיו היווניה, שביצעה איפון בהטלה יפה וניצחה. לגושן הייתה עדיין אפשרות לזכות במדליית ארד, אך בבית הניחומים היא הפסידה בניקוד הזהב לאנקה פוגאצ'ניק מסלובניה בגלל עונש שלישי.

אצל הגברים נרשמו אכזבות. שגיא מוקי הודח כבר בסיבוב השני ובקרב הראשון שלו, אחרי שהפסיד בעונשים לאנרי אגודידזה הפורטוגלי. מוקי המתחרה בקטגוריה של עד 81 ק"ג, אלוף העולם מ-2019 ואלוף אירופה פעמיים (2015 ו-2018), קיווה להגיע רחוק גם הפעם, אבל נוצח במפתיע.

כמוהו, גם טוהר בוטבול (עד 73 ק"ג) הודח בקרב הראשון שלו. הישראלי שקיווה לזכות במדליה שנייה בקריירה באליפות היבשתית, נגרר לניקוד זהב מול סלבדור קאסס רוקה הספרדי במסגרת הסיבוב השני, שלט בקרב, אבל בסופו של דבר נכנע לווזארי וסיים את דרכו בתחרות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי