מקס ורשטאפן ניצח גם בברזיל ושבר שיא פורמולה 1 בן 71 שנה

אלוף העולם של רד בול רשם ניצחון 17 העונה עם 77 אחוזי הצלחה וניפץ את השיא של אסקארי מ-1952. נוריס סיים שני, אלונסו שלישי

(גודל טקסט)

גם אחרי זכייתו השלישית ברציפות באליפות העולם בפורמולה 1, מקס ורשטאפן לא עוצר. ההולנדי של רד בול חגג הערב (ראשון) גם בגרנד פרי של ברזיל ושיפר את שיאו עם ניצחון מספר 17 העונה. לאנדו נוריס הבריטי ממקלארן סיים שני וקיבל נקודת בונוס על ההקפה הכי מהירה, אבל הוא הצטרף לניק היידפלד כשיאן ההופעות על הפודיום ללא אף ניצחון (13 פעמים). הספרדי בן ה-42 פרננדו אלונסו תפס את המקום השלישי עבור אסטון מרטין אחרי קרב אדיר ברגעי הסיום מול סרחיו פרס מרד בול.

ורשטאפן כעת עם 52 ניצחונות בקריירה, במקום הרביעי בדירוג כל הזמנים. ניצחון נוסף יאפשר לו להשתוות לסבסטיאן פטל במקום השלישי, אבל לשני הבאים הוא יצטרך לעבוד עוד כמה שנים טובות: מיכאל שומאכר עם 91 ניצחונות והשיאן לואיס המילטון עם 103.

כרגע עומד ההולנדי על 77 אחוזי הצלחה בניצחונות העונה (17 ניצחונות ב-22 מרוצים, כששניים מהם עדיין לא נערכו) וזה שיא פורמולה 1 חדש. את השיא הקודם קבע אלברטו אסקארי האיטלקי ב-1952, אז היו רק שמונה מרוצים והוא ניצח בשישה מהם (75 אחוזים).

מקס ורשטאפן נהג קבוצת רד בול, פורמולה 1
ממשיך ליהנות בסבב. מקס ורשטאפן | רויטרס

מרצדס, שבשנה שעברה ניצחה בברזיל עם מקום ראשון של ג'ורג' ראסל וסגנות של לואיס המילטון, עברה סיוט הפעם בסאו פאולו. אלוף העולם שבע פעמים בעבר סיים רק במקום השמיני ואילו שותפו ראסל נאלץ לפרוש. הבוס טוטו וולף זעם: "הופעה בלתי נסלחת, אין מילים לתאר. המכונית הזו סיימה שנייה בשבוע שעבר ולפני שבועיים, ומה שעשינו לה הוא נורא. לואיס עוד שרד שם, אבל ג'ורג'… אני יכול רק להצטער עבור שניהם. המכונית שלנו נראית כאילו היא על שלושה גלגלים במקום על ארבעה. היא לא ראויה לניצחונות".

פרננדו אלונסו נהג קבוצת אסטון מרטין, פורמולה 1
תפס מקום על הפודיום ברגע האחרון. פרננדו אלונסו | רויטרס

דירוג הנהגים

1. מקס ורשטאפן (הולנד, רד בול) 524 נקודות 2. סרחיו פרס (מקסיקו, רד בול) 258 3. לואיס המילטון (בריטניה, מרצדס) 226 4. פרננדו אלונסו (ספרד, אסטון מרטין) 198 5. לאנדו נוריס (בריטניה, מקלארן) 195

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי