ורשטאפן ברמז לפרישה: "היום בו לא אעשה מה שאני אוהב מתקרב"

אלוף העולם 3 פעמים ברציפות בפורמולה 1 סיפר בראיון ל"טיים" על המשך הקריירה: "כבר מאוד שמח על מה שהשגתי. לשבור את שיא האליפויות? אשמח גם על 7. יש דברים חשובים יותר בחיים"

(גודל טקסט)

מקס ורשטאפן כבר הבטיח את אליפות המרוצים לעונת 2023 של הפורמולה 1, והשלישית שלו ברציפות כנהג קבוצת "רד בול". ההולנדי בן ה-26 ניצח ב-17 מתוך 20 המרוצים העונה עם דומיננטיות חסרת תקדים שהבטיחה לו את התואר בשלב מוקדם במיוחד של השנה. כשבחוזהו נותרו עוד 5 שנים, בהן אם יצליח לזכות בכל עונה באליפות הוא יהפוך לנהג הפורמולה המצליח בכל הזמנים עם 8 זכיות ויעקוף את מיכאל שומאכר ולואיס המילטון, החל להעלות ורשטאפן ספקולציות ואפשרויות על פרישה מפתיעה.

בראיון שערך עם מגזין "טיים", סיפר ההולנדי כי מבחינתו יש דברים חשובים יותר מאשר הספורט המוטורי: "יש לי ציפיות גבוהות מעצמי ואני הכל כדי להיות הטוב ביותר. יש כל כך הרבה דברים בחיים שהם משמעותיים יותר מאשר פורמולה 1. ברור שאני רוצה לזכות ב-7 אליפויות וגם להגיע לאליפות השמינית ולשבור את השיא, למה לא. גם אם אני לא אצליח להגיע ל-7 של שומאכר והמילטון, אני יודע שעדיין יש לי עוד הרבה דברים בחיים".

נהג קבוצת רד בול מקס ורשטאפן עם נהג קבוצת מרצדס לואיס המילטון
סיפקו קרב לפנתיאון. ורשטאפן והמילטון | GettyImages, Lars Baron

שגרת הניצחונות שהפכה את ורשטאפן כבר עכשיו לאחד הנהגים הגדולים בכל הזמנים בענף, יצרה עונה משמעותית פחות תחרותית עם דומיננטיות מובהקת של קבוצתו, דבר שיצר את הרושם שאפילו הוא החל "להשתעמם" מהתחרויות: "אני כבר מאוד מאוד שמח על מה שהשגתי בקריירה. בנקודה מסוימת אתה רוצה להעריך את ההצלחה, אבל גם להנות מאיכות החיים ולחיות כמו שצריך. אני כל הזמן בדרכים – עם מזוודה, בבתי מלון. כרגע בחיים אני בסדר. אני אוהב לנהוג, אוהב לנצח, אבל כשאתה מתבגר אתה מבין שכנראה היום בו לא רוצה לנהוג ולעשות מה שאני אוהב מתקרב".

מיכאל שומאכר, נהג קבוצת מרצדס, פורמולה 1, מאי 2012
מיכאל שומאכר, נהג קבוצת מרצדס, פורמולה 1, מאי 2012 | אימג'בנק GettyImages, Mark Thompson

במידה ויחליט לפרוש בסוף חוזהו ב-2028, ורשטאפן יסיים את הקריירה המוטורית שלו כבר בגיל 31. לשם השוואה, לואיס המילטון ממשיך לנהוג בצמרת בגיל 38 ופרננדו אלונסו חזר מפרישה ועדיין נהג של קבוצת "אסטון מרטין" בגיל 42.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי