"שנרקוד כמו שרקדו במסיבה": צפו בנאום המרגש של שחקנית נבחרת ישראל

מריאן עוואד ריגשה לפני ה-0:2 על קזחסטן: "שנילחם על המגרש כמו שהצבא שלנו נלחם בשטחים, שנשחק ונהנה כמו שהילדים החטופים שיחקו ונהנו בגן". המילטון: "קשה לדעת שאלפי ילדים מתים כל יום ואין מה לעשות". עדכונים שוטפים

(גודל טקסט)

בזמן שישראל הולכת ומתקרבת לחזרה לשגרת ספורט על רקע המלחמה הקשה בעזה, עולם הספורט נמשך על רקע האירועים הסוערים. ספורט בצל המלחמה, עדכונים שוטפים.

20:03: נהג המירוצים האגדי לואיס המילטון, שכבר קרא בעבר להפסקת אש, התבטא הערב שוב בנוגע למלחמה בין ישראל והחמאס. הנהג שמתכונן למירוץ באבו דאבי אמר לתקשורת הערבית: "קשה לקום כל בוקר בידיעה שאלפי ילדים מתים, ואין שום דבר שאפשר לעשות. העולם ממשיך כמנהגו".

19:50: לפני ה-0:2 על קזחסטן בליגת האומות, סיפקה שחקנית נבחרת ישראל מריאן עוואד נאום מרגש בחדר ההלבשה. "שנילחם על המגרש כמו שהצבא שלנו נלחם בשטחים", אמרה. "אני רוצה שנשחק ונהנה כמו שהילדים הקטנים החטופים שנהרגו שיחקו ונהנו בגן. ואני רוצה שנרקוד ונחייך, כולנו ביחד, אחרי שאנחנו מנצחות, כמו שכולם רקדו במסיבה. ביחד ורק ביחד!"

19:33: הערב התקיים בירושלים משחק חצי גמר טורניר אתנה ווינר, כשהפועל לב ירושלים אירחה את אליצור רמלה. עוד קודם לכן, הוזמנה לפרקט משפחת אנגל, שבנם אופיר בן ה-17, מקבוצת הנוער של הפועל ירושלים, חטוף בעזה. הקהל והשחקניות חיבקו את משפחת אנגל ובעיקר את שרון, אמו של אופיר שעלתה לפרקט עם דמעות בעיניים. יואב אנגל, אביו של אופיר, אמר: "אני רוצה להגיד תודה לעם ישראל על החיבוק החזק ולהפועל לב ירושלים. מלחה היה הבית של אופיר שנים רבות ואני תקווה שאופיר יחזור במהרה, כמו גם שכל החטופים יחזרו הביתה בקרוב".

16:10: ביקורת רבה הופנתה אל עבר ההתאחדות האנגלית, בשל סירובה להאיר את הקשתות באצטדיון וומבלי בצבעי דגל ישראל לחאחר המתקפה האכזרית של מחבלי חמאס. כעת מדווחים באנגליה כי המצב הזה לא צפוי להשתנות בעתיד: "הקשת אולי תואר אחרי מוות של בן מלוכה בבריטניה, או מוות של כדורגלן אנגלי". יש לציין כי בעבר ההתאחדות האנגלית כן הביעה סולידריות עם שלל אירועים ברחבי העולם, באמצעות הארת הקשת. "הסיבה – הם מתביישים בהחלטה האנטישמית שלהם שלא להאיר את האצטדיון כש-1,400 יהודים נרצחו", אמר הפוליטיקאי סר מייקל אליס.

14:30: ואסים חאק, חבר ההתאחדות לכדורגל באנגליה שכתב ש"אדולף היטלר היה גאה בבנימין נתניהו" ובמהרה הושעה, התפטר כעת מתפקידו. בשבוע שעבר הוא הושעה גם מתפקידו באיגוד הטניס. לפי מכתב ההתפטרות מהתאחדות הכדורגל האגלית, הוא "לוקח אחריות מלאה וחוזר ומדגיש שאני מתנצל. התגובה שלי הייתה פוליטית, לא הייתה קשורה לדת או גזע כזה או אחר. הבעתי את רגשותיי ובחרתי במילים הלא נכונות". חאק מחק את אותו פוסט מזעזע והכחיש שהוא אנטישמי, אך זה לא הספיק כדי לשמור על תפקידיו השונים.

14:00: אלכס שטילוב לקח חלק בפעילות קהילת המאמנים והמאמנות של דנונה PRO למען מפוני העוטף ויישובי הצפון והעביר אימון לאנשי קיבוץ בארי המתארחים בימים אלו בים המלח.

13:30: מכבי תל אביב קיימה את אימון הקליעות בבלגרד לקראת המשחק הערב נגד ברצלונה על רקע שלט ענק ביציע שקורא לשחרור החטופים ביוזמת המועדון. מדובר בדגל בגודל של יציע שלם עם הכיתוב BRING THEM HOME NOW!

משפחתו של אופיר אנגל, החטוף בעזה, במשחק של הפועל לב ירושלים
| יח"צ – חד פעמי, שירה ביליג
הדגל שהכינה מכבי תל אביב במחווה לחטופים והחטופות
| אתר רשמי, מכבי תל אביב
אלכס שטילוב עם תושבי בארי
שטילוב עם תושבי קיבוץ בארי | יח"צ – חד פעמי, פרטי
שחקניות מכבי הוד השרון בכדורעף
שחקניות מכבי הוד השרון במחווה לחטופים והחטופות | אתר רשמי, מכבי הוד השרון בכדורעף

13:00: לקראת פתיחת ליגת העל בכדורעף לנשים, שחקניות מכבי הוד השרון הצטרפו למחוות הרבות במטרה להעלות את המודעות ולקריאה לשחרור החטופים והחטופות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי