בשיאו: סיכום העונה ההיסטורית של מקס ורשטאפן בפורמולה 1

play
מקס ורשטאפן רד בול פורמולה 1 | GettyImages
תיקתק1פ סיכום אירועי היום בספורט, 26.11 07:31

הנהג ההולנדי של רד בול חגג אליפות שלישית ברציפות וחתם את עונת המרוצים עם כמה שיאים שאפילו לו יהיה קשה לשבור בהמשך הקריירה

(גודל טקסט)

עונת המרוצים של הפורמולה 1 ב-2023 תיזכר כהיסטורית ובעיקר דומיננטית, עם הזכייה השלישית ברציפות של מקס ורשטאפן באליפות. הנהג ההולנדי של קבוצת רד בול, שזכתה גם היא שנה שנייה ברצף באליפות היצרניות, סיים את העונה אתמול (ראשון) עם המקום הראשון במרוץ סיום העונה באבו דאבי, וחתם את הניקוד שלו על 575 בפסגת טבלת אליפות הנהגים.

עם הדאבל העונתי של ורשטאפן ורד בול, ובעונה בה לאוהד הניטרלי של הענף המוטורי היה משעמם למדי עם מעט תחרות אמיתית, נשברו שיאים רבים והיסטוריים שספק אם יישברו שוב בשנים הקרובות.

מקס ורשטאפן רד בול פורמולה 1
עוד גביע לאוסף. ורשטאפן | אימג'בנק GettyImages

* שיא נקודות לעונה – כבר באליפות השנייה שלו, ורשטאפן השיג 454 נקודות ושבר את שיאו את לואיס המילטון מעונת 2019, אז השיג הבריטי של מרצדס 413 נקודות. העונה השיא כבר הגיע לגבהים חדשים עם 575 נקודות של ההולנדי.

* הכי הרבה ניצחונות במרוצים מעמדת פול פוזישן בעונה – העונה השיג ההולנדי 12 פעמים את הפול פוזישן, ובכולם ניצח. בכלל, הוא מחזיק בשיא של 16 ניצחונות מעמדת הפול פוזישן, כאשר הוא לא ניצח מעמדה זו בפעם האחרונה בגרנד פרי האוסטרי ב-2022.

* אחוז ומספר הניצחונות הגבוה ביותר אי פעם בעונה – מתוך 22 המרוצים שהיו לורשטאפן העונה הוא ניצח 19, שזה כמובן שיא הניצחונות לעונה. כבר בעונה שעברה ההולנדי שבר את השיא של מיכאל שומאכר וסבסטיאן פטל שניצחו 13 פעמים בעונה, ועם 15 כאלה בעונת 2022, הפך לשיאן הבלעדי. מעבר לכך, אחוז הניצחונות הגבוה אי פעם הוא מהעונה עם 86% מהמרוצים בהם השתתף.

* הכי הרבה ניצחונות רצופים – אחד השיאים שעמדו לנגד עיניו של ורשטאפן העונה, היה לשבור את שיאו את חבר הקבוצה לשעבר, סבסטיאן פטל, שניצח 9 מרוצים רצופים בעונת 2013. בגרנד פרי האיטלקי העונה, עשה זאת ההולנדי עם ניצחון עשירי ברציפות.

מקס ורשטאפן, נהג קבוצת רד בול, מנצח הגרנד פרי הבריטי 2023 של פורמולה 1
מי יכול עליו? מקס ורשטאפן | רויטרס

* הכי הרבה זכיות "טרבל" בעונה – ורשטאפן השיג 6 פעמים ניצחון מעמדת הפול פוזישן כשהוא גם זוכה בהקפה המהירה ביותר באותו מרוץ, ובכך שבר את השיא של אסקרי משנת 1952 ושומאכר מ-2004.

* שיא ההופעות על הפודיום בעונת מרוצים – רק פעם אחת מתוך 22 המרוצים בהם השתתף ורשטאפן הוא לא עמד על הפודיום – בסינגפור. חוץ מאותו מרוץ, ההולנדי של רד עמד על הפודיום 21 פעמים ושבר את השיא מהעונה שעברה שעמד על 17 פודיומים.

* שיא ההקפות בהן הוביל בעונה – אחד השיאים שהוכיח את הדומיננטיות ההיסטורית של ורשטאפן העונה. השיא עצמו נשבר כבר חמישה מרוצים לתום העונה, אך אתמול באבו דאבי קיבל את החותמת הסופית עם המספר האדיר – 1,001 הקפות בהן הוביל ושבירת השיא ההיסטורי של פטל שעשה זאת עם 739 הקפות.

* ההפרש הגדול ביותר בין המקום הראשון לשני בדירוג הנהגים בתום העונה – חברו לקבוצה, סרחיו פרס, התנחם שוב במקום השני, אך הנחמה היא קטנה מאוד בספורט כה תחרותי. עם הפרש של 290 נקודות, ההולנדי רשם כמעט פי 2 יותר נקודות מהמקסיקני בדומיננטיות שחצתה את גבולות הקבוצה.

* האליפות המוקדמת ביותר – עם 6 מרוצים לתום העונה, ורשטאפן הבטיח את האליפות השלישית ברציפות שלו כבר בחודש אוקטובר עם ניצחון במרוץ הספרינט בקטאר.

מקס ורשטאפן נהג קבוצת רד בול, פורמולה 1
ישווה את השיאי לעיני הקהל שלו? מקס ורשטאפן | רויטרס

לורשטאפן עוד מספר שיאים בלעדיים בפורמולה 1, אותם השיג בתחילת דרכו. הוא הנהג הצעיר ביותר אי פעם להתחרות במרוץ בענף (17 ו-166 ימים), הצעיר ביותר להשיג ניקוד במרוץ (17 ו-180 ימים) והצעיר ביותר לנצח מרוץ (18 ו-228 ימים).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי