טניסאי מהמקום ה-1,145 בעולם ניצח את המדורגת 57 בסבב הנשים

play
הטניסאית מירה אנדרייבה | GettyImages, Clive Brunskill
צפו: נובאק ג'וקוביץ' זכה בפעם השביעית בטורניר גמר הסבב 02:25

מרטה קוסטיוק האוקראינית סירבה לעלות למשחק הכנה מול מירה אנדרייבה הרוסיה. בלית ברירה, המחליף היה גבר - יאניס גזואני דוראנד, שניצח 5:7, 2:6. צפו במשחק

(גודל טקסט)

אירוע הזוי למדי התרחש אמש (ראשון) במהלך טורניר הכנה בצרפת. אחת השחקניות המוכשרות בסבב הטניס, מירה אנדרייבה הרוסיה, היתה אמורה לעלות למשחק הגמר שלה מול מרטה קוסטיוק – אולם היריבה האוקראינית סירבה להתייצב, בשל המלחמה המתמשכת בין רוסיה ואוקראינה.

קוסטיוק פרשה שעות ספורות לפני פתיחת המשחק, מה שהותיר את מארגני הטורניר בבעיה, וללא מחליפה. "עשינו את המקסימום כדי למצוא שחקנית מקצוענית חלופית אך לא הצלחנו", הודו. בלית ברירה, מי שעלה למשטח הוא דווקא גבר – יאניס גזואני דוראנד המקומי. בכך קיבלנו מאורע שלא קורה כל יום – משחק בין טניסאי וטניסאית.

אף שדוראנד מדורג 1,145 בעולם, ומעולם לא השתתף באף גרנד סלאם, ואנדרייבה בת ה-16 מדורגת במקום ה-57 בסבב, והגיעה עד שמינית גמר ווימבלדון, הגבר היה זה שניצח – 5:7, 2:6.

צפו במשחק

בהיסטוריה של הענף נרשמו שלושה מפגשים מפורסמים בין גברים ונשים, מפגשים שזכו לכינוי "קרב המינים". ב-1973 ניצח בובי ריגס 2:6, 1:6 את מרגרט קורט, ובהמשך אותה שנה הפסיד 6:4, 6:3, 6:3 לבילי ג'ין קינג, ככל הנראה במשחק המפורסם ביותר בין גבר ואישה, שלפי דיווחים גם היה מכור. ב-1992 ניצח ג'ימי קונורס 5:7, 2:6 את מרטינה נברטילובה. בדצמבר 2003 נפגשו יאניק נואה וג'סטין הנין למשחק ראווה, בו שיחק נואה עם שמלה, ובכל זאת ניצח 4:6, 4:6, 6:7.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי