אירוניה: חושף הגזענות נגד איסלאמים התבטא בגזענות נגד יהודים

אנגליה סוערת מחזרתו של של יו"ר גזען למועדון קריקט: השחקן שהיה קורבן להתעללות מוחה, אבל ההיסטוריה מראה שהוא זה שהקניט יהודים

(גודל טקסט)

באנגליה עוסקים ביממה האחרונה בפרשה מסעירה מענף הקריקט, שגוררת לא מעט כותרות: קולין גרייבס חוזר לתפקיד כיו"ר של יורקשייר, אחרי שבעבר שמו קושר לפרשה גזענית. גרייבס ניהל את הקבוצה בתקופה שבמהלכה המועדון נקנס על שימוש בביטויים גזעניים ושפה מפלה.

מי שיצא נגד המהלך הוא שחקן העבר עזים רפיק, שהיה זה שחשף בעבר את הפרשה. "אני שבור", אמר רפיק, שחשף חוויות גזעניות במועדון בתקופתו של גרייבס, "אני מתקשה להבין איך הגענו לכאן. זה שילוב של רגשות, הרבה כעס ותסכול".

רפיק הוסיף כי "התעוררתי הבוקר לחויית התעללות – גזענית, איסלאמופובית – כי זה מה ששובו של גרייבס מעצים. זה מחזק את המטומטמים האלה שמרגישים שהם יכולים להיות גזענים בגלוי".

שחקן הקריקט עזים רפיק
אמור היה להיות קולם של החלשים. אבל אז התבררה האמת | אימג'בנק GettyImages, Charlie Crowhurst

רפיק, שקורא לנותני החסות של המועדון להתנגד לחזרתו של גרייבס, פירט האשמות על גזענות במהלך התקופות של גרייבס, שהובילו לחקירות נגד המועדון. עם זאת, המועדון במצב כלכלי נואש, ולא הייתה לו ברירה אלא להחזיר את גרייבס, למרות העבר הבעייתי. "חברי יורקשייר וקולין גרייבס הם שידוך שנעשה בגן עדן, אני מקווה שהם נהנים", אמר רפיק המוסלמי, "זה מעביר את המסר חזק וברור לתושבי דרום אסיה שקריקט הוא לא מקום מסביר פנים ובטוח עבורנו", אמר.

עם זאת, באנגליה זוכרים היטב שרפיק עצמו היה מעורב בשערורייה גזענית משלו, נגד יהודים. אחרי שהוא נלחם בגזענות ביורקשייר וחשף אותה, ולכן זכה למחמאות ושבחים רבים על הנחישות והאומץ – התגלה שהוא הקניט שחקן יהודי בקבוצה שלו, ואמר שהוא מתקמצן לצאת למסעדה כי הוא יהודי. כמו כן אמר על השחקן שהוא "בטח יאכל את השאריות שלי, רק יהודים עושים את החרא הזה".

הוא התנצל, אמר שהוא חוזר בו מהדברים, ואף הצהיר שיבקר במחנה ההשמדה אושוויץ. "הייתי בן 19, והיום אני אדם אחר", אמר על החשיפה של ההתכתבויות המביכות מבחינתו, וכל זאת בזמן שהוא מתיימר לצאת נגד גזענות איסלאמופובית, כשהוא מבטיח להשתמש בכוחו כדי להפוך ל"קולם של חסרי הקול".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי