"ההחלטה להדיח את נבחרת ישראל מגבה טרור ומקדמת אנטישמיות"

play
נבחרת ישראל בהוקי קרח | נמרוד גליקמן
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 12.1 05:57

שר התרבות והספורט מיקי זוהר פנה במכתב ליו"ר איגוד ההוקי קרח הבינלאומי, איגוד ההוקי קרח הישראלי יפנה ל-CAS עקב הדחת ישראל מאליפות העולם ומטורנירים נוספים

(גודל טקסט)

בעקבות ההחלטה אתמול (חמישי) להדיח את מדינת ישראל מאליפות העולם ומשלושה טורנירים בהוקי קרח, "עקב סיבות משונות אשר ללא ביסוס" לפי הודעת משרד התרבות והספורט, פנה השר מיקי זוהר במכתב ליו"ר איגוד ההוקי קרח הבינלאומי לוק טרדיף בדרישה לחזור בו מההחלטה.

בנוסף, איגוד ההוקי קרח הישראלי באמצעות עו"ד דליה בושינסקי ובגיבוי מלא של הוועד האולימפי בישראל יגיש תביעה ל-CAS, בית הדין לבוררות ספורט, כנגד איגוד ההוקי הבינלאומי שקיבל "החלטה אנטישמית להדיר את ישראל ולהעניק גיבוי לטרור", כלשון ההודעה.

"אנו מעמידים לרשותכם את אבטחת משלחות הספורט של ישראל הפועלת בתחרויות ברחבי העולם, ההחלטה להדיח נבחרת ישראלית מתחרות בינלאומית משמעותה גיבוי לטרור ועבירה חמורה על אמנת הספורט הבינלאומית כפי שנקבעה על ידי הועד האולימפי הבינלאומי", כתב השר.

יעל ארד, יו"ר הוועד האולימפי בישראל
יעל ארד | קובי אליהו

"אני סבור כי תבטל את החלטה זו במהירות הנדרשת ותפעל ע"פ אמנת הספורט הבינלאומית הקובעת כי הספורט חייב להישאר נקי מכל סוגייה אחרת. מדינת ישראל תמשיך להוביל ולקדם ספורטאים וספורטאיות רבים על מנת שאלו ייצגו אותנו בכבוד בכל תחרות בינלאומית. עולם הספורט הוא גשר וחיבור בין עמים ומדינות וכך חייב להישאר, הוסיף שר התרבות והספורט זוהר.

יעל ארד, יו"ר הוועד האולימפי בישראל הוסיפה: "בחודש האחרון גילי לוסטיג, מנכ"ל הוועד האולימפי ואני מעורבים בשיחות רבות עם ההתאחדות הבינלאומית לצד האיגוד הישראלי. לדאבוני אנחנו עדים להחלטה תקדימית ומסוכנת עם ניחוח רע של אנטישמיות בכסות של ביטחון הספורטאים. בשיחות אישיות שערכתי עם יו"ר ההתאחדות הבינלאומית נוכחתי בחוסר שקיפות ואטימות מאכזבת שמונעת מאג'נדה חבויה שאין לה מקום בספורט העולמי. הוועד האולימפי הבינלאומי מודע ותומך בעמדתינו ולא נאפשר לזה לקרות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי