דניאל בלומן בעוטף ישראל: "יום שאקח אתי לכל שארית חיי"

play
| יחצ
דניאל בלומן באתר מסיבת הנובה

רוכב הסוסים הישראלי הבכיר במקצוע קפיצות הראווה ערך היום סיור בעוטף ישראלי שהחל בחוות הרכיבה והטיפול בקיבוץ אורים, המשיך למקום בו התקיימה מסיבת הנובה והסתיים בקיבוץ כפר עזה. לקראת הייצוג בפאריס: "לא מפחד לדבר על מדליה אולימפית"

(גודל טקסט)
דניאל בלומן באתר מסיבת הנובה
| יחצ

דניאל בלומן בן ה-34, רוכב קפיצות הראווה בענף רכיבת הסוסים הבכיר של ישראל ביקר היום בעוטף ישראל במסגרת הביקור הקצר שהוא עורך בארץ. את הביקור החל בלומן בחוות הרכיבה והטיפול בקיבוץ אורים אשר קרן גולן, חברת ילדות של בלומן, תושבת הקיבוץ היא בין מפעיליה ובין יוזמי שיקום ושיפוץ החווה. בלומן תורם כבר מספר שנים את המלגה אותה הוא מקבל באופן חודשי מהוועד האולימפי לקיום החווה, וכעת הוא מבקש להיות מעורב הרבה יותר בגיוס תורמים וכספים על מנת להפוך את החווה למקום ייחודי בארץ בכלל ובאזור בפרט. בלומן שמע מהצוות המנהל ומתפעל את החווה על הקשיים בעקבות מה שאירע ב-7 באוקטובר ועל הצורך האדיר ובתפקידה העתידי של החווה בטיפול בכלל ילדי האזור בעקבות האירועים שחוו. "חשבו על כל פרט, מהזניח ביותר שנראה לכם, כמו שולחן וכסא מזכירות, ועד החשוב ביותר, כמו סוסים, מטפלים וחוויית המשתמש של המטופל ומשפחתו. תבנו תוכנית עסקית שתכלול את החלום הכי גדול שאתם מדמיינים בעיניכם, תגיעו לסכום סופי, תכפילו פי שתיים ואני אדאג למצוא את התורמים ונותני חסות שישקיעו במקום את הכסף הנדרש", אמר להם בלומן שלקח על עצמו את הנושא ברצינות.

לסיכום הביקור והמפגש עם הצוות בחווה, אמר בלומן: "הפרויקט באורים בהחלט מעניק מוטיבציה להיות מעורב בו. סוסים היוו ברכה גדולה לי ולמשפחתי והם גם מקור הפרנסה שלי. היחסים ביני לבין סוסים היו מהדברים היפים שקרו לי וחוויתי בחיי ושאני מאוד מודה לו, כך שהפרויקט באורים שהרעיון שעומד מאחוריו הוא להכניס סוסים לחייהם של כמה שיותר אנשים עבור טיפול הוא מיוחד בשבילי. ניתנה לי ההזדמנות היום לפגוש את הצוות שיהיה מעורב בפרויקט ואני בהחלט מתכוון להשקיע מאמצים ואנרגיה רבה על מנת להבטיח את הצלחתו לשנים הבאות."

לאחר מכן יצא בלומן לאתר בו התקיימה מסיבת סופרנובה בשטח פתוח הסמוך לקיבוץ רעים, בה ישנו כיום מיצג של תמונות הנרצחים מהמקום, כשברקע על העת נשמע רעם תותחי צה"ל של הסוללה הממוקמת בקרבת מקום. משם נסע הרוכב המדורג במקום ה-15 בדירוג העולמי לקיבוץ כפר עזה, בו סייר עם מנהל החווה באורים, עודד ירון, יליד כפר עזה ששהה אצל הוריו בקיבוץ בערב ה-6 באוקטובר ושב לביתו בקיבוץ גת. המראות בקיבוץ קשים, העדויות עדיין חיות והריח של השרוף עדיין נישא באוויר.

דניאל בלומן בכפר עזה מול תמונות נרצחי כיתת הכוננות
| יח"צ – חד פעמי, איגוד הרכיבה

"קשה לסכם יום כזה" אמר בלומן בסיום הביקור והמשיך, "אני לא חושב שמילים יכולות להביע את התחושות. עצוב מאוד לראות מה שקרה כאן. כל שנותר הוא להתפלל על המשפחות ועל האהובים של כל מי שהושפע שהאכזריות שאירעה כאן. יום עצוב מאוד. כיהודים וכישראלים, כולנו אבלים וכואבים בדרכים שונות. עבורי היה מאוד חשוב להגיע לכאן. אני יודע שרציתי להגיע לכאן על מנת לסגור לעצמי דברים רבים ולמצוא מרפא כלשהו לנפש. אתה רואה את המראות, אתה חש את זה כמעט בידיים, אתה פוגש את האנשים שהושפעו באופן ישיר בכל כך הרבה דרכים ממה שקרה כאן, ואתה מנסה לחפש מקום שבו תוכל לכאוב את מה שקרה כאן. איני חושב שיש מילים שיכולות לתאר… אכזבה, כאב, כעס, זה יכול היה להיות כל אחד מאתנו".

בלומן שצפוי לייצג את ישראל במשחקים האולימפיים בפאריס בקיץ השנה הגיע בסיום שנת 2023 לדירוג השיא בקריירה, ויחד עם אשלי בונד ושני רוכבים/ות נוספים/ות שזהותם לא נקבע סופית עדיין, הוא מכוון למקום הכי גבוה שיש ולא מפחד כלל מלהזכיר את הצירוף "מדליה אולימפית".

"עם פתיחת השנה האולימפית ננסה להמשיך לעשות את מה שאנחנו עושים. הסוסים והספורט אלו הם חיינו וזו גם הדרך שלנו להעניק משהו חזרה למדינה ולאנשיה, כך שבשנה אולימפית אנחנו מבינים כמה זה חשוב למדינה, כך שנעשה את כל מה שניתן כדי להגיע הכי מוכנים לפאריס בקיץ ואנחנו מלאי מוטיבציה לקראת זה, אם כי קשה מאוד לדבר על זה ביום שכזה. הראש והלב נמצאים במקום אחר, אבל כמובן כשיגיע הזמן ונהיה בפאריס נעשה את הטוב ביותר שלנו כמו שאנחנו עושים תמיד כשאנחנו לובשים את מדי נבחרת ישראל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי