סילבן אדמס ישקיע ביוזמות ספורט עבור יישובי עוטף עזה

play
אדמס בסיור בעוטף עזה | אתר רשמי, באדיבות סילבן אדמס
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 11.2 07:49

הבעלים של קבוצת הרכיבה ישראל פרמייר טק ביקר ביישובי העוטף ובוחן הקמת תשתיות אופניים וספורט עבור התושבים: "נחזיר את החיים לקהילה"

(גודל טקסט)

הפילנתרופ הקנדי-ישראלי ביקר בעוטף עזה, ביוזמתו והובלתו של משרד החוץ הישראלי. במהלך הסיור נחשף אדמס למראות הקשים בקיבוצים והיישובים אשר נפגעו אנושות במתקפת ה-7 באוקטובר, ולעדויות ממקור ראשון של ישראלים שחוו את תופת הטרור של מחבלי חמאס, וכמעט איבדו את חייהם באותה שבת שחורה. הסיור בעוטף עזה נערך על רקע פניות שקיבל אדמס מקיבוצים ויישובים רבים, במטרה לסייע בשיקום, חיזוק ופיתוח הקיבוצים שחוו הרס וחורבן בקנה מידה בלתי-רגיל.

את הסיור פתח אדמס סמוך לקיבוץ רעים, במקום בו התרחש פסטיבל הנובה. אדמס נחשף למיצג לזכר נרצחי הפסטיבל, לתמונותיהם וסיפוריהם של הנרצחים, ונפגש עם ניצולה מהמסיבה אשר חשפה בפניו את עדותה הכואבת ואת רגעי האימה בהם כמעט איבדה את חייה.

בהמשך הגיע אדמס לקיבוץ בארי, סייר בין חורבות הקיבוץ והבתים השרופים, נפגש עם התושבים והמשפחות אשר שרדו את הטבח, ונחשף לסיפורים האישיים הכואבים.

במהלך הסיור בקיבוץ בארי, אדמס בחן שטח במסגרת תוכניתו להקים מסלולי אופניים מיוחדים לזכר הנרצחים ועבור הדור הצעיר של יישובי עוטף עזה, בהובלת קבוצת האופניים המקצוענית שבבעלותו- Israel Premier Tech. אדמס הדגיש את כוונתו לסייע בשיקום העוטף, והוסיף כי הוא מאמין שכדי להשיב את התושבים לעוטף עזה יש צורך לייצר תשתית של מבנים ומתקני ספורט אטרקטיביים, לצד הבטחת צורכי הביטחון.

סילבן אדמס מבקר ביישובי עוטף עזה
אדמס בסיור בעוטף עזה | אתר רשמי, באדיבות סילבן אדמס

סילבן אדמס מסר: "מפלצות הרוע של חמאס הגיעו לכאן במטרה לענות, לאנוס, לפגוע, לחלל, לחטוף את אחינו ואחיותינו, ולהרוס כל מה שרק אפשר. אך בדבר אחד הם לא הצליחו. הם גרמו לעם היהודי להתאחד, ולא רק בישראל, אלא בכל רחבי העולם. אנו נמשיך לשמור על ערכינו היהודים, ונמשיך להוות מקור של טוב עבור כל העולם. עברנו טרגדיות איומות בעבר, לכל אורך ההיסטוריה, אך תמיד קמנו מהן חזקים יותר. גם מהטרגדיה הזו נקום חזקים יותר, ועוד נבנה מחדש את המקום הזה. אנחנו כאן כדי להישאר".

אדמס המשיך: "אנו נשקם את העוטף, ונהפוך אותו למקום טוב ועוצמתי אפילו יותר. אנו נחזיר את החיים לקהילה היפה הזו. עלינו לעשות זאת במהירה. אני פונה לממשלה, בבקשה, אל תיקחו את הזמן. צריך לפעול עכשיו. ככל שתושבי העוטף יחזרו לביתם מהר יותר, כך הם יוכלו להתחיל מחדש. עלינו להשקיע בדרום, אין חשוב מזה. אני מבקש מכולם להצטרף אליי, בואו נבנה מחדש את המקום הזה, גדול יותר, טוב יותר, חזק יותר".

במסגרת הסיור הצטרף אל אדמס רמי גולד, אגדת אופניים וחבר קיבוץ בארי, אשר בנה וקידם מסלולי רכיבת אופניים בכל רחבי מדינת ישראל, ויחד עם אדמס יקדם את תשתית מסלול האופניים בעוטף עזה.

בסיום הסיור, הגיע אדמס אל העיר שדרות, ושמע עדויות מפי תושבים שניצלו מתופת המחבלים שחדרו אל העיר. כמו כן, אדמס חלק כבוד לשוטרים שלחמו בגבורה במחבלים שהשתלטו על תחנת המשטרה בעיר, וערך סקירה כללית בחמ"ל העירוני יחד עם ראש העיר, אלון דוידי.

סיור זה ויוזמת בניית מסלול האופניים בבארי מצטרפים לשורת יוזמות ותרומות של סילבן אדמס, החל מיום ה-7 באוקטובר ולאורך כל מלחמת חרבות ברזל. בדצמבר 2023 הכריז אדמס על תרומת ענק של 100 מיליון דולר עבור אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, אשר איבדה 82 איש מבניה, כחלק מחזון חיזוק ופיתוח הנגב, קידום החינוך, ושיפור החיים הסטודנטיאליים בקמפוס.

בינואר 2024, לציון 100 ימים בשבי, יזם אדמס אירועי רכיבת סולידריות גלובליים בהשתתפות אלפי רוכבים בכ-40 ערים ברחבי העולם, בקריאה לשחרור 136 החטופים הישראלים מידי חמאס בעזה. בישראל, 136 רוכבים, ביניהם משפחות החטופים וישראלים שחזרו מהשבי, הקיפו את הוולדרום ע"ש סילבן אדמס בתל אביב כשהם אוחזים בתמונות החטופים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי