סייקלינג אקדמי הצעירה מציגה: הדור הישראלי החדש

play
| אתר רשמי, נועה ארנון
קבוצת העתודה "ישראל סייקלינג אקדמי". מימין לשמאל: גיא טהר, מטר פרץ, אמרי פיינגזיכט, אביב בנטל, רותם טנא

חמישה רוכבים ישראלים צעירים מבטיחים שמייצגים את דור הרוכבים הישראלי החדש נמנים על הסגל האיכותי אי פעם של קבוצת העתודה "ישראל סייקלינג אקדמי". הקבוצה תוביל לראשונה מרוצים איכותיים במקום הקבוצה הבוגרת

(גודל טקסט)
קבוצת העתודה ״ישראל סייקלינג אקדמי״. מימין לשמאל: גיא טהר, מטר פרץ, אמרי פיינגזיכט, אביב בנטל, רותם טנא
| אתר רשמי, נועה ארנון

חמישה רוכבים ישראלים צעירים מבטיחים שמייצגים את דור הרוכבים הישראלי החדש נמנים על הסגל האיכותי ביותר אי פעם של קבוצת העתודה "ישראל סייקלינג אקדמי" שתפתח בימים הקרובים את העונה המאתגרת ביותר בתולדותיה לאחר שסיימה אתמול בספרד את מחנה האימונים האחרון שלה.   בשונה משנים קודמות, חממת הכישרונות הצעירים של הקבוצה המקצוענית הבוגרת "ישראל פרמייר טק" הכוללת שלושה רוכבים זרים עם תוארי אליפות אירופה – תתחרה השנה במרוצים מקצוענים בדרג גבוה שעד כה התחרו בהם רק רוכבים מהקבוצה הבוגרת. "יש לנו השנה איכויות שלא ראינו עד היום ומי שירצה להצליח כאן ולקבל צ'אנס להתקדם לקבוצה הבוגרת, יצטרך להוכיח את עצמו במרוצים הכי קשוחים" הצהיר המנהל החדש של הקבוצה טים אלברסון. "לא יהיו ארוחות חינם".   ולתוך המים העמוקים האלו יוטלו חמישה רוכבים ישראלים בני 18 עד 22 ששלושה מהם עושים את צעדיהם הראשונים בזירה המקצוענית ושניים – גיא טהר (19) ומטר פרץ (18) – עוד לא התנסו ולו במרוץ מקצועני אחד. "הרגשתי כאן כמו בטירונות" הודה מטר פרץ בן ה 18 מבנימינה לאחר מחנה האימון בן השבועיים ואלפי קילומטרים אינטנסיביים ברמה שמעולם לא חווה. "עמדתי בזה אבל אני יודע שהולך להיות הרבה יותר כואב וצפויים לי הרבה רגעים לא פשוטים". טהר מצדו סיפר שהיה בימים הראשונים בסוג של הלם לא רק מהאיכויות של הרוכבים הזרים מסביבו אלא מהעובדה "שיש מכונאים וצוות שלם שמכינים לי את האופניים ושדואגים לי לכל מה שצריך, דברים שעד היום הייתי צריך לעשות בעצמי. מצד אחד זה מדהים אבל מצד שני יש הרבה לחץ כדי להוכיח שאני ראוי להזדמנות הזו להיות מקצוען. ובכל זאת, זה לא מפחיד אותי. חיכיתי להזדמנות הזו".   האתגר המיידי והחשוב ביותר בסגל הישראלי של אקדמי ביותר מוטל על רותם טנא בן ה 22 , הרוכב עם הוותק והניסיון הגדול ביותר מבין הישראלים הצעירים שרשם תוצאות פנטסטיות עד כה במרוצי מסלול (וולודרום), כולל מקום ששי בעולם. אבל על טנא מוטלת המשימה עתה להוכיח שהוא ראוי לקבל חוזה מקצועני בקבוצה הבוגרת במרוצי הכביש בסיום העונה הזו. הדרך היחידה לעשות זאת הבהיר הבוס הבריטי החדש של הקבוצה, היא לנצל את ההזדמנויות שיקבל במרוצים ברמה הגבוהה – בין השאר בבלגיה. "אני מצפה ממנו שיילחם על ניצחונות" אמר אלברסון. טנא עצמו לא מקטין ציפיות: "אני בונה על ניצחון. סיימתי 6 פעמים בטופ עשר בעונה שעברה ועכשיו אני צריך להוכיח שאני מסוגל לעלות מדרגה כדי לקבל חוזה מקצועני מלא "בישראל פרמייר טק".   וזה לא בשמיים: אקדמי הצעירה הצליחה לקדם בעונה האחרונה שני רוכבים ישראלים לקבוצה הבוגרת, נדב רייסברג ועודד קוגוט. "ההצלחה של שניהם לפרוץ למעלה היא המודל שלי ושל כל הישראלים" אומר אביב בנטל, המטפס בן ה 21 שזו השנה השנייה שלו באקדמי. "הם הוכיחו שזה אפשרי".  

רותם טנא, רוכב אופניים ישראלי
חוסר מזל. טנא מאוכזב | אתר רשמי, ספרינט סייקלינג

אין סיפור – דרמטי וכואב – שיכול להוכיח את נחישותם של הישראלים להגשים את החלום יותר מזה של אמרי פיינגזיכט, הישראלי החמישי בסגל אקדמי, ולפי ההערכות הצוות המקצועי גם הכישרון המבטיח ביותר שלה. פיינגזיכט בן ה 21 מהישוב בת שלמה, אלוף ישראל נגד השעון לצעירים, נפצע קשה בתחילת נובמבר כאשר מכונית פגעה בו בעצמה מאחור בשעה שהתאמן על אופניו סמוך לגבעת עדה. הוא הוטח אל האספלט, שובר את עצם הגולגולת וסודק את חוליות בעמוד השדרה, סמוך לצוואר. הרופאים בבית החולים אמרו לו אחר כך שהיה רק כפסע משיתוק. "הפגיעה היתה במרחק מילימטרים מלהשאיר אותי נכה קשה לכל החיים" הוא מספר. "לקח לי ימים ארוכים לעכל שהיה לי מזל עצום". גם לאחר שהתאושש פיזית שבועות רבים אחר כך (ניתוח לתיקון עצם הבריח היתה הקטנה בצרותיו) – נזקק ליעוץ פסיכולוגי כדי לשבור את מחסום הפחד לחזור לרכוב. "לקח הרבה זמן להתגבר על הפחד", הוא מודה בגילוי לב. "וגם כשחזרתי לרכוב, זה היה רק עם רוכבים נוספים סביבי. בשום פנים לא לבד".

במחנה האימונים של הקבוצה אותו השלים בהצלחה רבה, הרגיש סוף סוף בטוח. "בחו"ל הרבה יותר קל לי. בישראל אני מרגיש לא מוגן עם תרבות הנהיגה הנוראית בארץ. זו סכנת נפשות". האבסורד הוא שהוא מרגיש הרבה יותר בטוח אפילו במרוצים שם התרסקויות הוא עניין כמעט שגרתי. "עם זה אני יכול להתמודד" הוא אומר. "אבל עם נהגים שלא סופרים אותך, אתה מרגיש חסר אונים". על חלומו להפוך למקצוען הוא לא חשב אפילו לוותר. "אפילו אמא שלי דחפה אותי להמשיך אבל האמת שלא חשבתי לרגע לוותר על החלום הזה".

בקבוצה יש קונצנזוס שפיינגזיכט הוא הדבר האמיתי. למרות שזו רק השנה הראשונה שלו "באקדמי" הוא כבר הדהים במרוץ הבכורה שלו בטור דה לא'ווניר, מרוץ השלבים הקשה בעולם לנבחרות צעירות – כאשר הרגיש לגמרי בעניינים. אלברסון שמאחוריו קריירה מצליחה של 14 שנה בפיתוח כישרונות צעירים למקצוענות כבעליה של קבוצת פיתוח בריטית, סבור שלפיינגזיכט יש כל מה שצריך לממש את הפוטנציאל ולהפוך לרוכב מקצוען, אפילו בקלסיקות. "אנחנו מאמינים בו".

אבל המנהל המקצועי הישראלי של הקבוצה אביעד יזרעאל מזהיר שלאור הרמה הגבוהה של הכישרונות הבין לאומיים של אקדמי הצעירה יאלצו הישראלים להילחם ולהצדיק קבלת הזדמנויות במרוצים: "הלחץ בענף האופניים המקצועני הולך ומחריף כי הצעירים נותנים היום את הטון. חובת ההוכחה תהיה עליהם".

אקדמי מקבלת השנה חיזוק ישראלי צעיר גם לצוות המקצועי שלה: להב דוידזון שהתחרה בשורותיה בשנים האחרונות ביצע טוויסט מקצועי והצטרף כדירקטור ספורט ומטפח הכישרונות הישראלים.    

הישראלים – הדור החדש

  רותם טנא (22) הוד השרון אמרי פיינגזיכט (21), בת שלמה אביב בנטל (20) , קריית טבעון גיא טהר (19), מודיעין מטר פרץ (18), בנימינה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי