27 מאיות מחוץ לגמר: גורבנקו תשיעית בחצי גמר 200 מטר גב

השחיינית הישראלית פספסה גמר שני באליפות העולם במקום אחד בלבד, אחרי ששיפרה את התוצאה בהשוואה למשחה המוקדמות. השליחים הבטיחו קריטריון אולימפי ב-4X200 חופשי

(גודל טקסט)

אחרי שקבעה את הישג השיא של השחייה הישראלית עם מקום רביעי בגמר אליפות העולם ב-200 מטר מעורב אישי, אנסטסיה גורבנקו כמעט והצליחה להעפיל היום (שישי) לגמר נוסף בבריכה בדוחא. הישראלית סיימה במקום התשיעי בחצי הגמר 200 מטר גב, מקום אחד ו-27 מאיות מחוץ לגמר.

במשחה המוקדמות גורבנקו העפילה לחצי הגמר כשעצרה את השעון על 2:11.78 דקות, עם המקום השלישי במקצה והתשיעי בסך הכל. בחצי הגמר היא שיפרה תוצאתה ל-2:10.94 דקות, אך הסתפקה במקום השישי במקצה והתשיעי בסך הכל. אם הייתה מסיימת 27 מאיות מהר יותר, היא הייתה משיגה את המקום השמיני ואיתו את הכרטיס לגמר שני באליפות העולם הנוכחית.

גורבנקו כזכור התמודדה גם במקצה 200 מטר חופשי ושם נעצרה בשלב המוקדמות. במהלך האליפות היא צפויה להשתתף גם במשחה ל-400 מטר מעורב.

אנסטסיה גורבנקו
אנסטסיה גורבנקו | אתר רשמי, איגוד השחייה

נבחרת השליחים של ישראל במשחה ל-4X200 חופשי הבטיחה את מקומה במשחקים האולימפיים בפריז, לאחר שסיימה בין 16 הראשונות בתום שתי אליפויות העולם. כזכור, אין לישראל נבחרות שליחים באליפות זו, אולם התוצאה שקבעו השליחים באליפות העולם בפוקואוקה, יפן, ביולי האחרון (7:09.78 דקות), הספיקה גם אחרי התוצאות הבוקר כדי להעפיל לפריז מכיוון שלא עלו מספיק נבחרות לגמר הערב שיכולות לעקוף אותה.

זו נבחרת השליחים הרביעית שהבטיחה את השתתפותה במשחקים האולימפיים בקיץ, יחד עם הרביעיה במשחה ל-4X100 חופשי לגברים, 4X100 מעורב מיקס ו-4X200 חופשי לנשים. זו הפעם הראשונה בהיסטוריה בה ענף השחייה הישראלי שולח 4 נבחרות שליחים למשחקים אולימפיים.

במקביל לאליפות העולם בשחייה, שלושה שחיינים פראלימפיים נוספים קיבלו כרטיס לפריז. הוועד הבינלאומי פרסם היום את חלוקת הכרטיסים לפי מדינות, ואל עמי דדאון ואיאד שלבי שהבטיחו את מקומם כבר באליפות העולם 2023, יצטרפו בפריז שלושה שחיינים שייקבעו רק לאחר אליפות אירופה שתתקיים באפריל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי