היסטוריה ישראלית: גורבנקו השיגה מדליית כסף באליפות העולם בשחייה

מדליה ראשונה אי פעם לישראל, ועוד בקטאר: השחיינית בת ה-20 קבעה שיא לאומי עם 4:37.36 דקות והייתה קרובה גם לזהב. ספגה בוז מהקהל והגיבה: "שמחה להיות כאן עם דגל ישראל"

(גודל טקסט)

יומה האחרון של אליפות העולם בשחייה הנערכת בקטאר, הביא עמו היסטוריה ישראלית בדמות מדליית כסף של אנסטסיה גורבנקו, שסיימה במקום השני בגמר 400 מטר מעורב אישי עם זמן של 4:37.36 דקות. גורבנקו בת ה-20, שהשיגה את המקום הרביעי בגמר של חצי המרחק, הוכיחה שהיא שייכת לצמרת העולמית בתחרות בה הפכה לישראלית הראשונה אי פעם שמעפילה לשני גמרים באליפות עולם אחת (וארבעה בסך הכול בקריירה) וכמובן למדליסטית הראשונה. כל זה כחמישה חודשים לפני המשחקים האולימפיים בפריז.

גורבנקו עלתה לגמר מהמקום החמישי במוקדמות והצליחה לשפר את הזמן שלה וגם לשבור את השיא הישראלי. היא הובילה אחרי 100 מטר גב, איבדה לאחר מכן את היתרון, חזרה למקום הראשון ונכנסה לבריכה האחרונה כשהזהב בידיה, אבל בסופו של דבר הפסידה על חודן של 22 מאיות לבריטית פרייה קונסטנס קולברט שקטפה את הזהב. שרה פרנצ'סקי האיטלקייה סיימה עם הארד, 50 מאיות אחרי גורבנקו. יש לציין כי כמה מהבכירות במקצוע הזה נעדרו הפעם מהתחרות וצפויות להשתתף באולימפיאדה.

לאחר המשחה ההיסטורי ולקול שריקות בוז מהקהל הקטארי, אמרה הישראלית: "אני מאוד שמחה להיות כאן, לייצג את המדינה בזמנים קשים. להיות עם דגל ישראל שווה המון".

אנסטסיה גורבנקו שחיינית ישראלית
איתות לקראת פריז. אנסטסיה גורבנקו במהלך הגמר | רויטרס
אנסטסיה גורבנקו שחיינית ישראלית לאחר מדליית הכסף באליפות העולם בקטאר, איתה פרייה קונסטנס קולברט
אנסטסיה גורבנקו לאחר המשחה עם פרייה קונסטנס קולברט | רויטרס

פרט למדליה ולשני הגמרים שלה, גורבנקו הייתה מרחק 27 מאיות ממעמד הגמר גם ב-200 מטר גב, כשסיימה בשישי בערב במקום התשיעי בחצי הגמר עם זמן של 2:10.94 דקות.

ישראל לא הציגה נבחרות שליחים באליפות הזו, אבל בעקבות התוצאות בקטאר ובאליפות הקודמת בפוקאוקה, יפן, ביולי האחרון, יהיו לראשונה בהיסטוריה ארבע נבחרות שליחים באולימפיאדה הקרובה: 4X100 חופשי לגברים, 4X100 מעורב מיקס, 4X200 חופשי לנשים ו-4X200 חופשי לגברים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי