אז מי באמת שרק? גם בעולם נדהמו מ"חוסר הכבוד" בקטאר לאנסטסיה גורנבקו

השחיינית הישראלית ספגה שריקות בוז אחרי שזכתה במדליית כסף היסטורית באליפות העולם, התקשורת דיווחה על התקרית בעניין רב, כולל גילוי מפתיע

(גודל טקסט)

שריקות הבוז בקטאר לעבר השחיינית הישראלית אנסטסיה גורנבקו הדהדו בכל העולם. כלי תקשורת בכל רחבי הגלובוס דיווחו על התקרית החריגה באליפות העולם בשחייה, כאשר גורבנקו דיברה בפני הקהל במדינה העוינת, אחרי ההישג הנהדר שלה, וספגה קריאות מחאה, בתקרית שהיא בהחלט לא שגרתית בתחרויות כמו שחייה, שבהן הקהל נוהג לעודד את כל המתחרים.

"השחיינית הישראלית אנסטסיה גורבנקו ספגה שריקות ונאצות מחלק מהקהל בדוחא, לאחר שסיימה במקום השני במשחה ל-400 מטר מעורב", נכתב בכלי תקשורת רבים, ביניהם "וושינגטון פוסט", "גרדיאן", "פוקס", "אינדפנדנט" ו"ניו יורק פוסט", שלא התעלמו מאירוע, "גורבנקו בת ה-20 דיברה על שפת הבריכה רגעים לאחר המשחה, כאשר הקולות מהיציע נשמעו בדוחא".

אנסטסיה גורבנקו, שחיינית ישראלית אחרי מדליית כסף היסטורית בקטאר באליפות העולם
"תעזו לחלום". אנסנסטה גורבנקו | אימג'בנק GettyImages

על פי הדיווח, גורבנקו דיברה על ההישג והקשר שלה למדינתה כשספגה את השריקות. "'אני פשוט כל כך שמחה להיות כאן ולייצג את המדינה שלי בתקופה הקשה הזו', אמרה גורבנקו על רקע מלחמת ישראל-חמאס המתמשכת. 'להיות כאן עם דגל ישראל אומר המון עבורי ועבור המדינה שלי, אז זה הכי טוב שאני יכולה לעשות'. במקביל, קולות אחרים בקהל המירו את הבוז והגיבו במחיאות כפיים ותשואות".

נוכחותם של שחיינים ישראלים בקטאר זכתה לביקורת מצד חלק מהמפגינים בדוחא על רקע המלחמה בעזה. האתר SwimSwam טען כי שריקות הבוז נשמעו כאשר שמה של גורבנקו הוכרז באנגלית, אך לא כאשר הוא נקרא בערבית. כידוע, כוחות אבטחה צורפו לנבחרת הישראלית כאמצעי אבטחה במהלך האליפויות.

"אני כאן שבוע. שמעתי את כל הרעשים האלה, אבל אני עם אטמי אוזניים. אני בזזון שלי. אני כאן כדי לעשות את מה שאני אוהבת לעשות, שזה ספורט", אמרה גורבנקו. "אני כאן כדי לייצג את המדינה שלי… ואני עושה את זה עם דגל ישראל, ואני גאה בזה. ומי שלא אוהב את זה, זו פשוט לא בעיה שלי".

באתר outkick השמרני נכתב "שחוסר הכבוד נגד ישראל וגורבנקו היה מזעזע. היא עשתה את הצעד הנכון כשהחליטה פשוט 'להמשיך לשחות'". לדבריה, "לא היה שום סיכוי שאפספס את הפודיום רק בגלל שכמה ילדים קטנים עושים מה שהם רוצים… זה כן משפיע עליי רגשית. זה היה שבוע ארוך עבורי". אגב, מבחינה מקצועית, גורבנקו אומרת שלמרות מדליית הכסף ההיסטורית, "ציפיתי מעצמי להצליח יותר ממה שעשיתי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי