צפו בנחיתת אנסטסיה גורבנקו: "גאה לעשות את זה עבור המדינה"

play
אנסטסיה גורבנקו בישראל, אחרי הזכייה במדליה באליפות העולם בקטאר | אבי רוקח
אנסטסיה גורבנקו בישראל, אחרי הזכייה במדליה באליפות העולם בקטאר 00:54

אחרי שזכתה במדליית כסף היסטורית באליפות העולם, השחיינית הישראלית התקבלה בתשואות בנתב"ג והודתה שזה היה מיוחד יותר על אדמת קטאר: "הייתי מאוד מוכנה מנטלית לתנאים בדוחא, למדתי על עצמי המון". על הגמר: "שרתי לעצמי שיר בראש כדי ליהנות מהדרך"

(גודל טקסט)

אנסטסיה גורבנקו הצליחה לרגש אתמול (ראשון) מדינה שלמה בזכות ההישג המצוין שלה, והתגובות אליו. השחיינית המצוינת הפכה לישראלית הראשונה אי פעם שמשיגה מדליה באליפות העולם בשחייה, ועוד עשתה את זה בקטאר, מול קהל עוין, כשזכתה במדליית הכסף. גורבנקו בת ה-20 הייתה קרובה גם להיות אלופת העולם ב-400 מטר מעורב אישי, אחרי שהוליכה במשך רוב המשחה, אבל בסופו של דבר סיימה כסגנית ועלתה על הפודיום כדי לקבל את מדליית הכסף.

אנסטסיה גורבנקו
מקום שני, אבל אלופה. גורבנקו | אבי רוקח

לפני כן, במהלך הריאיון המסורתי עם המדליסטיות, חלק מהקהל הקטארי שמע את דבריה של הישראלית והגיב בבוז צורם. היא עצמה הקדישה את המדליה למתן אנגרסט מקרית ביאליק, (סמ"ר בן 21 שנחטף ב-7 באוקטובר שלמד איתה בכיתה וחטוף בעזה. גורבנקו, שקיבלה מחיאות כפיים מהנוכחים בנתב"ג, אמרה ש"אני גאה לעשות את זה על אדמת קטאר, עבור המדינה שלנו".

במסיבת העיתונאים אמרה: "אם לפני שלושה חודשים היו אומרים לי שאסיים במקום השני בעולם במשחה הזה, הייתי צוחקת לאנשים בפרצוף. הבנתי שהדבר הכי טוב שאני יכולה לעשות זה להמשיך לייצג את ישראל בעולם, ובמיוחד במקום כמו קטאר".

אנסטסיה גורבנקו בישראל, אחרי הזכייה במדליה באליפות העולם בקטאר
| אבי רוקח

על התנאים: "הייתי מאוד מוכנה מנטלית לתנאים בדוחא, לזה שלא נוכל לצאת מהמלון. הייתי די עסוקה אז הימים עברו מאוד מהר. ככל שאני מתקדמת הציפיות עולות וגם הלחץ. הניסיון עוזר, ואני עושה את זה בשביל עצמי והגאווה שלי וכמובן המדינה. אני כל הזמן מזכירה לעצמי מה המטרות שלי".

על ההצלחה: "למדתי על עצמי הרבה במהלך השבוע האחרון. ידעתי שרק לעלות לגמר הזה יהיה אתגר גדול. ידעתי שהכל יהיה מאוד צמוד ופתוח במשחה, התרכזתי במסלול שלי ולא הסתכלתי על הבנות שסביבי. זה באמת עבד ממש טוב, במאה מטרים האחרונים כבר הסתכלתי והייתי בשוק שזה צמוד. שרתי לעצמי שיר בראש כדי להנות מהדרך ומהמשחה עצמו".

אנסטסיה גורבנקו בישראל, אחרי הזכייה במדליה באליפות העולם בקטאר
| אבי רוקח

על פריז: "אני הייתי רוצה להצליח בשניים עד ארבעה משחים מרכזיים גם במשחקים האולימפיים. אני מתאמנת לזה, זה פותח עוד אפשרויות ואין סיבה שלא אשחה משחים מגוונים כמו 400 מעורב. אני מקווה שזה מראה לילדות הקטנות שעכשיו באגודות שיעזו לחלום ושהכל אפשרי. אני מקווה שזה ימשוך עוד בנות לשחייה ושיהנו מזה".

מימין לשמאל צבי נטע, אנסטסיה גורבנקו
| יח"צ – חד פעמי, יחצ

צבי נטע, מנכ"ל ובעלים "מכשירי תנועה", בירך היום את גורבנקו. מכשירי תנועה חתמה בשלוש השנים האחרונות הסכם אימוץ עם אנסטסיה לקראת אולימפיאדת פריז 2024. במסגרת ההסכם העניקה החברה לאנסטסיה מלגה חודשית ורכב סוזוקי היברידי ממותג למשך כל התקופה, עד המשחקים האולימפיים.

צבי נטע: "אנסטסיה הינה הספורטאית הרביעית שהחברה מאמצת לקראת אולימפיאדת פריז, לצידם של הג'ודואים האולימפיים שגיא מוקי וטוהר בוטבול, ואצן המרתון גרמה אורמה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי