ישראל פרמייר טק חוגגת ניצחון ראשון: ג'ו בלקמור זכה בטור של רואנדה

play
ניצחון ענק. בלקמור | יחצ
ג'ו בלקמור רוכב פרמייר טק ישראל 00:54

הישג נהדר לקבוצת האופניים הישראלית ולרוכב הבריטי בן ה-21 שהתעלה בקטע האחרון. סילבן אדמס: "זה רגע מרגש במיוחד עבורנו כמי שקשרנו כאן ידידות כה אמיצה"

(גודל טקסט)

קבוצת האופניים הישראלית "ישראל פרמייר טק" רשמה היום (ראשון) ציון דרך ספורטיבי כאשר רשמה ניצחון ראשון בתולדותיה: ג'ו בלקמור, הרוכב הבריטי הצעיר, זכה בטור של רואנדה, ואחרי שמונה שנים בסבב, ולא מעט הצלחות, הישגים ותקוות, היום הגיע הניצחון.

בלקמור, בן 21, הוכתר כרוכב הטוב במירוץ החשוב ביותר באפריקה ואחד הנצפים בעולם. במרומי הר קיגאלי התקיפו יריביו של בלקמור, והוא הודה ש"סבלתי קשות", אבל הצליח להתאושש ואז יצא להתקפה מכריעה שהשאירה את כולם מאחור. "מצאתי כוחות פתאום", סיפר, "אני לא יודע להסביר מאיפה אבל אמרתי לעצמי שאני הולך על זה. זה היה מדהים לנצח ככה, לנצח במירוץ הראשון שלי עם הקבוצה. אין לי מלים, עשינו פה דבר ענק. להשיג נצחון כזה בגיל 21 ? זה עצום עבורי".

ג׳ו בלקמור רוכב פרמייר טק ישראל
ניצחון ענק. בלקמור | יחצ
איתמר איינהורן, רוכב ישראל פרמייר טק
איתמר איינהורן, רוכב ישראל פרמייר טק | אתר רשמי, טור רואנדה

לצד בלקמור היו חבריו לקבוצה הגרמני הצעיר מוריץ קרצ'ני, הישראלי גיא שגיב וכמובן – אלוף ישראל איתמר איינהורן שחוזר הביתה עם שני נצחונות גדולים בעצמו. היום כריס פרום היה האיש המרכזי בהגנה על החולצה כאשר הצליח להוביל את הפלוטון ממש עד לקראת סיום עליית הר קיגאלי והוכיח רוח ספורטיבית מדהימה ונאמנות לחבריו.

מעבר לכך, אי אפשר להתעלם מהסמליות של הניצחון הגדול בטור רואנדה. מהרבה בחינות, רואנדה הפכה למגרש הביתי השני של הקבוצה הישראלית, מקום בו היא זוכה לאהדה עצומה (לא פשוט בימים אלו) והמון הכרת תודה על מה שהיא עושה כאן – בניית מרכז האופניים עבור ילדי רואנדה שהפך לסיפור הצלחה.

בלקמור, שהחזיק ביתרון של 11 שניות בלבד לפני הקטע האחרון (73 ק"מ), החזיק מעמד, לפני שיצא לבריחת סולו מדהימה כדי לנצח את השלב ב-30 שניות מיריביו ואת הטור כולו בפער 41 שניות מהמקום השני.

הבעלים של הקבוצה סילבן אדמס: "אני מאוד גאה על הזכיה בטור החשוב ביותר ביבשת. זה רגע מרגש במיוחד עבורנו כמי שקשרנו כאן ידידות כה אמיצה והקמנו את 'מגרש החלומות' עבור דור העתיד של המדינה. בימים קשים אלו שאנו עוברים כמדינה, יש חשיבות אסטרטגית עבורנו כמדינת ישראל לפתח ידידות כזו. כאן אנחנו מרגישים בבית, והנצחון הזה מקבע זאת. כשנפגשתי עם הנשיא קגאמה, אמרתי לו שננצח כאן והוא אמר שיעודד אותנו. אני מאושר שההבטחה קוימה".

איתמר איינהורן: "זה היה אחד השבועות המאושרים, הגדולים והבלתי נשכחים בחיי. להשיג שני נצחונות כאלוף ישראל ונצחון בטור כולו עם ג'ו – היו חלום כמעט מושלם מדי. אבל הוא הושג עם המון סבל ומאמץ. ועוד מילה: כישראלי, לעשות זאת ברואנדה, לראות את האהדה העצומה פה אלינו דוקא בימים שעוברים עלינו, ריגש אותי בטירוף".

הספורט דירקטור הישראלי להב דוידזון, במירוץ הבכורה שלו כדירקטור: "אין כמו לנצח ברואנדה. שמעתי על המקום הזה אבל כאשר ראיתי את עוצמות האהבה אלינו הייתי המום. מחמם את הלב. המרוץ היה ברמה גבוהה מאד ולכן חשיבותו. עבור איתמר איינהורן, אני מוריד בפניו את הכובע: הוא ניצח כספרינטר שני שלבים במרוץ עליות. זה דבר גדול וזה מוכיח כמה חזק הוא. איתמר עלה מדרגה ועכשיו צריך לעלות עוד אחת כדי להשיג נצחונות רבים באירופה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי