אחרי שנה בחוץ: ברוך שמאילוב הפסיד בגמר גרנד סלאם טשקנט

play
הישג נפלא. שמאילוב | איגוד הג'ודו
צפו: פיירו שובר שיאים, הולאנד "מתעלל" וליברפול חוגגת ומתרגשת עם קלופ 04:50

הג'ודוקא (עד 66 ק"ג) חזר נהדר מההשעיה, אבל לצערו נעצר בקרב האחרון ויסתפק במקום השני. ראשוני נוצחה בקרב על הארד, יריבה אוזבקית סירבה ללחוץ יד לתמר מלכה

(גודל טקסט)

ברוך שמאילוב (עד 66 ק"ג) עלה היום (שישי) למזרן בגרנד סלאם טשקנט, בתחרות הראשונה שלו מאז ההשעיה הארוכה שספג (לאחר שלא דיווח לסוכנות הבינלאומית לבדיקות על מקום הימצאות, בניגוד לתקנון) ונעצר רק בקרב על מדליית הזהב. הוא אמנם הפסיד בגמר, אבל רשם הישג נפלא בכך שזכה במדליית הכסף.

הישראלי ניצח יריב סיני בסיבוב הראשון, גאורגי בסיבוב השני ויפני בסיבוב השלישי. בחצי הגמר התגבר על וויליאן לימה הברזילאי עם איפון נפלא ובגמר מול נוראלי ההונגרי נקלע לפיגור מהיר ולאחר מכן גם ספג עבירה שלישית ונכנע. באותה קטגוריית משקל, טל פליקר ניצח יריב פיליפיני בסיבוב הראשון, אך הפסיד ליריב אוזבקי בסיבוב השני.

ברוך שמאילוב מאסטרס ירושלים
הישג נפלא. שמאילוב | איגוד הג'ודו

רגע לא נעים חוותה הבוקר תמר מלכה בגרנד סלאם טשקנט. הישראלית הכניעה בניקוד זהב את פוטימקון טורסונבואבה המקומית, אך כשניגשה ללחוץ לה יד – האוזבקית נסגה לאחר בהפגנתיות, וסירבה. מלכה פתחה את דרכה בטורניר (עד 48 ק"ג) כשהתגברה על יריבה טג'יקיסטנית. בשמינית הגמר הפסידה ליריבה קזחית.

גם שירה ראשוני ניצחה יריבה אוזבקית באותה קטגוריית משקל – אולבוסין חקימובה – אך במקרה שלה, כן זכתה ללחיצת יד. לאחר מכן ניצחה יריבה מונגולית ועלתה לרבע הגמר, שם נכנעה ליריבה מונגולית אחרת ונשרה לבית הניחומים. בבית הניחומים התגברה על יוליה פיגוראה הספרדיה, והציבה עצמה ניצחון אחד ממדליה, אולם בגמר בית הניחומים נכנעה לצערה ותשוב ארצה ללא מדליה.

תמנע נלסון לוי עלתה לסיבוב השני (עד 57 ק"ג) אחרי ניצחון על יסמין מרטין הדרום אפריקאית בסיבוב הראשון, אולם נכנעה לאחר מכן למאייסה פארדייבה בת ה-19 מטורקמניסטן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי