אליפות ישראל באופני מסלול 2024 – כשמהירות, אסטרטגיה ואדרנלין צרוף מתנגשים

השבוע תיערך אליפות ישראל באופני מסלול 2024 בוולודרום הלאומי ע"ש סילבן אדמס. הרבה ריגוש צפוי שם, ואנחנו עושים לכם סדר

(גודל טקסט)
רכיבת מסלול
| יח"צ – חד פעמי, יחצ

השבוע תיערך אליפות ישראל באופני מסלול 2024 בוולודרום הלאומי ע"ש סילבן אדמס. התחרות שתחל ביום רביעי תמשך כשלושה ימים, במהלכם יתחרו כ- 116 רוכבות ורוכבים.

וולודרום הוא מסלול בצורת אליפסה, בעל מסלולים מיוחדים עם פניות תלולות, המאפשרות לרוכבים לצבור מהירויות גבוהות לנצל אותן לצורך עקיפות. רוכבי אופניים בתחרויות וולודרום משתמשים באופני מסלול ספציפיים. לאופניים הללו יש הילוך קבוע, ללא בלמים וכידון נפול. ההילוך הקבוע פירושו שהדוושות ממשיכות לנוע כשהאופניים בתנועה והרוכבים לא יכולים להשתחרר. אך לא מדובר רק במי שיכול לדווש הכי מהר, הרוכבים חייבים להשתמש בטקטיקות חכמות כדי להערים על יריביהם ולנצח.

אווירה תוססת, מקצים עוצרי נשימה, רוכבים שועטים על המסלולים והחלטות של שבריר שנייה, אשר יכולות לקבוע ניצחון או תבוסה – תחרויות הוולודרום מספקות דרמה מרתק, הן לחובבי הז'אנר או צופים בפעם הראשונה.

רכיבת מסלול
ריגוש שקשה מאוד למצוא בענפים אחרים | יח"צ – חד פעמי, יחצ

תחרויות ולודרום כוללות מירוצים מגוונים המציגים היבטים שונים של רכיבה על מסלול, לכל אחד מהם חוקים ואפשרויות טקטיות משלו. הנה כמה מושגי מפתח:

סקרץ' – זהו מירוץ מהיר המצריך יכולת שליטה במהירות וטקטיקה מתקדמת. הדירוג בסקראץ' נקבע לפי סדר חציית קו הסיום. קירין (Keirin) – מירוץ בסגנון יפני שבו רוכבים עוקבים אחר אופנוע מוליך (דרני) מספר הקפות לפני שהוא עוזב את המסלול. לאחר מכן, הרוכבים רוכבים עד הסיום. מירוצי הקירין ידועים בפינישים הנפיצים שלהם ובמאבקי הרוכבים על המיקום האסטרטגי מאחורי הרכב המוליך. אומניום – ה-Omnium היא תחרות מרובת אירועים הכוללת מגוון מרוצים כגון מירוץ סקראצ'ים, מרדף אישי, מרוץ חיסול, מבחן זמן ומרוץ נקודות. נקודות מוענקות בכל אירוע והרוכב עם הסכום הגבוה ביותר בסוף כל המרוצים הוא המנצח הכללי. מדיסון – מרוץ קבוצתי הכולל קבוצות של שני רוכבים. בזמן שרוכב אחד דוהר על המסלול, השני נח בשטח המיועד. הרוכבים מחליפים עמדות על ידי שימוש בטכניקת מתלה ידנית. המרוץ מהיר ודורש עבודת צוות ותקשורת בין חברי הצוות. אלימינציה – במירוץ זה בכל הקפה הרוכב האחרון לחצות את קו המסלול מורד ולא ממשיך בתחרות, וכך עד שנשארים שני רוכבים אחרונים לספרינט סיום. ספרינט – מרוץ זה כולל בדרך כלל מרחקים קצרים ומאמצים בעצימות גבוהה. רדיפה אישי- שני רוכבי אופניים מתחילים משני צדי המסלול ומתחרים נגד השעון, במטרה לעבור מרחק מוגדר במהירות האפשרית. הרוכבים עשויים שלא להתחרות ישירות זה בזה אלא לשאוף לרשום את הזמן האישי המהיר ביותר. מירוץ נקודות – זהו מרוץ התחלה המוני שבו רוכבים צוברים נקודות על ידי זכייה בספרינטים בינוניים. הרוכב או הקבוצה עם סך הנקודות הגבוה ביותר בסוף המרוץ מוכרזים כמנצחים. במירוצי נקודות הרוכבים חייבים להחליט מתי להתחרות בספרינטים, האם לעבוד יחד בפריצות, ומתי לחסוך באנרגיה. היכולת לקרוא את המירוץ ולקבל החלטות אסטרטגיות חיונית להצלחה.

רכיבת מסלול
| יח"צ – חד פעמי, יחצ

את מי נצפה לראות באליפות ישראל באופני מסלול 2024?

* מיכאל יעקובלב – הרוכב הרוסי שבחר לייצג את מדינת ישראל, זכה במדליית ארד בחודש ינואר האחרון באליפות אירופה שהתקיימה בהולנד. מיכאל מנסה לקבוע שיא מסלול במרוץ ל-200 מטרים.

* רותם טנא – זכה במקום החמישי באליפות העולם במרוץ האלימינציה, רוכב בקבוצת האופניים ישראל פריימר טק

*

* אורי בש-דובינסקי – מקום שלישי באליפות אירופה לנערות ואלופת ישראל U23 (עד גיל 23) במרוצי כביש הצטרפה בינואר האחרון לקבוצת הנשים האירית- "טורלי".

אליפות ישראל באופני מסלול 2024 בולודרום הלאומי ע"ש סילבן אדמס. לוחות הזמנים של התחרות: 6-7.3.2024 – ימים רביעי וחמישי 6:00-18:001, 8.3.2024 – יום שישי 14:00-16:00. הכניסה לימי התחרות היא ללא עלות ומתאימה לכל הגילאים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי