איזה פיניש: איתמר איינהורן ניצח בקטע, ג'ו בלקמור זכה בטור טייוואן

play
איתמר איינהורן, רוכב ישראל פרמייר טק, זוכה בקטע טור טייוואן | צילום מסך, ישראל פרמייר טק
איתמר איינהורן, רוכב ישראל פרמייר טק, זוכה בקטע טור טייוואן 01:01

הישג נהדר לישראל פרמייר טק בקטע האחרון במירוץ: איינהורן פירגן לחברו, משך את הרוכבים, והצליח לעזור לבלקמור לזכות בתואר ועל הדרך השלים "יום מושלם"

(גודל טקסט)

חמישה רוכבי ישראל פרמייר טק, ובראשם איתמר איינהורן, השלימו הישג נהדר בטור טייוואן, אחרי קאמבק בקטע האחרון. הקבוצה זינקה היום (חמישי) לקטע האחרון בטור טייוואן עם סיכויים קלושים על הנייר למחוק את אובדן החולצה הצהובה המכאיב אתמול – ולנצח במירוץ. הבריטי בן ה-21 ג'ו בלקמור פיגר ב-5 שניות בדירוג הכללי כשלפניו שלושה רוכבים עם סיכוי עדיף בהרבה.

איינהורן, המאיץ החזק במירוץ, שניצח את הקטע הראשון כזכור, החליט לוותר על ההזדמנות שלו לנצח בשלב עצמו, וסייע לחברו הבריטי לחולל מהפך. איינהורן הבחין שהרוכב שהוביל את המירוץ עם החולצה הצהובה – איוון קובו – מותש לאחר שרדף בעצמו אחרי בריחה בקילומטר ה-20 של הקטע.

הישראלי ניצל את ההזדמנות ויצא להתקפה כשהוא מושך אחריו את רוכבי קבוצתו על גבעה תלולה. רוכבים רבים מקבוצות אחרות הצטרפו וברחו לפלוטון המופתע ולמחזיק החולצה הצהובה שמעשית יצא מהתמונה.

איתמר איינהורן טור טייוואן
הישג מצוין. איתמר ריינהורן | אתר רשמי, יחצ

בלקמור, שניצח לפני שבועיים את טור רואנדה, לא איכזב וניצל את הסיוע מאיינהורן כדי לנצח ולסיים שני בספרינטים בהמשך הדרך – ולאסוף 8 שניות שהעלו אותו – תיאורטית – למקום הראשון עוד כשהמירוץ היה בעיצומו.

כדי להבטיח זאת היה על הקבוצה לוודא שאף אחד מיריביו לא ינצח בסיום – ואת התפקיד של המוציא לפועל שוב נטל על עצמו אלוף ישראל. בספרינט הסיום דהר איינהורן לנצחון אישי שהוכרע בסנטימטרים בודדים – כשהפעם הוא מקבל עזרה מחברו הבריטי.

בשורה התחתונה, הקבוצה השיגה ניצחון כפול. גם ניצחון של איינהורן בקטע, וגם ניצחון של בלקמור בטור כולו – בפער של 4 שניות על המקום השני. "זה היה פשוט מושלם", אמר בלקמור. "איתמר וכולם עשו הכל כדי לעזור לי להשיג זאת".

איינהורן השיג את נצחונו השני בטיוואן והשלים העונה כבר ארבע נצחונות ( שניים בטור רואנדה רק לפני שבועיים) . הקבוצה עצמה כבשה את טור טיוואן ללא עוררין: שלושה ניצחונות בחמשת שלבי הטור.

ראובן פלאזה, הדירקטור הספרדי של הקבוצה סיכם את היום הגדול בצורה הכי קולעת: "היום החבר'ה לא רכבו כמו קבוצה. הם רכבו כמו החברים הכי טובים שיש".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי