בוועד האולימפי הפלסטיני לא חוששים ממפגש עם ישראלים בפריז

"זה ממש לא מדאיג אותנו", טען המנהל הטכני של הוועד האולימפי הפלסטיני, "רוצים להניף את הדגל כמסר של שלום". ומה הבטיח לו תומאס באך?

(גודל טקסט)

על אף המלחמה בעזה, המשלחת הפלסטינית לאולימפיאדת פריז 2024 מנסה להמשיך בהכונתיה. לא מן הנמנע שספורטאים ישראלים ופלסטיניים ייאלצו להתמודד זה מול זה בעוד מספר חודשים, ולפי המנהל הטכני של הוועד האולימפי הפלסטיני, נאדר ג'איוסי, אין סיבה שזה לא יקרה.

"אנחנו פוגשים ישראלים מדי יום, בערים שלנו, ברחובות, בבתי הספר – בדרך כלל עם אקדחים", אמר. "זה ממש לא מדאיג אותנו לפגוש אותם באולימפיאדה. ננסה להתחרות ולייצג את המדינה שלנו בצורה הטובה ביותר, ואנחנו לא מודאגים מאף אחד".

ג'איוסי טען כי הספורט הפלסטיני איבד מאז תחילת המלחמה 170 איש, כשגם משרדי הוועד האולימפי בעזה נהרסו. לטענתו, האימונים היו רחוקים מלהיות אידיאליים: "לקח לנו 40 יום להוציא את אלוף הרמת המשקולות שלנו מעזה וגם את אחיו, שהוא מאמנו. הוא התאמן בביתו, מוקף במטוסי קרב, אך מאז תחילת המלחמה ירד 15-17 ק"ג. כל עולם הספורט בפלסטין פחות או יותר נעצר מאז ה-7 באוקטובר".

הספורטאים שהצליחו להימלט מעזה מתאמנים ברחבי העולם. לפי ג'איוסי, הם עושים זאת "מפני שזה לא רק חלום אישי, הם מייצגים היסטוריה ומטרה. אנחנו עוברים את זה כבר 75 שנה".

משלחת פלסטין לאולימפיאדת טוקיו
הדגל יונף גם בפריז. משלחת פלסטין לטוקיו | GettyImages, Maja Hitij

לטענת ג'איוסי, נשיא הוועד האולימפי תומאס באך טען כי "יעשה הכל כדי להבטיח את ההשתתפות שלנו במשחקים. הם חושבים שזה מאוד חשוב לתת לנו סיכוי כמו לכל מדינה אחרת. ישראל באולימפיאדה? אני מעדיף שלא לדבר על פולטיקה. אנחנו רוצים להניף את הדגל בטקס הפתיחה כמסר של שלום, להראות למה העם הפלסטיני שואף, וזה גם מסר לילדים שחלומותיהם נהרסו עם פצצות וטילים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי