בערב יום הזיכרון: מרוץ "רצים לזכרם"

המירוץ המסורתי "רצים לזכרם" יתקיים בערב יום הזיכרון ברחבי הארץ, ובקרב קהילות יהודיות ברחבי העולם

(גודל טקסט)
מירוץ רצים לזכרם
| יח"צ – חד פעמי, עמותת דרך הרגליים

ביום הזיכרון הקרוב, 13 במאי בשעה 17:30, יתקיים המירוץ המסורתי "רצים לזכרם" זו השנה השמינית ברציפות. לרשימת חללי מערכות ישראל ופעולות האיבה שלזכרם רצים המשתתפים, הצטרפו למרבה הצער חללים רבים ממלחמת חרבות ברזל ומהטבח הנורא שאירע ב-7 באוקטובר.

במירוץ אין נקודת זינוק או פודיום, אפשר לצאת אליו מכל מקום בו בוחרים והוא נערך באותה שעה בכל הארץ. במירוץ אפשר לרוץ, אולם ניתן גם לצעוד או לרכב על אופניים משום שלא מדובר במירוץ עם מנצחים אלא במיזם שמטרתו היא להנציח את זכרם של הנופלים. המירוץ פתוח לכל מי שמעוניין לרוץ לזכרו של אדם יקר ולזכרם של נופל/ת אקראי/ת ממאגר של עשרות אלפי נופלים מאז קום המדינה שקיים באתר "רצים לזכרם".

בועז יעקב, מי שהגה ומוביל את "רצים לזכרם", אשר גוייס למילואים ב-7.10 ולחם בזירות השונות, הוא חובב ריצה שבשירותו הצבאי איבד כמה מחבריו הטובים לנשק וגם חברים לחיים. את "רצים לזכרם" ייסד יעקב מתוך מטרה להפוך את הריצה לפעילות לאומית ארצית ביום הזיכרון, המקבלת השנה משנה תוקף.

במסגרת שיתוף פעולה בין המחלקה לארגון וקשר עם ישראלים בתפוצות בהסתדרות הציונית העולמית ל"רצים לזכרם" שרשם הצלחה בשני המירוצים הקודמים, מוזמנות גם השנה קהילות יהודיות וישראליות ברחבי העולם לקחת חלק במירוץ.

יעקב: "המירוץ חוצה מגזרים, עדות, דעות, ימים ויבשות ומטרתו לאפשר לנו כאומה וליהודים בתפוצות לזכור את כלל הנופלים באשר הם, מאז קום המדינה ועד היום. אני מזמין את כל עם ישראל ואת יהודי התפוצות להצטרף גם השנה למיזם המרגש הזה שכבר הפך למסורת עבור רבים".

גוסטי יהושע ברוורמן, ראש המחלקה לארגון וקשר עם הישראלים בתפוצות בהסתדרות הציונית העולמית: "אנו גאים להיות שותפים למיזם ולצרף אליו קהילות יהודיות וישראליות מרחבי העולם. השנה הגדלנו את קבוצות הריצה באופן משמעותי במדינות שונות – החל מאוסטרליה ועד קנדה. מהשבעה באוקטובר ראינו התגייסות חסרת תקדים של הקהילות בתפוצות למען מדינת ישראל והשבת החטופים. השנה נרשם גידול משמעותי במספר קבוצות הרצים לזכרם בעולם וזהו ביטוי לתחושת האבל האישי והלאומי והרצון להרגיש קרובים גם ממרחקים".

תמורת תשלום סמלי של 10 שקל נרשמים באתר "רצים לזכרם" והמערכת מאתרת באופן אקראי שם של נופל/ת במערכות ישראל לזכרו ירוצו המשתתפים. לכל נרשם נשלח לינק ובו מידע מפורט על הנופל/ת שהוא נבחר לרוץ לזכרו/ה. מי שמעוניין, יכול להוסיף שם של נופל/ת נוסף לזכרו/ה הוא רוצה לרוץ ושני השמות מודפסים על גבי מספר החזה שנתלה על החולצה. קובץ עם שמות הנופל/ים נשלח במייל לנרשמים בפורמט של "מספר חזה" ואותו מדפיסים ומצמידים לחולצה בעת הריצה. כמו כן יש אפשרות להזמין חולצת ריצה לבנה עם סמל המירוץ תמורת 40 שקל, אותה ניתן לאסוף בסניפי רשת המשביר לצרכן שברחבי הארץ.

לרישום לחצו כאן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי