ההזדמנות האחרונה להגיע לפריז: השייטים יוצאים להתחרות בהייר

play
דוד זרקה | Mark Lloyd
צפו: דופלנטיס שוב ניפץ את שיא העולם בקפיצה במוט וקבע 6.24 מטרים 02:34

שלוש נבחרות של איגוד השייט טרם השיגו את הקווטה וינסו לעשות זאת בתחרות ההזדמנות האחרונה. דור זרקה ישיג את הכרטיס בקייט פויל?

(גודל טקסט)

תחרות ההזדמנות האחרונה בשייט יוצאת היום (ראשון) לדרך בהייר, עם הכרטיסים האחרונים למשחקים האולימפיים בפריז בענפי השייט השונים.

מספר שיא של שש נבחרות איגוד השייט כבר הבטיחו כבר את מקומן בפריז, עם נציגות לדגם ה-IQ פויל בגברים ונשים, סירות ILCA גברים ונשים, סירת ה-470 מעורב וקייט פויל נשים. שלוש נבחרות טרם השיגו את הקווטה.

בנבחרת הקייט פויל גברים, בראשות המאמן הלאומי שחף אמיר, יצאו דור זרקה, זוהר חרובי ודביר אזולאי למאבק על חמשת הכרטיסים שיוענקו בתחרות. אל מול הנבחרת הישראלית מתחרות עוד מעל עשרים מדינות שטרם הבטיחו את הקווטה בדגם זה, וביניהן מדינות חזקות כמו אנגליה, פולין, מונאקו, יוון וארה"ב. מי שעד היום השיג את התוצאות הטובות ביותר מבין הגברים הוא זרקה, שסיים במקום 14 את אליפות אירופה האחרונה ו-17 באליפות העולם. תוצאה דומה בהחלט יכולה להיות מספיקה להשגת הקריטריון לפריז.

גם בדגם סירות ה-49ER, דגם הסירות הזוגיות החדש ביותר שנכנס לאיגוד השייט, יזנקו שלושה צוותים למאבק על הכרטיס. מאור עבו וים וירטהיים, טל שדה ועילי ראובני והצוות הצעיר של אילי וורייט ויובל ברנון, סגני אלופי העולם בדגם הנוער. בתחרות יחולקו שלושה כרטיסים בלבד, עליהן נאבקות מעל ארבעים מדינות, כך שהתחרות תהיה התחרות לקשה במיוחד לצוותים הישראלים. המדינות הבכירות בהתמודדות על הכרטיסים הן גרמניה ואיטליה.

דור זרקה, גולש בקייט פויל
דוד זרקה | Mark Lloyd

בדגם הנשים, 49ER FX, יתחרו נויה ברעם וסער תמיר. התנאים בפניהם עומד הצוות דומים לאלה אצל הגברים, אך אצל הנשים ישנם שני כרטיסים פנויים נוספים, השמורים למדינות המוגדרות "מתפתחות" בדגם, כאלה שלא התחרו בו בשתי האולימפיאדות האחרונות. מסיבה זו סיכויין של הנשים מעט ריאלי יותר והן יתחרו מול צ'כיה, מלטה, פינלנד ויפן על שני הכרטיסים.

במקביל לתחרות ההזדמנות האחרונה תערך גם התחרות הפתוחה במסגרת השבוע האולימפי הצרפתי, שם יגיע לידי הכרעה המירוץ לכרטיס האולימפי בדגם סירות הגברים, ה-ILCA7. כזכור, באליפות אירופה האחרונה הפתיע השייט הצעיר, עומר ורד וילנצ'יק, והשיג קווטה היסטורית לישראל בדגם, וזאת בתחרות הבוגרים הראשונה שלו אי פעם. ההישג טרף את הקלפים בנבחרת הגברים, כאשר התחרות הנוכחית תכריע האם וילנצ'יק הוא זה שיקבל את הכרטיס או השייט הוותיק יותר בנבחרת, מאור בן הרוש.

מכיוון שתחרויות השבוע האולימפי הצרפתי נערכות במקביל לתחרות ההזדמנות האחרונה הגבילו המארגנים את כמות המתחרים לשני צוותים בלבד בכל דגם ולכן נשלחה משלחת מצומצמת יחסית לתחרות. עוד יתחרו שייטי ה-470, ניתאי חסון ונועה לסרי ורוי לוי ואריאל גל, גולשות הקייט גל צוקרמן ומיה אשכנזי, גולשי ה-IQ פויל תום ראובני ותמר שטיינברג ושייטת ה-ILCA6 שי קקון.

עם הנבחרות נמצאים מאמני הנבחרות גידי קליגר, שחף אמיר, גל פרידמן, שחר צוברי, ארז אליהו, תומאס סטנז'יק, גבריאל בורגס ופבריציו לזריני. את המשלחת מלווים דר' דליה נבות, הפזיוטרפיסטית סאסקיה בלום, המעסה בוריס אטלס והמנהלים המקצועיים אלי צוקרמן וערן סלע.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי