מאוחדים לזכרם: ליגת כפרי הנוער של איגוד האופניים מקיימת מירוץ שני

play
| יעל חפץ
ליגת כפרי הנוער

בצל יום הזיכרון 150 רוכבים מכפרי נוער מרחבי הארץ- בדואים ויהודים, רכבו זה לצד זה במירוץ "רוכבים עם כוכבים ע"ש דביר מור" לזכרם של בוגרי ועובדי כפר הנוער "נווה - מדבר" בניצנה. "בימים הקשים האלו, זו ישראל במיטבה"

(גודל טקסט)
ליגת כפרי הנוער
| יח"צ – חד פעמי, יעל חפץ

במסגרת תכנית "רוכבים עם כוכבים" שמלווה כל שנה אלפי בני ובנות נוער ובחודשים האחרונים נרתמה ללוות אוכלוסיות מפונות, יצאו 150 תלמידי ותלמידות כפרי נוער שונים ברחבי הארץ- בדואים ויהודים – יחד ליומיים מרגשים בכפר הנוער נווה – מדבר בניצנה בליווי מתנדבים, בוגרים ואנשי צוות. רגע לפני יום הזיכרון, האירוע ע"ש דביר מור ז"ל- שהיה ש"ש בכפר ונפל בשנת 2012, הוקדש כולו לזכרם של תלמידי ועובדי כפר הנוער נווה מדבר בניצנה שנפלו במלחמות ישראל, חלקם במלחמת חרבות ברזל: דביר מור ז"ל, דניס קרוחמלוב וקלסר ז"ל, מור סוויד גבאי ז"ל, אמיר צור ז"ל ושחר צמח ז"ל.

האירוע שהתקיים בסוף השבוע האחרון כלל מירוץ תחרותי, רכיבות אופניים אתגריות, פעילויות גיבוש ולינה משותפת. התחרות המקצועית באירוע התקיימה במסגרת הליגה לכפרי נוער שהוקמה בשיתוף המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער במשרד החינוך, איגוד האופניים בישראל ו"הרוח הישראלית".

ליגת כפרי הנוער
| יעל חפץ

דפנה לנג, יו"ר איגוד האופניים בישראל: "זו התחרות השניה בליגה וזה מדהים כמה זה נותן לילדים משהו לשאוף אליו, מאתגר אותם ומגביר את המוטיבציה שלהם להשקיע עוד ועוד ברכיבה. מתוכננות עוד 2 תחרויות עד לסיום הליגה ואנחנו כבר בונים את העונה הבאה. אני רוצה להודות לכל השותפים שלנו שעושים עבודה מדהימה ומקצועית, אנחנו נהנים מכל רגע של עבודה משותפת. יחד הרמנו ליגה לתפארת ויש במה להתגאות."

ערן גלבוע, מפקח וממונה על תחום הספורט במינהל לחינוך התיישבותי ופנימייתי: "למרות השנה המורכבת הצלחנו לקיים גם השנה את מרוץ עם כוכבים ולציין את זכרם של הנופלים במלחמת חרבות ברזל. תלמידים ותלמידות מכלל הקשת של החברה הישראלית הגיעו לניצנה ליומיים של חווית ספורט ורכיבה, חינוך לערכים והכרות עם אוכלוסיות שונות ומגוונות. המינהל ימשיך לקדם עשרות מיזמי ספורט עבור אלפי תלמידים ותלמידות בכפרי הנוער, כשכמובן ענף הרכיבה הוא אחד המרכזיים שבהם."

אבי בקין, יו"ר המתנדבים של הרוח הישראלית: "מי שהגיע לניצנה ראה את ישראל במיטבה במיוחד בימים הקשים שאנחנו חווים. התכנסנו – בוגרים, תלמידים, צוותי מתנדבים וערב רב של עם ישראל -יהודים, ערבים, דתיים, מוסלמים – רוכבים ומתחרים באווירת ה"ביחד" ולא שוכחים לרגע את בוגרי כפר הנוער שנפלו במלחמה הארורה ומתפללים לחזרתם של החטופים וכלל המפונים לבתיהם."

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי