"ריצת האנדרטאות" תוזנק בקצרין ביום הזיכרון

הריצה תוזנק מגן הנופלים בקצרין ביום הזיכרון, 13 במאי בשעה 15:30. האירוע ביוזמת רצי רמת הגולן, מועצה אזורית גולן, מועצה מקומית קצרין, החברה למתנ"סים ופרו אקטיב

(גודל טקסט)
ריצת האנדרטאות
| יח"צ – חד פעמי, אפרת מוסקוביץ

ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל בעת המיוחדת שבין עצב ושמחה, בין יום הזיכרון ליום העצמאות, תתקיים בגולן ריצת האנדרטאות המנציחה את זכר הנופלים. זוהי השנה ה-11 לקיומה של הריצה, והיא תתקיים השנה בעיר קצרין ותנציח גם את זכרם של 3 חללי העיר שנפלו במלחמת חרבות ברזל.

קבוצת הרצים תעבור ברחבי העיר קצרין ותעצור בתי המשפחות של הלוחמים שנפלו במלחמת חרבות ברזל עומרי רוט , עמיחי יעקב ונינו, יחזקאל (חזי) רזילוב ותשמע ממשפחותיהם את סיפור מורשת הקרב של יקיריהם.

את האירוע יזניקו ראשי המועצות, יהודה דואה, ראש המועצה המקומית קצרין וראש המועצה האזורית גולן, אורי קלנר, שהוא וסגנו יעקב שה לבן ישתתפו בריצה. אחד ממארגני האירוע הוא עמיחי זליגר, רכז קבוצת רצי רמת הגולן, מג"ד במילואים של גדוד יחס"מ גולני, שלחם בחרבות ברזל והשתתף בפינוי של עומרי רוט ז"ל לאחר שנפצע אנושות בקרב הכניסה לסג'עיה ונהרג מפגיעת נ"ט בטנק בעזה.

רצי רמת הגולן רצים מדי יום שישי בשטח ולפני 11 שנה החליטו להקים את מיזם ריצת האנדרטאות העוברת באנדרטאות הגולן ומנציחה את זכר הנופלים. מדי שנה נבחרות מספר אנדרטאות במסלול הריצה והרצים עוצרים לצידן לשמוע את סיפורם ולהנציח את זכרם. השנה כאמור תתקיים הריצה בקצרין לזכר נופלי העיר.

בטקס הסיום יונצחו ויוזכרו גם 5 חללים נוספים תושבי הגולן שנפלו במלחמת חרבות ברזל:

* נועם ליאל אפרים- חד נס

* אור אביטל – מרום גולן

* דב משה (דובי) כוגן – נוב

* שהם משה בן הרוש – חיספין

* מתן מאיר – אודם

ריצת האנדרטאות 13 במאי. כינוס: 15:00 גן הנופלים בכניסה הראשית לקצרין. הזנקה: 15:30 בדיוק. סיום משוער: 17:15 בגן הנופלים. אורך המסלול כ – 5.5 ק"מ. ניתן להצטרף גם באופניים, אין צורך בהרשמה מראש, פשוט מגיעים ורצים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי