אושר בכנסת חוק הספורט המסדיר את העיסוק באימון

play
עומר אלג'ם מאמן כושר | יח"צ
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 9.6 06:27

החוק עבר בקריאה שנייה ושלישית ומייצר קריטריונים קבועים להסמכת מאמנים. ח"כ סימון דוידסון: "שלב נוסף בהסדרת המקצוע". השר מיקי זוהר: "יתרום לשיפור איכות מקצועיות הספורט בישראל"

(גודל טקסט)

חוק הספורט – הסדרת העיסוק באימון הספורט ביוזמת משרד התרבות והספורט ושאושר בוועדה אותה מוביל ח"כ דוידסון, עבר בוועדת חינוך לקריאה שנייה ושלישית. החוק מסדיר לראשונה את מקצועות האימון הגופני, ומייצר קריטריונים קבועים המבוססים על הסמכת מאמנים בארבע דרגות שונות בהתאם לתחום העיסוק.

מאמן שעבר הכשרה בדרגה ראשונה יוסמך כמדריך שיעבוד עם ילדים ונערים, הכשרה בדרגה שנייה תאפשר לאמן עד גיל נוער, בדרגה השלישית יוכשרו מאמני קבוצות בוגרים ובדרגה הרביעית מאמנים בכירים שיוכלו לכהן גם כמאמנים לאומיים בנבחרות. מי שלא יעמוד בתנאים הללו ולא יקיים אותם יספוג קנסות. חוק זה אינו תקף למערכת החינוך, בה ההסמכה תהיה עם קבלת תעודת מדריך.

סימון דוידסון אשתו בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022
סימון דוידסון אשתו בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022 | ראובן קסטרו

ח"כ סימון דוידסון הגיב: "בעם היהודי אנו מתייחסים להוראה כמקצוע קדוש. אנו מבינים את החשיבות של למידה, הדרכה, הכוונה וחיזוק של תלמיד או תלמידה. המאמן הוא בדיוק אותו הדבר, הוא מעסיק, מסייע לפיתוח הביטחון העצמי והמסוגלות, מחזק יכולות, מרים את הביטחון העצמי – וכמובן מחנך. היום בשעה טובה התקדמנו שלב נוסף בביסוס מקצוע המאמן, ומסדיר את מעמדו באופן חוקי. בקרוב מאוד החוק ייכנס לספר החוקים והמאמן הישראלי יקבל את מקומו הראוי".

שר התרבות והספורט מיקי זוהר: "הבאנו היום בשורה ענקית לספורט הישראלי ושמנו את מעמד המאמן במרכז. החוק יאפשר לפתח את המאמנים בישראל ויתרום לשיפור איכות מקצועיות הספורט הישראלי. מדובר בעבודה רבת שנים שהגיעה לסיומה כעת על הכנת אישור החוק בשבוע הבא במליאת הכנסת. אני רוצה להודות לקודמיי בתפקיד על היוזמה החשובה ששמחנו להמשיך, לוועדת החינוך שעובדת עם המשרד בצורה שוטפת ועניינית והאגף להכשרת מאמנים במשרד, לייעוץ המשפטי, גופי הרוחב, האיגודים, האגודות ולכל השותפים, שהבינו את החשיבות באישור חוק זה לספורט הישראלי".

שר התרבות והספורט מיקי זוהר בראיון עם טל שלו באולפן וואלה! 28 ביוני 2023
| ראובן קסטרו

השינויים הדרמטיים בעולם האימון כפי שמופיעים בחוק

* מעבר לארבע דרגות שיובילו להתפתחות מקצועית של המאמנים והמאמנות- מדריך, מאמן, מאמן בכיר ומאמן מומחה. שבכל דרגה תהיה תכנית הכשרה ייחודית מותאמת וחדשנית.

* מרשם מאמנים פתוח לציבור- הורים של ילדי ספורטאים יוכלו לראות כי המאמן מוסמך ועבר השתלמויות שונות והמרשם יהיה זמין לציבור הרחב באמצעות פרסום באתר האינטרנט של המשרד.

* יעשה בדיקת רישום פלילי כדי למנוע ממאמנים שחומרת העבירה שביצעו אינה מאפשרת להם לאמן ולהשתלב במערך האימון בישראל.

* תכניות חובה למאמן- חובת לימוד מוגנות הילד/ה והכשרה לאימון ילדים בעלי צרכים.

* בחינות הכשרה חיצוניות- יבוצעו על ידי המשרד באמצעות גורם חיצוני כדי להבטיח את איכות ההכשרה ולייצר רמת הכשרה אחידה טובה וגבוהה בין כלל המוסדות להכשרת מדריכים ומאמנים.

עוד באותו נושא: כנסת ישראל

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי