תום ראובני: "ישראל תמיד מושיטה יד לשלום – ונדחית"

play
תום ראובני עם מדליית הזהב באולימפיאדת פריז 2024 | TPS, Clive Mason
הדר פרידמן, זוכת מדליית כסף במשחקים האולימפיים בפריז 2024 01:17

מדליסט הזהב סיפר ל-JNS על האנטישמיות במהלך התחרות: "בטקס הסיום הצעתי לספורטאי ירדני להחליף סיכות - והוא דחה אותי בצורה מגעילה"

(גודל טקסט)

את אולימפיאדת פריז 2024, תום ראובני לא ישכח לעולם. גולש הרוח זכה במדליית זהב מופלאה, ולאחר מכן נבחר לשאת את דגל ישראל בטקס הסיום של המשחקים האולימפיים.

בריאיון שהעניק לאתר היהודי JNS, סיפר האלוף האולימפי בין היתר על האיומים שקיבל ברשתות החברתיות לפני ובמהלך התחרויות: "קיבלתי הרבה תגובות אנטישמיות באינסטגרם ופייסבוק. רציתי להוכיח כמה חזק העם היהודי, ממה אנחנו עשויים, וששום דבר לא יכול לשבור אותנו. כשקיבלתי איומים במוות, זה פשוט גרם לי לרצות לנצח עוד יותר – כדי לעצבן את השונאים".

ראובני סיפר שבטקס הסיום "לא חשתי שנאה, אבל בשלב מסוים הצעתי לספורטאי ירדני להחליף סיכות – והוא דחה אותי בצורה מגעילה. התגובה שלהם סיקרנה אותי. הרוח האולימפית היא לשים בצד את הפוליטיקה ולהתמקד אך ורק בספורט ובמצוינות. ישראל כמדינה תמיד מושיטה את ידה לשלום – ומדינות אחרות תמיד דוחות אותנו".

עם שובו ארצה, מיהר ראובני לכיכר החטופים. "זה היה מאוד מרגש", סיפר. "הם סבלו הרבה ב-10 החודשים האחרונים. אני לא יכול לדמיין איך זה מרגיש, כשאיש יקר לך חטוף בעזה. אם הייתי יכול לעשות משהו כדי לעזור להם ולהביא להם מידה מסוימת של נחמה או אושר, הייתי עושה זאת בלי למצמץ".

תום ראובני לצד רומי פריצקי, פריז 2024
תום ראובני ורומי פריצקי עם דגל ישראל | הוועד האולימפי בישראל, הוועד האולימפי בישראל

על הזכייה המופלאה והאולימפיאדה הבאה בלוס אנג'לס אמר: "אני רוצה להוכיח את עצמי על הבמה הגדולה בעולם ולהראות שהזכייה שלי לא היתה עניין חד פעמי. המסר שלי לכולם הוא ללכת אחרי החלומות שלכם. אני הגעתי לאולימפיאדה בלי אף מדליה בתחרויות גדולות, וזכיתי בזהב. ניצחתי את הסיכויים והוכחתי שהכל אפשרי".

כשנשאל מה יעשה עם כספי הזכייה שלו – כמיליון שקל – השיב: "חששתי לאורך השנים מה אעשה כשאפסיק לגלוש. כעת יש לי את הכסף הזה אז אולי אוכל לקנות דירה ותהיה לי רשת ביטחון אם דברים לא יסתדרו. אני לא מתכוון לקנות דברים נוצצים אלא להשקיע בעתיד שלי".

עוד באותו נושא: תום ראובני

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי