נחתם הסכם "הבתים הלאומיים" בטקס חגיגי במכון וינגייט

במסגרת ההסכם, איגודי ההתעלמות, האתלטיקה, הטיפוס, הטניס והחופים יעבירו את מרכז האימונים שלהם למכון וינגייט במהלך שהיקפו 45 מיליוני שקלים ויושלם תוך שנה

(גודל טקסט)

שר התרבות והספורט חילי טרופר חתם היום (חמישי) על "הסכם הבתים הלאומיים" במכון וינגייט בטקס חגיגי שנערך בנוכחות מנכ"ל משרד התרבות והספורט רז פרויליך, מנכ"ל מכון וינגייט שי אברהמי, יו"ר איגוד האתלטיקה, עמי ברן, יו"ר איגוד הטיפוס, גידי הולנדר, מנכ"לית איגוד ההתעמלות, שרית שנער, יו"ר איגוד הטניס, אבי פרץ, מנהל אגף החופים באיגוד הכדורעף, דביר זיוון, וספורטאים בכירים מענפים אלו ובהם לינוי אשרם, ניקול זליקמן, אלכס שטילוב, אלכס חזנוב ועוד.

בהתאם להסכם, האיגודים החתומים – איגוד הטניס, איגוד האתלטיקה, איגוד כדורעף חופים, איגוד ההתעמלות ואיגוד טיפוס הקירות – יעבירו את מרכז האימונים שלה למכון וינגייט, וזאת במטרה להפוך את המכון לבית של הספורט הישראלי ולאגד תחתיו את הפעילות של האיגודים האולימפיים.

עוד לפי ההסכם שנחתם, איגוד ההתעמלות יקבל אולם שלישי בהשקעה של 2.5 מיליון שקלים. לאיגוד הוקצה אולם "בג", אשר יהפוך לאולם התעמלות מודרני ומאובזר לטובת פעילות אימונים של נבחרות הנשים בהתעמלות מכשירים. זאת בהמשך לפרויקטים שהושלמו ב-2020 בהיקף של כ-12.5 מיליון, במסגרתם הוקמו אולם "ברלין" ואוהל ההתעמלות האמנותית, ששימשו כמתקני האימונים של ארטיום דולגופיאט ולינוי אשרם בשנה וחצי האחרונות לפני אולימפיאדת טוקיו 2020.

לאיגוד האתלטיקה יוקצה אצטדיון האתלטיקה הישן, שישודרג ויהפוך למתקן אימונים ברמה בינלאומית לכלל מקצועות האתלטיקה בהשקעה של 14 מיליון שקלים. כחלק מהפרויקט ישופץ מבנה ספח שיכלול מקלחות, חדר כושר ייעודי, חדרי מאמנים ויירכש ציוד אימונים ומדידה אלקטרוני בשווי 3 מיליון שקלים.

איגוד הטיפוס יקבל מתקן ייעודי לשימוש הנבחרת הלאומית בטיפוס, שישמש גם להכשרת מאמנים. מדובר בהשקעה של 1.8 מיליון שקלים להכשרת מתקן בולדר בתוך אולם נורמן הוותיק. המתקן בשטח של כ-300 מטר מ"ר הכולל קיר boulder ומתקני אימון נוספים. כמו כן, יירכש קיר טיפוס בסגנון בולדרינג נייד לתחרויות ופעילות חוץ. הקיר ישמש לתחרות המכביה ביולי 2022 שתיערך בחוף פולג הסמוך למכון.

המתעלמת לינוי אשרם עם ארטיום דולגופיאט
תמיכה נוספת באיגוד ההתעמלות. אשרם ודולגופיאט עם מדליות הזהב מטוקיו | יחצ

בהשקעה של 8.9 מיליון שקלים, איגוד הטניס יקבל שמונה מגרשים ייעודיים, מתוכם שלושה מגרשי חימר ייחודיים בטכנולוגיה חדשנית המאפשרת חיסכון במים ותפעול נוח לאורך זמן. כמו כן, האיגוד יקבל את מבנה בית רוסו הסמוך למגרשי הטניס בשטח של 170 מ"ר כדי לשימוש האמנים, בניית חדרי טיפולים, מלתחות ועוד. בעתיד מתוכנן קירוי של חמישה מגרשים, אשר יאפשר פעילות רציפה ללא תלות במזג האוויר ועונות השנה.

איגוד כדורעף החופים יקבל מתקן כדורעף חופים הכולל חמישה מגרשים, מתוכם שניים אשר עומדים בתקנים תחרותיים בינלאומיים בהשקעה של 2.2 מיליון שקלים. המתקן החדש יהיה המתקן המקצועי התחרותי היחידי בישראל לכדורעף חופים ויארח תחרויות ארציות ובינלאומיות.

פרויקט הבינוי, שהיקפו 45 מיליוני שקלים, יושלם בתוך שישה חודשים עד שנה ועליו אמר השר טרופר: "אני מברך על הצטרפות פעילותם של איגודים נוספים למכון וינגייט, כחלק ממהלך שלם שהופך את וינגייט למכון הלאומי של המצוינות בספורט. פעולה זו גם תשפר פלאים את איכות אימוניהם של המתאמנים מהאיגודים המצטרפים ויעניק להם את התשתית והמעטפת הטובות ביותר. אני מודה לכל השותפים בתכנית האסטרטגית החשובה שתסייע לממש את מלוא הפוטנציאל של הספורט הישראלי גם על הבמה הבינלאומית".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי