ענקית: אנסטסיה גורבנקו זכתה במדליית זהב שנייה באליפות העולם

play
פעם שנייה שההמנון הישראלי נוגן באבו דאבי. אנסטסיה גורבנקו | GettyImages, Francois Nel
אנסטסיה גורבנקו מגיבה אחרי הזכייה במדליית הזהב באליפות העולם בבריכות קצרות 00:44

השחיינית בת ה-18 ממשיכה להדהים באליפות העולם בבריכות קצרות: אחרי הזהב ב-50 מ' חזה, גורבנקו סיימה ראשונה גם בגמר 100 מ' מעורב אישי עם שיא ישראלי של 57.80 שניות

(גודל טקסט)

אחרי ההישג הענק שקבעה ביום שישי, עת זכתה במדליית הזהב במשחה ל-50 מטר חזה והפכה לאלופת העולם הישראלית הראשונה אי פעם, אנסטסיה גורבנקו הכפילה היום (ראשון) את הישגה עם זהב שני באליפות העולם בבריכות קצרות הנערכת בדובאי. השחיינית בת ה-18 הגיעה לגמר 100 מטר מעורב אישי עם התוצאה הרביעית בטיבה, אבל הייתה שנייה אחרי מחצית המרחק והגבירה קצב בדרך לשיא ישראלי של 57.80 שניות ששווה זהב אדיר.

במקום השני סיימה בריל גסטאלדלו הצרפתייה בזמן של 57.96 שניות והרוסייה מריה קאמנבה קטפה את מדליית הארד עם 58.15.

לאחר הניצחון המזהיר הצטנעה גורבנקו: "אני רק באה ליהנות ומנסה לעשות את המקסימום. מה אני יכולה לעשות יותר מזה? אני שמחה, זו גם התוצאה הכי טובה שלי".

אנסטסיה גורבנקו שחיינית ישראלית עם מדליית זהב, אליפות העולם בבריכות קצרות
פעם שנייה שההמנון הישראלי נוגן באבו דאבי. אנסטסיה גורבנקו | GettyImages, Francois Nel

אחרי ההתרגשות על הפודיום, גורבנקו עוד נדרשה לקפוץ למים פעם נוספת, במשחה חצי הגמר השני ב-100 מטר חזה. בבוקר היא קבעה זמן של 1:05.47 במוקדמות ועלתה מהמקום התשיעי, ובחצי הגמר שיפרה ל-1:04.65 דקות, אבל סיימה שישית במקצה שלה ו-11 בסך הכול, ונותרה מחוץ לגמר. התוצאה הזו הייתה רחוקה חצי שנייה מהשיא שלה, אם כי רק 14 מאיות ממקום בגמר.

ביום שישי, כאמור, הבריקה גורבנקו כשזכתה במדליית הזהב במשחה ל-50 מטר חזה, תוך שהיא עוצרת את השעון על 29.34 שניות וקובעת שיא ישראלי חדש. היא הפכה בכך לשחיינית הישראלית הראשונה שזוכה בתואר עולמי. בהמשך השתתפה ב-100 מטר גב, אבל לא הצליחה להעפיל לגמר.

אנסטסיה גורבנקו שחיינית ישראלית
ממשיכה להסב גאווה לשחייה הישראלית. גורבנקו | אימג'בנק GettyImages, Francois Nel

אליפות העולם בשחייה בבריכות קצרות נערכת באבו דאבי שבאיחוד האמירויות. היא תינעל ביום שלישי.