מיננקו: "אין לאן לברוח, אני דואגת". הברזילאים של שחטאר מתחננים לסיוע

play
חנה קנייזבה-מיננקו קופצת משולשת ישראלית | רויטרס
רוסיה פלשה לאוקראינה: מתקפת טילים על קייב, רוסיה תוקפת גם מבלארוס 24.02.22 02:49

הקופצת שהוריה לכודים באוקראינה סיפרה בחשש: "בכל מקום יש טילים". הברזילאים ביקשו חילוץ, זינצ'נקו תקף את נשיא רוסיה: "מאחל לך מוות בייסורים". שחקן בספרד: "פוטין - גלגול נשמתו של היטלר". אברמוביץ' לא יוכל להתגורר באנגליה כי הוא "איש מפתח". החל חרם ספורטיבי

(גודל טקסט)

רוסיה פתחה הבוקר (חמישי) במלחמה נגד אוקראינה שכבר הספיקה לגבות הרוגים ופצועים, ומטבע הדברים ההתפתחויות משפיעות גם על עולם הספורט במדינה. כאן נרכז עבורכם את הדיווחים המרכזיים והתגובות למבצע הצבאי.

* קאלב/טראמו מאסטוניה שחברה ב-VTB הודיעה לאור התקיפה הרוסית באוקראינה כי היא עוזבת את ליגת הכדורסל האזורית, בה חברות בין השאר צסק"א מוסקבה, חימקו וקאזאן. "הליגה הזו נתנה לנו את ההזדמנות לשלם שכר גבוה מאוד לשחקנים, אבל הפעולות של רוסיה אינן מתקבלות על הדעת".

* בעקבות המצב, ובדיוק חודש לפני המפגש ביניהן במוסקבה במסגרת חצי גמר פלייאוף מוקדמות המונדיאל, נבחרת פולין הודיעה כי לא תופיע למשחק מול רוסיה. להודעה שלה הצטרפו גם שבדיה וצ'כיה, שיכולות לפגוש את רוסיה בגמר הפלייאוף.

* ז'לגיריס קובנה הודיעה שתחרים את כל משחקי היורוליג על אדמת רוסיה שנותרו לה העונה, והג'נרל מנג'ר פאוליוס מוטיונאס הבהיר: "נציע זאת גם לקבוצות אחרות במפעל". לידיעה המלאה

רומן אברמוביץ', בעלי צ'לסי
"אחד מאנשי המפתח של פוטין". אברמוביץ' | GettyImages, BEN STANSALL

* חנה קנייזבה מיננקו, שהוריה לכודים באוקראינה, אמרה ל-N12: "אומרים לי לא לדאוג, שאין מה לעשות, אבל להורים שלי אין לאן לברוח. הרבה אנשים מנסים לברוח באוטו, אבל גם במקומות אחרים באוקראינה יש טילים, זה בכל מקום. אני מאוד דואגת".

* דיווח מפתיע מאוד באנגליה: רומן אברמוביץ', בעלי צ'לסי, לא יוכל לשוב להתגורר בממלכה וזאת בעקבות הגדרתו כאחד מ"אנשי המפתח של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין", כך לפי "דיילי מייל".

* הכדורגלן האוקראיני רומן זוזוליה, לשעבר בדינמו קייב וכיום בפואנלברדה הספרדית, כתב פוסט בפייסבוק עוד לפני תחילת הלחימה וכינה את פוטין "גלגול נשמתו של היטלר".

* שאלקה 04 הגרמנית, שהספונסרית הראשית שלה היא "גזפרום", חברת הגז והנפט הגדולה ביותר ברוסיה ואחת הגדולות באירופה ובכלל בעולם, הסירה את לוגו החברה מחולצות המשחק שלה. בנוסף, גם מנצ'סטר יונייטד אישרה שבכוונתה לסיים את ההתקשרות עם חברת התעופה "אירופלוט", חברת התעופה הלאומית של רוסיה, וזאת על אף שבין הצדדים ישנו חוזה תקף ל-18 חודשים נוספים.

רוברטו דה זרבי עם טטה, שחטאר דונייצק
הברזילאים יאפשרו לשחק בשיטה המועדפת. דה זרבי עם טטה | רויטרס

* מאמן שחטאר דונייצק, האיטלקי רוברטו דה זרבי, סיפר בחשש: "אנחנו לא גיבורים, אלא אנשים שמאוד חוששים כרגע. התעוררתי הבוקר ושמעתי פיצוצים עזים. כן, אנחנו בסדר, אבל מאוד מלחיץ פה ואנחנו רוצים לדעת איך מתקדמים עכשיו", אמר ממקום מוצאו בקייב.

פיודור סמולוב, כדורגלן רוסי מביע מחאה על הפלישה לאוקראינה
סמולוב מביע מחאה על הפלישה של ממשלתו לאוקראינה | צילום מסך, אינסטגרם

* פיודור סמולוב הפך לספורטאי הרוסי הראשון שמבקר את התנהלות ממשלתו. חלוץ נבחרת רוסיה, שבחודש שעבר חזר לדינמו מוסקבה במדיה החל את הקריירה, העלה לרשתות החברתיות תמונה עם רקע שחור לצד הכיתוב "לא למלחמה".

גמר ליגת האלופות 2021, הגביע המוענק לזוכה
היכן יונף הגביע בעל האוזניים הגדולות? ברוסיה כנראה שלא | רויטרס

* אופ"א זימנה פגישת חירום שתיערך מחר (שישי) ובסיומה צפויה לצאת הודעה רשמית על כך שגמר ליגת האלופות לא ייערך הקיץ בסנט פטרסבורג כמתוכנן. על פי המסתמן, האצטדיונים שמובילים לארח את האירוע היוקרתי הם וומבלי (לונדון, אנגליה) וכן האצטדיון שבו ייערך השנה גמר הליגה האירופית, רמון סאנצ'ס פיחואן (סביליה, ספרד)

שחקניה הברזילאים של שחטאר מבקשים לצאת מאוקראינה

* האם מנור סולומון הבא בתור? שחקניה הברזילאים של שחטאר דונייצק ודינמו קייב צילמו סרטון משותף עם משפחותיהם ובו מסר חד וברור לממשלת ברזיל: עזרו לנו לצאת מאוקראינה בהקדם.

עשן מיתמר מאזור חרקוב לאחר תחילת המתקפה של רוסיה על אוקראינה, 24 בפברואר 2022
עשן באזור חרקוב אחרי תחילת המתקפה הבוקר | צילום מסך, טוויטר

* פרומטיי, קבוצתו של מאמן הכדורסל הישראלי ננו גינזבורג, ממשיכה לשהות בצ'כיה, שם היא אמורה להעביר את התקופה הקרובה. באיגוד האוקראיני דרשו מפרומטיי לשחק נגד בודיוולניק קייב בחוץ ב-1 במרץ, אך המשחק לא יתקיים. קבוצתו של גינזבורג תארח את המשחק נגד קלוז' בליגת האלופות של פיב"א בנימבורק שבצ'כיה. בימים אלה, הישראלי שוהה בבולגריה עם נבחרת צ'כיה, שגם אותה הוא מדריך.

* משחקי מוקדמות אליפות העולם בכדורסל, בין אוקראינה לספרד בקייב ובין בלארוס לבריטניה במינסק, לא יתקיימו בשבוע הבא. אוקראינה תפגוש את ספרד בחוץ, במה שאמור להיות משחק אמוציונלי במיוחד.

* מגן מנצ'סטר סיטי ושחקן נבחרת אוקראינה, אולכסנדר זינצ'נקו, העלה היום לאינסטגרם שלו פוסט ובו אמר שהוא מקווה שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין "יסבול מהמוות הכואב ביותר", אחרי הפלישה לארצו.

קשר בנפיקה רומן יארמצ'וק
חשף חולצה מיוחדת. רומן יארמצ'וק | אימג'בנק GettyImages, Octavio Passos

* רומן יארמצ'וק, החלוץ האוקראיני של בנפיקה שאתמול עלה מהספסל, כבש ב-2:2 נגד אייאקס בשמינית גמר ליגת האלופות וכשהוריד חולצה חשף את סמל אוקראינה, סיפר אחרי המשחק: "אני שמח לשחק ולהבקיע, וגם אם אני נכנס לדקות ספורות אני נותן את הכל ונלחם, אבל גם רציתי להראות שאני תומך במדינה שלי. אני חושב המון על מה שקורה ומפחד מהסיטואציה. רציתי להראות תמיכה במדינה ובעם שלי ואני גם מודה למועדון שעושה ככל שביכולתו כדי לעזור לי".

* הליגה האוקראינית אמורה הייתה להתחדש בסוף השבוע אחרי פגרת חורף ארוכה, אבל חזרתה תידחה לפחות ב-30 ימים בעקבות הפלישה הצבאית הרוסית, כך פורסם הבוקר.

* מדליסטית הארד האולימפית של אוקראינה, הג'ודוקא דריה בילודיד, העלתה פוסט לחשבון האינסטגרם שלה אחרי תחילת המתקפה: "היום התעוררתי ב-6 בבוקר מהטילים בקייב. אין לי מילים, אני מאוד מפחדת ומתפללת עבור משפחתי ועבור המדינה שלי. רוסיה החלה להפציץ אותנו, המלחמה התחילה. עד לאחרונה לא האמנתי שזה יכול לקרות. למה? למה להרוס לאנשים את החיים? רוסיה ובלרוס, תפסיקו! אנחנו רוצים שלום, רוצים לחיות!".

* מאמן דינמו קייב מירצ'ה לוצ'סקו הגיב לעצירת הליגה: "כל הספורט מושבת, אבל אין לי כוונה לעזוב את קייב ולחזור לרומניה. אני לא פחדן ואני מקווה שאנשים גדולים עם שכל קטן יצליחו לעצור את המלחמה. לרגע לא חשבתי שזה יכול לקרות". בחשבון האינסטגרם הרשמי של דינמו קייב עלה פוסט: "אנחנו על אדמתנו ולא ניתן אותה לאף אחד! האמת מאחורינו, הניצחון מאחורינו. אנחנו בהחלט ננצח והאוקראינים יהיו גאים להיות אזרחי מדינה גדולה. תהילה לאוקראינה!".

* הטניסאי סרגיי סטאחובסקי צייץ בטוויטר: "אני קורא לכל חבריי מסביב לעולם, הפעילו לחץ על השלטונות אצלכם, שכנעו אותם לתמוך באוקראינה בכל דרך אפשרית, לבעוט את כל הדיפלומטים והאוליגרכים הרוסים החוצה מהמדינות שלכם. אם אוקראינה תיפול, אירופה הבאה בתור. התפללו עבור אוקראינה, נזדקק לזה".

סטורי של עומרי כספי בעקבות המלחמה באוקראינה
"בדיחה עצובה". עומרי כספי ביקר את ג'ו ביידן | אימג'בנק GettyImages

* גם ספורטאים בישראל מביעים את דעתם בנוגע למלחמה. עומרי כספי העלה לסטורי תמונה של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עם הכיתוב "בדיחה עצובה", בתגובה למסר של הנשיא: "העולם כולו מתפלל עבור אוקראינה".

* אלוף העולם לשעבר במשקל כבד, המתאגרף ולדימיר קליצ'קו, צייץ: "העולם רואה עד כמה האימפריאליזם פזיז וקטלני, לא רק עבור אוקראינה אלא לעולם כולו. תנו להיסטוריה להיות שיעור שלא יחזור על עצמו".

* הכדורסלן הישראלי רון גוטמן, שמשחק בבי.סי. אודסה, התפנה הבוקר מדירתו: "התעוררתי מרעש הפיצוצים ומיהרתי לארוז ולעזוב". לריאיון המלא – לחצו כאן.