סולומון חשף: "התעוררתי מפיצוצים, היה כאוס ופאניקה, תינוקות בוכים"

play
סולומון במעבר הגבול בפולין | אתר רשמי, אינסטגרם, manorsolomon
תיעוד: טיל רוסי פוגע בבניין רב קומה בקייב 26.02.22 00:31

הישראלי נמלט מאוקראינה וחושף את הכאוס והלחץ. פולין מסרבת לשחק בפלייאוף העלייה למונדיאל, לבנדובסקי תמך: "החלטה נכונה". גם שבדיה תסרב לשחק נגד רוסיה. אקס הפועל חיפה ביקש סיוע, כוכב צסק"א מוסקבה יעזוב? השפעת המלחמה על עולם הספורט, כל הדיווחים

(גודל טקסט)

המתקפה הצבאית של רוסיה על אוקראינה ממשיכה להביא להשלכות גם בעולם הספורט, כולל במפעלים החשובים ביותר. כאן תוכלו למצוא את הדיווחים המרכזיים על ההתפתחויות מהיום (שבת).

מנור סולומון בוורשה, פולין, עם סוכניו גלעד קצב, שלומי בן עזרא
טוב לראות אותו מחייך. סולומון | באדיבות המצולמים

* אחרי מסע ארוך ומפרך, מנור סולומון יכול לנשום לרווחה. הקשר ההתקפי של שחטאר דונייצק הצליח לצאת מאוקראינה ולעבור את הגבול, וימריא הערב לישראל מפולין אחרי ששהה לאורך רוב שעות היום בוורשה, שם פגש את סוכניו גלעד קצב ושלומי בן עזרא.

סולומון כתב: "קודם כל, הכל בסדר איתי ואני נמצא עכשיו בפולין. הלב שלי נמצא עם האזרחים הישראלים והאוקראינים שעדיין תקועים במדינה וכמובן עם כל החברים שלי בקבוצה, תשמרו על עצמכם??. ביום חמישי לפנות בוקר התעוררתי מקול פיצוצים ואזעקות, מיד יצרתי קשר עם הקבוצה והחברים שלי מקייב. אחרי שהבנתי שאני צריך לדאוג לעצמי ושלקבוצה אין הרבה מה לעשות, החלטתי לצאת לדרך ובשעה 18:30 אסף אותי נהג אוקראיני של חבר. הדרך הייתה ארוכה מאוד, פקקים מטורפים ופאניקה של אנשים בורחים, חוקי התנועה היו בגדר המלצה וכל תחנות הדלק היו מפוצצות.

"אחרי יותר מ-15 שעות של נסיעה קשה, הנהג הוריד אותי ליד הגבול עם פולין בתקווה שאצליח לעבור (גברים אוקראינים צעירים לא מורשים לצאת מהמדינה).

"בגבול היה כאוס גדול ועשרות אלפי אנשים, נשים וגברים עם משפחות ותינוקות בוכים עומדים עם מזוודות בקור מקפיא, בחוסר ודאות גדול. כשראיתי שהתורים לא מתקדמים ושאני תקוע במקום, הבנתי ששום דבר לא תלוי בי ורק חיכיתי לרכב הצלה ישראלי שאולי יצליח לחלץ אותי.

"אחרי יותר מ10 שעות של עמידה בתורים עם מזוודות בתוך המון של אנשים, הגיע הטלפון שחיכיתי לו ולשמחתי נכנסתי לרכב שהיתה בו עוד משפחה ישראלית שחולצה, וביחד עברנו את הגבול. תודה ענקית לכל מי שניסה בכל הכוח לעזור לי, מעריך את זה מאוד.

"ליבי עם האנשים שעדיין שם ולא מצליחים לעבור, הלוואי והייתי יכול לעזור. מתפלל עבור כל הישראלים, חבריי לקבוצה והאזרחים הנמצאים באוקראינה להצליח לצאת מהמדינה ומקווה שהסיטואציה הקשה והמורכבת תסתיים בקרוב".

שחקני נבחרת שבדיה חוגגים
מקדימים את ספרד. שחקני שבדיה חוגגים | רויטרס

* לא רק נבחרת פולין הודיעה על כוונתה להחרים את משחק פלייאוף העלייה למונדיאל. כעת גם שבדיה הודיעה על סירובה לפגוש את נבחרת רוסיה ואף דורשת מפיפ"א להודיע על הרחקתה של הנבחרת הרוסית ממשחקי הפלייאוף.

שחקני מנצ'סטר יונייטד תומכים בשלום

הטניסאי הרוסי רובלב נגד המלחמה

הטניסאיות האחיות האוקראיניות הצליחו לברוח

* כתב הכדורסל האיטלקי הבכיר אמיליאנו קארצ'יה, דיווח כי כוכב צסק"א מוסקבה ואחד השחקנים הבכירים ביורוליג, טורניקה שנגליה הגאורגי, הודיע: "לא אשחק עבור צסק"א יותר. קיבלתי את ההחלטה אחרי שרוסיה פלשה לאוקראינה. אני לא יכול לשחק יותר בקבוצה של הצבא הרוסי". עם זאת, סוכנו של השחקן מיהר להגיב: "טוקו לא מסר שום הצהרה לתקשורת. הוא מרוכז כרגע בביטחון שלו ושל משפחתו. כשהוא יקבל החלטה לגבי עתידו, הוא יעדכן קודם כל את צסק"א מוסקבה.

* בהמשך, העיתונאי הליטאי דונטאס אורבונאס נתן את גרסתו לסוגיית שנגליה וטען כי הציטוט של השחקן מפוברק, הגאורגי עוזב את מוסקבה באופן זמני מסיבות אישיות, וזה לא אומר שהוא לא יחזור לשחק בצסק"א, כאשר בכל אופן החוזה שלו לא הותר בשום אופן. הכדורסלן, אגב, החליף הלילה את תמונת הפרופיל שלו בפייסבוק לדגל אוקראינה, דבר שבעצמו אינו מובן מאליו בהיותו שחקן צסק"א.

* בעקבות הלחימה: נבחרת פולין מתכוונת להחרים את המשחק נגד רוסיה במסגרת פלייאוף העלייה למונדיאל, שאמור להתקיים ב-25 במרץ.

* חלוץ נבחרת פולין רוברט לבנדובסקי צייץ תגובה תומכת להחלטת הפולנים: "זו ההחלטה הנכונה! אני לא יכול לדמיין משחק מול הנבחרת הרוסית בזמן מתקפה על אוקראינה. הכדורגלנים הרוסים והאוהדים אינם אחראים לכך, אבל אי אפשר להעמיד פנים ששום דבר לא קורה".

* שחקן הפועל חיפה לשעבר, ראדו גינסארי המולדבי, ביקש בפייסבוק סיוע בהעברת משפחה מאוטאצ'י, השוכנת בגבול בין מולדובה לאוקראינה, לבלטי: "דחוף, הם נכנסים למוגילב!", כתב.

* דינמו קייב בפוסט בטוויטר: "העיר שלנו, קייב שבאוקראינה, פברואר 2022. רוסים, תראו איך "העזרה" שלכם נראית. זה טרוריזם. לא יהיה קל, אבל נתגבר וננצח!".

* גם הכוכב האוקראיני של אטאלנטה, רוסלן מלינובסקי, הביע את כאבו בציוץ עם תמונה של בניין מופגזים בקייב.

* ולריו איפטימי, הבעלים של בוטוסאני מהליגה הבכירה ברומניה, הזמין את דינמו קייב ושחטאר דונייצק להתארח במתקני המועדון שלו: "זה יהיה נחמד אם שתי הקבוצות הבכירות באוקראינה ישחקו כאן. נמצא את התנאים עבורן. יש לנו מקום. אם המלחמה באוקראינה לא תסתיים בקרוב, דינמו ושחטאר יכולות לסמוך עלינו".

* גם כריסטיאנו רונאלדו העביר הלילה מסר בנוגע לסכסוך, באמצעות חשבון האינסטגרם שלו: "אנחנו צריכים ליצור עולם טוב יותר לילדים שלנו. מתפלל לשלום עולמי", כתב הפורטוגלי בסטורי.