דזיובה ענה למיקולנקו וירמולנקו: "יושבים על התחת באחוזות באנגליה"

play
עולה להתקפה. דזיובה | AP
מנור סולומון מתאמן אחרי הבריחה מאוקראינה 00:53

האוקראינים של ווסטהאם ואברטון תקפו, חלוץ נבחרת רוסיה ענה: "למה העיקרון של הימנעות מפוליטיקה תמיד נזנח בהקשר שלנו?". ארנסט שטקוס תקף את הפוליטיקאים הרוסים: "הישרפו בגיהנום". סביטולינה ניצחה יריבה רוסייה: "נלחמתי בשביל המדינה שלי"

(גודל טקסט)

המתקפה הצבאית של רוסיה על אוקראינה ממשיכה להביא להשלכות גם בעולם הספורט, כולל במפעלים החשובים ביותר. כאן תוכלו למצוא את הדיווחים המרכזיים על ההתפתחויות היום (רביעי, 2 במרץ).

ארטיום דזיובה חלוץ זניט
דזיובה וזניט פייבוריטים | GettyImages

* חלוץ נבחרת רוסיה ארטיום דזיובה הגיב בחשבון האינסטגרם האישי שלו למתקפה של ויטלי מיקולנקו ואנדריי ירמולנקו האוקראינים: "עד לא מזמן, בכלל לא רציתי להגיב על האירועים באוקראינה. לא בגלל שאני פוחד, אלא כי אני לא מומחה בפוליטיקה. אף פעם לא נכנסתי לזה, וגם לא התכוונתי (בניגוד לכמה מדעני פוליטיקה ומומחי מגפות שהופיעו לאחרונה באינטרנט".

דזיובה המשיך: "בניגוד לאחרים, יש לי דעה ומאחר שנשאבתי לנושא הזה, אבטא אותה – אני נגד כל מחלמה. מלחמה זה דבר מפחיד, אבל אני גם נגד בריונות ושנאה, מה שצובר תאוצה במשך כל יום שעובר. אני לא מפחד בגלל שאני רוסי, אני גאה להיות רוסי, ואני לא מבין למה ספורטאים צריכים לסבול עכשיו. אני נגד מוסר כפול.

"למה בכל זמן אחר כולם קוראים להימנע מפוליטיקה, אבל בכל מה שנוגע לרוסיה העיקרון הזה נזנח לחלוטין? אני מבין אני הסלידה מהמלחמה, אבל כל הרגשות השליליים האלה נופלים על אזרחים רוסים, בלי קשר למי הם ומה העמדה שלהם".

"לקולגות שיושבים על התחת שלהם באחוזות באנגליה ואומרים דברים מלוכלכים: אתם לא יכולים לפגוע בנו, אנחנו מבינים הכול. מאחל שלווה וכל טוב לכולם".

אנדריי שבצ'נקו מאמן גנואה
אנדריי שבצ'נקו מאמן גנואה | GettyImages, Jonathan Moscrop

* אנדריי שבצ'נקו שלח מסר מעודד לאנשים במולדתו: "אמי, אחותי וכל הקרובים שלי נשארו בקייב והם לא בורחים. אני רוצה להגיד תודה לחיילים שלנו ולכל מי שמגן על אוקראינה, אתם הגיבורים שלי. העולם הפנה את גבו לרוסיה, אנחנו חייבים לספר לכולם על המלחמה ועל המציאות ואני עושה זאת כל העת".

* דניאל פארקה, שבנובמבר פוטר מנוריץ' סיטי ולפני פחות מחודשיים חתם על חוזה ארוך טווח בקרסנודאר הרוסית, עזב ביחד עם צוותו את המועדון בעקבות הפלישה לאוקראינה. למעשה פארקה לא ניהל אף משחק רשמי בקרסנודאר, כי הליגה תשוב הרוסית תשוב מפגרת חורף ארוכה רק בסוף השבוע הקרוב.

* מי שגם כן עזב את הליגה הרוסית הוא הבלם האוקראיני של זניט, ירוסלב ראקיצקי. אקס שחטאר דונייצק, שעורר ביקורת גדולה במדינתו ואף הודח מסגל הנבחרת לאחר שעבר לרוסיה, ביקש להתיר את חוזהו ולהיפרד מהמועדון בו שיחק בשלוש השנים האחרונות.

* "מכבי תנועה עולמית", בהובלתה של מכבי אירופה שמרכזה בהולנד ובראשותו של דויד בסמר שלצדו נשיאת מכבי אירופה דגמר גברניקובה מסלובקיה, הקימה מטה מיוחד לחילוצם של חברי התנועה מאוקראינה. עד כה חולצו באופן ישיר ועקיף כ-500 חברי התנועה לסלובקיה, מולדובה, רומניה הונגריה, פולין וגרמניה. מכבי אוקראינה מונה 3,000 חברים ב-20 סניפים ב-7 ערים מרכזיות. עוד סיפרו מהתנועה כי עשרות אוטובוסים וכלי רכב עומדים לרשות חברי התנועה שמעוניינים לצאת מאוקראינה למדינות הסמוכות ושבימים אלו פועלים להוצאתם מאוקראינה של 120 חברי המשלחת האוקראינית למכביה, כדי שיוכלו להשתתף במכביה ה-21 שתתקיים בחודש יולי בישראל.

מאמן נוריץ' דניאל פארקה
עזב את קרסנודאר בעקבות הפלישה הרוסית. פארקה | רויטרס

* אלינה סביטולינה שהצהירה שלא תשחק נגד יריבות מרוסיה או בלארוס, עלתה בכל זאת להתמודדות עם אנסטסיה פוטאפובה בטורניר מונטריי והביסה אותה 2:6, 1:6. פוטאפובה הופיעה תחת דגל נייטרלי ולא תחת דגל רוסיה והשתיים לחצו יד בסיום. סביטולינה ששיחקה בצבעי הדגל האוקראיני אמרה בסיום: "אני מאוד עצובה בגלל מה שקורה בבית שלי, אבל אני שמחה לשחק כאן טניס. היום נלחמתי על המגרש בשביל המדינה שלי".

* שחקן ווסטהאם ונבחרת אוקראינה, אנדריי ירמולנקו שלח מסר לכדורגלנים הרוסים ותייג רבים מהם: "חבר'ה, יש לי שאלה אליכם. למה אתם יושבים כמו זבלים ולא אומרים כלום? במדינה שלי הורגים אנשים, הורגים נשים, הורגים אמהות, הורגים ילדים. ואתם לא אומרים כלום.. אני מכיר רבים ממכם ואמרתם לי שאתם מתנגדים למה שקורה. אני מבקש ממכם, תראו שיש לכם ביצים ותגידו את הדברים בפומבי".

* שחקן אברטון ונבחרת אוקראינה, ויטלי מיקולנקו, השמיע דברים דומים כבר אתמול ותייג את קפטן נבחרת רוסיה, ארטיום דזיובה: "בזמן שאתה והחברים החארות שלך לנבחרת שומרים על דממה, אזרחים תמימים נרצחים באוקראינה. אני מקווה שתישאר נעול במרתף על סוף חייך". שעה קלה לאחר הפוסט של המגן, אברטון הודיעה כי המועדון כולו תומך במיקולנקו ובאוקראינה ואף הודיע על ניתוק כל הקשרים העסקיים עם שלוש החברות הרוסיות שנתנו חסות למועדון.

אלינה סביטולינה, טניסאית אוקראינית
ניצחון מרגש. סביטולינה | אימג'בנק GettyImages, Jam Media

* איגוד השחמט העולמי הודיע היום על דחיית אליפות העולם לנבחרות שתוכננה להתקיים בישראל במהלך חודש אפריל השנה, וזאת בעקבות הלחימה באוקראינה. מנכ"ל האיגוד הישראלי גיל בורכובסקי: "עם קבלת ההודעה מפיד"ה היום בשעות הצהריים, החלנו בתהליך לדחות את האליפות שתוכננה בישראל, חשוב להבהיר מדובר בדחייה ולא ביטול, אליפות העולם לנבחרות בשחמט תתקיים בארץ בהמשך השנה".

* הוועדה המארגנת של משחקי העולה הודיעה כי בעקבות המלחמה, ספורטאים וגורמים רשמיים מרוסיה ובלארוס לא יורשו להשתתף במשחקים שייערכו בבירמינגהאם, ארצות הברית, בחודש יולי הקרוב. כמו כן, הוועדה החליטה לעשות מאמץ מיוחד בכדי לסייע ולוודא שהספורטאים האוקראינים יוכלו להשתתף במשחקים, זאת מכיוון שהמלחמה פוגעת בהכנות שלהם. אריק קפלן, נשיא התאחדות "אילת" אמר: החלטת הוועדה המארגנת הינה החלטה חשובה, והיא מסייעת ומגבה את הספורטאים מאוקראינה. יחד עם זאת מצער מאוד שספורטאים רוסים ובלארוסים, אשר התאמנו חמש שנים לקראת האירוע המיוחל נפגעים ולא יוכלו להביא את יכולתם למרכז הבמה הספורטיבית. אנו מייחלים לסיומה של המלחמה, ולשובו של השלום באזור ובכל העולם."

* ביום בו איגוד הביאתלון הבינלאומי הודיע על השעיית כל הספורטאים הרוסים מתחרויות בינלאומיות, נודע שהביאתלט האוקראיני ייבגני מאלישב נהרג בקרב ליד חרקוב. מאלישב שהיה בן 19 במותו, היה חבר בנבחרת הנוער של אוקראינה עד לפני שנתיים.

* הסוכן האמריקאי דן מילשטיין, שמייצג שחקני הוקי קרח רבים מרוסיה ובלארוס ב-NHL, טוען שהלקוחות שלו מתמודדים עם מציאות קשה: "הגזענות והאפליה נגד השחקנים הרוסים והבלארוסים פשוט מדהימות. חזרנו 30 שנה אחורה. אני מקבל טלפונים כל הזמן משחקנים שחוששים לביטחונם בארה"ב וקנדה".