שחטאר דונייצק הודיעה: אחד ממאמני הנוער נהרג בהפצצה רוסית

play
הפצצה רוסית באוקראינה | GettyImages, Anastasia Vlasova
מנור סולומון מתאמן אחרי הבריחה מאוקראינה 00:53

ספורט בצל המלחמה: איבן פטריאק "רוצה לממן טנק לצבא", רוסיה מערערת ל-CAS, אוקראינה ביקשה לדחות את המשחק נגד סקוטלנד

(גודל טקסט)

שבוע מאז הפלישה הרוסית לאוקראינה והמלחמה הקשה, עולם הספורט ממשיך בלחץ הכבד על ולדימיר פוטין כדי שיוציא את הכוחות מהמדינה השכנה ויביא לסיום הקרבות. כאן תוכלו למצוא את הדיווחים המרכזיים על ההתפתחויות היום (חמישי, 3 במרץ).

שחקן פהרבאר, איבן פטריאק
רוצה לקנות טנק, אבל לא יודע איך. פטריאק | אימג'בנק GettyImages, Laszlo Szirtesi

* שחטאר דונייצק הודיעה שאחד ממאמני הנוער של המועדון נהרג בהפצצות הרוסיות. מנכ"ל המועדון, סרגיי פאלקין הוסיף: "אני פונה לאזרחי רוסיה: המדינה שלכם הפכה למנודה. ממדינה שהייתה חלק מהניצחון על הנאצים, רוסיה הפכה למדינה של טרוריסטים ופחדנים שלא מעזים להשמיע את קולם. העולם מביט עליכם וממתין שתפעלו לעצור את הטירוף הזה. אבל אתם פחדנים".

* ההתאחדות לכדורגל של אוקראינה הגישה בקשה רשמית לדחות את משחק הפלייאוף שלה נגד סקוטלנד במוקדמות מונדיאל 2022. המשחק אמור להתקיים ב-24 במרץ.

* שחקן נבחרת אוקראינה לשעבר, איבן פטריאק, שמשחק היום בפהרבאר ההונגרית, מארח בביתו 8 פליטים אוקראינים שהצליחו לחצות את הגבול. פטריאק גם רכש קסדות ואפודי מגן לצבא אוקראינה והעיתונאי וולודימיר זברוב כתב: "הוא רוצה לממן טנק לצבא, אבל לא יודע איך ואיפה לקנות אחד".

אלכסנדר ז'דנוב, בעבר שחקן מכבי נתניה
ז'דנוב ומשפחתו מהמרתף בקייב: "יוצאים מקסימום בשביל אוכל ומים" | אתר רשמי, מכבי נתניה

* הקבוצות והנבחרות הבלארוסיות אמנם לא הושעו מכל פעילות כפי שקרה לרוסיות, אולם אופ"א הודיעה כי הן לא יוכלו לארח במדינה ויצטרכו לקיים את משחקיהן במדינות נייטרליות.

* התאחדות הכדורגל הרוסית פנתה ל-CAS (בית הדין הגבוה לערעורי ספורט) בעקבות הרחקת הקבוצות והנבחרות ממפעלי פיפ"א ואופ"א.

* אלכסנדר ז'דנוב, שהיה שותף לעונת העלייה של מכבי נתניה מהלאומית ב-2016/17, התראיין היום לאתר הרשמי של המועדון וסיפר על התחושות שלו ושל משפחתו שמסתתרים בימים אלה במרתף בקייב: "אני לא יכול להעריך את המצב בעיקר כי אני ומשפחתי במרתף ואנחנו לא יוצאים – מקסימום רק בשביל אוכל ומים, אבל אני חושב שכולם בכל העולם רואים את מצב המלחמה שיש לנו במדינה. אנחנו, כל האוקראינים עכשיו במצב מאוד קשה, אבל אנחנו חזקים ונהיה בסדר. תהילה לאוקראינה, תהילה לגיבורים!".

* בהודעה רשמית שנמסרה מראשי הפורמולה 1, הם אישרו את הפרסומים על כך שהותר החוזה לקיום גרנד פרי רוסיה. התחרות הייתה אמורה להיערך מדי שנה לפחות עד 2025, בהתאם לחוזה שעתה הגיע לסיומו ומשמעות ביטולו היא שלא ייערכו מירוצי פורמולה 1 ברוסיה לפחות בשנים הקרובות.

* משחקי החורף הפראלימפיים בבייג'ינג יוצאים לדרך בסוף השבוע, אבל רגע לפני הודיע הוועד הפראלימפי הבינלאומי על השעיית הספורטאים מרוסיה ומבלארוס, שלא יוכלו לקחת חלק בתחרויות בסין. רק אתמול הוחלט לאפשר להם להתחרות ללא הדגל וההמנון הרוסי, אלא שכעת הוחלט למנוע את השתתפותם.

* אנדריי שבצ'נקו בן ה-45, מגדולי הכדורגלנים האוקראינים בכל הזמנים, נמצא בלונדון והתראיין אמש ב"סקיי ספורט": "שוחחתי עם ההורים ואמרתי לאמא שאני רוצה לחזור להיות איתם, זו טרגדיה אמיתית מה שקורה במדינה. אני גאה להיות אוקראיני גם בזמנים קשים שעוברת המדינה. אמא שלי ואחותי בקייב וקורים שם דברים נוראיים – אנשים מתים, ילדים מתים, טילים פוגעים בבתים ואנחנו חייבים לעצור את המלחמה הזו. אני מרגיש שאני יכול לעזור וגם אעשה זאת, אני מנסה לגייס כסף כדי לסייע עם תרופות, אמצעים רפואיים ומזון. ניסיתי לשכנע את המשפחה שלי לעזוב, אבל הם מסרבים ורוצים להישאר במדינה – זו הרוח של אוקראינה. אני לא צופה בכדורגל, זה ענף שלא קיים מבחינתי כרגע ואני גם לא רואה שום ספורט אחר בזמן המלחמה, אלא חושב על לעזור למדינה שלי. אני גם חושב שההחלטה הנכונה היא להשעות את הספורטאים הרוסים בכל הענפים".

* לפי הדיווחים באירופה, ראשי היורוליג החליטו כי עד ה-21 במרץ לכל המאוחר יוחלט אם להחזיר את הקבוצות הרוסיות למפעל, או להדיחן באופן סופי מהעונה הנוכחית.