אין דגל, יש תמיכה: מתעמל רוסי עורר סערה בתחרות בדוחא

play
קוליאק על הפודיום | צילום מסך, .
מצלמת הרכב תיעדה הפגזה בעיר צ'רניהיב 3.3.22 00:21

איבן קוליאק כתב על חזהו את האות Z המזוהה עם צבא רוסיה במלחמה באוקראינה. נשיא שחטאר דונייצק: "פוטין פושע מלחמה"

(גודל טקסט)

שבוע וחצי מאז הפלישה הרוסית לאוקראינה והמלחמה הקשה, עולם הספורט ממשיך בלחץ הכבד על ולדימיר פוטין כדי שיוציא את הכוחות מהמדינה השכנה ויביא לסיום הקרבות. כאן תוכלו למצוא את הדיווחים המרכזיים על ההתפתחויות בעולם הספורט.

איבן קוליאק, מתעמל רוסי, עם האות Z - תמיכה בצבא רוסיה
קוליאק על הפודיום | צילום מסך, .

* המתעמל הרוסי איבן קוליאק השתתף בתחרות מסבב גביע העולם בדוחא כשעל הבגד שלו האות Z – סימן מובהק לתמיכה בפלישת רוסיה לאוקראינה. קוליאק שמתחרה ללא דגל או כל ייצוג של מולדתו, זכה במדליית ארד במקבילים מדורגים – תחרות בה באופן מעט אירוני ניצח איליה קובטון האוקראיני.

האות Z הפכה לאחד הסמלים של הפלישה הרוסית והאוקראינים מכנים אותה "צלב הקרס החדש". טנקים וכלי רכב רבים של הצבא הרוסי מסומנים באותיות Z גדולות וההסבר הנפוץ ביותר הוא שהמטרה היא בעיקר כדי שהטייסים יבינו שמדובר בכוחות שלהם ולא בצבא אוקראינה. בשבוע האחרון פוליטיקאים, אקטיביסטים ושאר אנשים הוסיפו לביגוד שלהם את האות Z בדרכים שונות. משרד ההגנה של רוסיה הצהיר שמדובר באות שמסמנת ניצחון.

שחקן שחטאר דונייצק, מרכוס אנטוניו
"לעולם לא אשוב לאוקראינה". מרכוס אנטוניו | אימג'בנק GettyImages, Jonathan Moscrop

* קשר שחטאר דונייצק, מרכוס אנטוניו הברזילאי, אמר: "אחרי מה שחוויתי באוקראינה בימים לפני שפינו אותנו, לא אחזור לשם לעולם".

* נשיא שחטאר, רינאט אחמטוב, אמר אתמול לתקשורת האוקראינית: "רוסיה היא מדינה תוקפנית ופטין הוא פושע מלחמה. אוקראינה תמיד הייתה מדינה שוחרת שלום שלא תקפה אף אחד. היום המדינה שלנו הרוסה, מופצצת ומלאה בהרוגים ובאנשים שסובלים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי