מדליסטית הזהב נפרדת: לינוי אשרם תודיע על פרישה

play
לינוי אשרם מתעמלת אומנותית ישראלית | רויטרס
קבלת הפנים של לינוי אשרם בנתב"ג אחרי החזרה מטוקיו 04:04

האלופה האולימפית הטרייה בהתעמלות אומנותית, שתחגוג את יום הולדתה ה-23 באמצע מאי, תכנס מסיבת עיתונאים בעוד כשבוע וחצי ובה תסכם את הקריירה המוצלחת שלה. אשרם היא האישה הישראלית הראשונה שזוכה בזהב אולימפי

(גודל טקסט)

לינוי אשרם פורשת. הממתעמלת שתחגוג את יום הולדתה ה-23 באמצע מאי תכנס מסיבת עיתונאים בעוד כשבוע וחצי ובה תסכם את הקריירה המוצלחת שלה ותשתף אודות תכניותה לעתיד. יש לציין שבהתעמלות אמנותית, גיל 22-23 נחשב למבוגר יחסית ומבחינה הזו הפרישה של אשרם לא מפתיעה.

אשרם הפכה לאישה הישראלית הראשונה שזוכה במדליית זהב אולימפי, כשטיפסה לראש הפודיום בקרב רב באולימפיאדת טוקיו 2020 – מדליית הזהב הכי חשובה ויוקרתית בענף ההתעמלות האמנותית.

אשרם הוכתרה לאלופת אירופה בקרב רב ב-2020 ולסגנית אלופת העולם בקרב רב ב-2018. בנוסף זכתה בשלל מדליות במקצועות פרטניים באליפויות העולם ואליפויות אירופה, ביניהם זהב בתרגיל האלות באליפות אירופה ב-2021. מעבר להצלחה הגדולה שלה באולם ההתעמלות, לאשרם היה תפקיד מרכזי מאוד בהפיכה של התעמלות אמנותית לענף פופולרי בישראל, שיותר ויותר ילדים ובני נוער מתנסים בו.

קבלת הפנים של לינוי אשרם בנתב"ג אחרי החזרה מטוקיו
פורשת בשיא. לינוי אשרם | ראובן קסטרו

שר התרבות והספורט חילי טרופר על פרישתה של לינוי אשרם: "לינוי הינה דמות מופת בספורט הישראלי אשר הגיעה להישגים חסרי תקדים, ששיאם זכיה במדליית זהב באולימפיאדה. מעבר להיותה ספורטאית מצטיינת ומתוך היכרות אישית איתה, לינוי היא אדם מיוחד, אכפתי ומלא נתינה. היא נשארה צנועה וערכית גם אחרי שהגיעה לפסגת ההישגים הספורטיביים. לינוי משאירה לספורט הישראלי קריירה מפוארת ובעיקר מהווה מודל עבור נערות צעירות שעוסקות בספורט ורואות בה דמות מעוררת השראה. לינוי, תודה לך. הצלחה רבה בהמשך הדרך!"

מהוועד האולימפי נמסר בשם היו"ר יעל ארד והמנכ"ל גילי לוסטיג: "לינוי אשרם ספורטאית ענקית. דוגמא ומופת לכל ילד וילדה שמייצגת מצויינות אולימפית ואת כל הערכים שבונים הצלחה. אשרם הניפה את דגל ישראל במפעלי הספורט ברמות העולמיות הגבוהות ביותר והיא ללא ספק השראה לדורות הבאים לחברה בישראל, בספורט בכלל ובהתעמלות בפרט. לינוי אשרם והמאמנת שלה איילת זוסמן עברה את כל התחנות האולימפיות בדרך להפיכתה לאלופה אולימפית ונהנתה מניסיון באירועים רב ענפיים לנוער ומתמיכה חסרת תקדים של כל הגורמים בספורט הישראלי".