אבישג סמברג עם מדליית כסף באליפות אירופה בטאקוונדו, ארד לאסף יסעור

המדליסטית האולימפית הגיעה לגמר במנצ'סטר, אך נעצרה על ידי הטורקייה דינצ'ל. הלוחם הפראלימפי הפסיד בחצי הגמר ליריב מצרפת

(גודל טקסט)

אבישג סמברג, זוכת מדליית הארד במשחקים האולימפיים בטוקיו, רשמה היום (חמישי) הישג מרשים עם מדליית הכסף באליפות אירופה בטאקוונדו המתקיימת במנצ'סטר.

סמברג, המתמודדת בקטגוריית המשקל עד 49 ק"ג, החלה את התחרות משמינית הגמר בזכות הדירוג הגבוה שצברה, ולחצי הגמר העפילה בזכות שני ניצחונות על יריבות מדנמרק ומגרמניה. לגמר עלתה לאחר ניצחון על מתחרה מקרואטיה, ואז פגשה את הטורקייה מרווה דינצ'ל.

הישראלית פתחה לא טוב, פיגרה 5:0 והפסידה 7:2 בסיבוב הראשון, אבל הסתערה בסיבוב השני ולא הפסיקה לפגוע בדינצ'ל, עד שעלתה ליתרון ראשון 8:9. למרות זאת, הטורקייה נכנסה לסיבוב השלישי עם יתרון 10:11. סמברג נקלעה לפיגור 18:12, שיפרה את מצבה עם בעיטה לראש והתקרבה עד כדי 20:18 אחרי עונש שקיבלה יריבתה אחרי חבטה לא חוקית לפנים. דינצ'ל ספגה עונש נוסף והמהפך היה קרוב, אבל אז היא הצליחה לייצר בעיטה לראש, קיבלה שלוש נקודות וניצחה 19:23.

"היה יום ארוך", אמרה סמברג בסיום, "זה נגמר במדליית כסף, ולצערי זה לא זהב, אבל אמשיך לעבוד קשה בשביל הפעם הבאה. היה כיף להתחרות פה".

אבישג סמברג לוחמת טאקוונדו (בכחול)
כמעט השלימה קאמבק בגמר. אבישג סמברג | אתר רשמי, איגוד הטאקוונדו

לא רק סמברג חגגה עם מדליה היום במנצ'סטר, אלא הישג מרשים רשם גם לוחם הטקוואנדו הפראלימפי, אלוף העולם מדצמבר האחרון אסף יסעור (עד 58 ק"ג) השיג את מדליית הארד אחרי שהגיע לחצי הגמר, בו הפסיד ליריב מצרפת ופספס כרטיס לגמר.

מי שלא עלו על הפודיום היום הם נועה פרייס (53 ק"ג), טום פשקובסקי (54 ק"ג) ואיגור רוגוזין (63 ק"ג) שסיימו את דרכם בשלבים המוקדמים.