כהן גרומי וברזלי שברו את שיאי ישראל באליפות העולם בשחייה

play
גל כהן גרומי | אתר רשמי, איגוד השחייה
תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 22.6 05:05

השחיין עצר את השעון ב-100 פרפר אחרי 51.79 שניות ושבר את השיא שהיה שייך לפרנקל, שהגיע ארבע מאיות אחריו ושניהם נותרו מחוץ לגמר. השחיינית ניפצה את השיא ב-200 גב עם 2:10.42 דקות, אבל סיימה תשיעית ופספסה עלייה יוקרתית לגמר. חירותי במקום ה-13 ב-50 חופשי

(גודל טקסט)

בוקר נהדר היה למשלחת הישראלית באליפות העולם בשחייה היום (חמישי) בבודפשט, לאחר שכל ארבעת השחיינים שהשתתפו במקצי המוקדמות צלחו אותם והבטיחו את מקומם בחצאי הגמר השונים. גם הערב נמשך מצוין ושני שיאים ישראליים נרשמו, על אף שלא הספיקו להעפלות גם למשחי גמר.

בגברים, היו אלה גל כהן גרומי ותומר פרנקל שבבוקר הבטיחו את מקומם בחצי גמר 100 מטר פרפר ובערב התחרו ורשמו תוצאות מרשימות. גל כהן גרומי סיים שביעי את המשחה שלו בחצי הגמר ונגע בקיר אחרי 51.79 שניות, משמע שקבע שיא ישראלי חדש. הוא ניפץ בשתי מאיות את שיאו של תומר פרנקל, ששחה לצדו באותו מקצה, הגיע ארבע מאיות אחריו וכמובן סיים שמיני. בדירוג הכללי בחצי הגמר הם סיימו במקומות 15 ו-16 בהתאמה.

הבוקר במוקדמות, פרנקל זינק למקצה 5 ועצר את השעון על 52.12, מה שהספיק לו כדי לסיים חמישי במקצה ובמקום ה-16 הכללי. כהן גרומי השתתף במקצה 6, סיים בו במקום השביעי עם 51.96 שניות בדרך למקום ה-14 הכללי.

ועוד הערב בחצאי הגמר, מירון חרותי התחרה בחצי גמר 50 חופשי וסיים את המקצה אחרי 22 שניות, שיפור של שבע מאיות לעומת התחרות שלו הבוקר במוקדמות, אבל גם הוא לא יתחרה בגמר. במקצה שלו הוא סיים שישי ובדירוג הכללי במקום ה-13.

השחיינית הישראלית אביב ברזלי
שיא ישראלי גם בנשים. ברזלי | אתר רשמי, ימונה קסטרווילארי, הוועד האולימפי בישראל

גם בנשים נרשם הישג נפלא, כאשר אביב ברזלי, באליפות העולם הראשונה שלה, שברה בחצי הגמר את שיא ישראל ב-200 מטר גב. השחיינית בת ה-20 עשתה זאת תוך 2:10.42 דקות, סיימה תשיעית בדירוג הכללי ופספסה ב-36 מאיות את הכרטיס לגמר, אבל עבורה בהחלט מדובר בהישג – במיוחד לאור העובדה שבבוקר במוקדמות עצרה את השעון אחרי 2:11.62, כך שמדובר בשיפור ניכר בין המשחים.

ב-4X200 חופשי לגברים, הנבחרת שכוללת את דניס לוקטב, דניאל נמיר, בר סולובייצ'יק וגל כהן גרומי לא הצליחה להעפיל לגמר לאחר שקבעה 7:12.10 וסיימה במקום ה-10, פחות משלוש שניות מאחורי אוסטרליה שהעפילה מהמקום השמיני.

צריך לברך (ד"ר בוקי צ'יש)

* ולשבח היכן שמגיעות הברכות: בשנים האחרונות רק לעיתים רחוקות אנו חוזים בשני שיאי שחייה שלא שייכים לאנסטסיה גורבנקו. לעיתים יוצאות דופן שוחים ארבעה שחיינים ישראלים בחצי גמר באליפות עולם וכולם משפרים את התוצאות מהבוקר. גל כהן גרומי קבע הערב את שיאו הישראלי הראשון לבוגרים _ 51.79, מיד אחריו סיים השיאן הקודם תומר פרנקל שגם הוא שיפר מהבוקר וקבע 51.83. במשחה ל- 50 חופשי קבע חרותי תוצאה משופרת מהבוקר 22:00 וסיים במקום המכובד 13. רביעית הייתה אביב ברזילי, שסיימה במקום התשיעי, תוך שהיא משפרת את שיאה הישראלי. חשוב מכך – היא שיפרה את התוצאה מהבוקר, דבר שלא קורה אצלה לעיתים קרובות. כדי להתקדם ולהגיע לגמר עולמי או באולימפיאדה צריך לשחות ב- 100% מאמץ בבוקר ולדעת לחזור בערב ולשפר את התוצאה. ברכות לצוות המאמנים על העבודה.

* לילי קינג כתבה היום עוד דף בספרי ההיסטוריה של אליפויות העולם בשחייה. היא השחיינית היחידה שזכתה (אמנם לא באותה אליפות) במדליית זהב בכל שלשת המרחקים באותו הסגנון: 50, 100 ו-200 חזה. הפעם השחיינית האמריקאית ניצחה במשחה ל-200 מטר.

* כריסטוף מילאק הוא פנומן בבריכה. אחרי שיא העולם ב-200 פרפר והתוצאה הנהדרת בחצי הגמר ב- 100 פרפר, הוא הוכיח עד כמה הוא חשוב לשחייה ההונגרית, כששחה את חלקו במשחה השליחים באחד הזמנים הטובים ביותר – 1:44.68. מדובר בשחיין שמתאמץ למען הדגל, בעל כריזמה ומובן מדוע ההונגרים מעריצים אותו.