במקום רכיבה על סוסים: מסלול הנינג'ה יהיה חלק מאולימפיאדת 2028?

play
מפוצלת נינג'ה | אתר רשמי, אינסטגרם
תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 27.6 04:28

ביפן פורסם שנבחנת האפשרות שמסלול הנינג'ה, המוכר לנו מתכנית הטלוויזיה המצליחה, יהיה חלק מקרב חמש מודרני החל מהמשחקים האולימפיים בלוס אנג'לס

(גודל טקסט)

האם מקצוע חדש ומפתיע ייכנס למשחקים האולימפיים בקיץ 2028 בארצות הברית? ביפן פורסם היום (שני) שמסלול ה"נינג'ה", הידוע גם מתכנית הטלוויזיה שמשודרת בארץ בשנים האחרונות ב"קשת 12", עשוי להוות השראה ולהיכנס בתור מקצוע חדש למשחקים האולימפיים בעוד שש שנים בלוס אנג'לס.

מי שאחראית לפרסום היא חברת הטלוויזיה היפנית שמפיקה את שידורי "לוחם הנינג'ה" במדינה, שאישרה כי היא נמצאת בשיחות עם הגופים הרלוונטיים כדי לבחון את הכנסת הענף למשחקים האולימפיים. הכוונה היא לבחון את הכנסת מסלול הנינג'ה לא בתור ענף ספורט בפני עצמו, אלא כחלק מקרב חמש מודרני שכולל בימים אלו סייף, שחייה, ריצת שדה משולבת עם ירי וכן רכיבה על סוסים בסגנון קפיצות ראווה. המטרה היא שמסלול הנינג'ה יחליף את ענף הרכיבה על סוסים לאחר המשחקים ב-2024 בפריז.

יובל שמלא, אלכס חזנוב, מטפסים ישראלים
עד היום התחרו על כרטיסים לאולימפיאדה בתחום הטיפוס. שמלא וחזנוב | אתר רשמי, רועי פלגי, התאחדות הטיפוס בישראל

תחרויות הנינג'ה הפכו לפופולאריות מאוד ברחבי העולם. כבר ב-1997 התכנית עלתה לאוויר, אלא שבשנים האחרונות צברה תאוצה, הגיעה גם לישראל והיא משודרת כיום ב-160 מדינות בעולם וכללת מעל 20 הפקות מקור. הבחינות הראשונות מתבצעות בימים אלו בטורקיה, לאחר שהסתיימה אליפות העולם בקרב חמש מודרני. במקום ישנו מסלול נינג'ה שמשמש לצילומי תכנית הטלוויזיה לא רק בגרסה הטורקית, אלא גם למדינות נוספות באירופה.