שניים מניצולי טבח מינכן יישאו את דגל ישראל בטקס פתיחת המכביה

play
שלומית טור ניר | באדיבות המצולמים
תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 4.7 05:31

נושאי הדגל של משלחת ישראל למכביה יהיו השחיינית שלומית טור ניר והסייף יהודה ויינשטיין, במלאת 50 שנה לרצח במשחקים האולימפיים

(גודל טקסט)

נושאי הדגל של משלחת ישראל למכביה ה -21 יהיו השחיינית שלומית טור ניר והסייף יהודה ויינשטיין מניצולי טבח אולימפיאדת מינכן 1972. הוועד האולימפי בישראל, אשר יוביל את משלחת ישראל למשחקי המכביה, יעמיד בראש המשלחת שניים מניצולי הטבח לציון שנת ה -50 לרצח במהלך המשחקים האולימפיים.

שלומית טור ניר, שחיינית עבר ישראלית, אלופת ישראל ושיאנית ישראל בשחייה, השתתפה במשחקי מקסיקו 1968 ומינכן 1972) במדי נבחרת ישראל, היא בעלת שתי מדליות ארד במשחקי אסיה (1970) ובעלת 7 מדליות מהמכביה, מהן 3 מדליות זהב). יהודה ויינשטיין , סייף ישראלי, התחרה בסגנון רומח, ייצג את ישראל באולימפיאדת מינכן 1972 בשירותו הצבאי שירת כטייס קרב בחיל האוויר הישראלי.

עונת התחרויות של שנת 2022 תאופיין בשיתוף עם כל איגודי הספורט האולימפיים, בציון רצח יא' חללי מינכן כאשר בחודש ספטמבר יתקיימו טקסי זיכרון ממלכתיים בגרמניה ובישראל לזכרם של הספורטאים, המאמנים והשופטים שנרצחו בדם קר במשחקים האולימפיים במינכן. הוועד האולימפי בישראל בשיתוף עם משפחות היא', ינציח את זכרם של חברי המשלחת שנרצחו באמצעות לוגו מיוחד לשנת ה -50, הפקת ספר זיכרון על הנרצחים ומשפחותיהם, מדלית זיכרון ובדרכים מיוחדות נוספות אשר יפרסו לאורך השנה.

משלחת ישראל למכביה ה -21 תמנה כ-1700 ספורטאים ב – 40 ענפי ספורט שונים. בין הענפים המשתתפים : שחייה, גודו, כדורעף, טניס, כדורמים, גלישה כדורגל ועוד.

יהודה ויינשטיין
| באדיבות המצולמים

יעל ארד יו"ר הוועד האולימפי: "המכביה, היא אחד מאירועי הספורט הרב ענפיים הגדולים בעולם, שמהווים עוגן ספורטיבי-ציוני לקהילות היהודיות ברחבי העולם לטיפוח תחרותיות ומצוינות של הנוער היהודי מחד ומפגש בלתי אמצעי עם מדינת ישראל בכלל והספורט הישראלי בפרט. זוהי אחת מהתחרויות שמהוות ציון דרך רגשי וחוויה ספורטיבית עבור כל ספורטאי וספורטאית ישראליים בדרכם לקריירה בינלאומית. חוויתי את המכביה כספורטאית צעירה בת 18 וכמדליקת לפיד המכביה ה -14 והחיבור בין האירוע המשמעותי הזה לבין רצח מינכן הוא מרגש מאוד עבורינו

גילי לוסטיג מנכ"ל הוועד האולימפי: "חשבנו שהדרך הטובה ביותר לציין 50 שנה לרצח י"א חללי מינכן במסגרת אירועי המכביה ה 21 תהיה בהחלטה לבחור את השחיינית שלומית טור-ניר והסייף יהודה ויינשטיין שהיו חלק ממשלחת ישראל למשחקים האולימפיים במינכן 1972. זה החיבור של הדור הצעיר שיתחרה במכבייה עם הדור שחווה את הטרגדיה הנוראית המינכן. נזכור ולעולם לא נשכח".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי